NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo jan 16, 2019 7:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 26, 2016 8:57 pm 

Hoi,

Mag ik zou vrij zijn jullie advies te vragen, of anders met me mee te denken?

Als een soort van bijvangst is er een aantal jaar geleden Berger bij me gediagnostiseerd. Ik verlies geen eiwitten en m'n nierfunctie is goed. Ik heb alleen microscopische hematurie als aanknopingspunt.

De reden voor de gedane onderzoeken op zowat elke afdeling in het ziekenhuis: regelmatig extreme vermoeidheid, spierpijn in vooral m'n benen en brandende ogen.
Dat heb ik soms een dag, soms twee dagen en soms weken.

Ik ben 42 jaar, man, leef gezond, heb een fijn leven... Op bovenstaande klachten na dan.

De neuroloog zegt dat mijn klachten niet van Berger kunnen zijn, omdat ik geen verslechterde nierfunctie heb.

Echter, als ik diverse fora lees, lees ik dat die klachten juist wél bij Berger horen.

Kan iemand iets zinnigs hierover zeggen? M'n vermoeidheid zit me erg in de weg en ben naarstig op zoek naar de oorzaak. De reguliere geneeskunde zegt dat tussen m'n oren zit. En daar geloof ik niet in...

Alvast bedankt voor het lezen en meedenken/adviseren.

Groeten,

Frits

Profiel  

BerichtGeplaatst: za feb 27, 2016 11:51 am 

...

Laatst bijgewerkt door Nigel op wo maart 07, 2018 2:09 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za feb 27, 2016 12:03 pm 

Dag Nigel,

Bedankt voor je reactie.
Nee, omdat (op papier) alle functies ok zijn en ik geen verhoogde bloeddruk heb, gebruik ik geen medicijnen.
Spierzwakte heb ik trouwens totaal niet. "Alleen" spierpijn (vooral benen), vermoeidheid en branderige ogen.
Het komt in aanvallen.
Doorgaans voel ik me aardig, maar nooit meer zo fit als pakweg vijf jaar terug. Tijdens de vermoeidheidsaanvallen ben ik echt zo moe dat ik geen volledige dag kan werken en savonds alleen maar op de bank bivakkeer.

Groet,

Frits

Profiel  

BerichtGeplaatst: za feb 27, 2016 4:08 pm 

Het moet wel door iets anders komen dan door IgA want bij mij was er sinds 2011 IGA geconstateerd en heb altijd geen van die symptomen gehad.
Vermoeidheid heb ik enkel door laag HB maar daar gebruik ik wel epo voor en verder had ik nog wel prima nierfuncties.
Wel gingen sinds vorig jaar in de zomer de nieren steeds sneller achteruit en kreeg ik wel last van hoge bloeddruk
en kreeg ik Amlodipine voorgeschreven. Daar heb ik geen bijwerkingen van gekregen.

Heb je andere aandoeningen waardoor die symptomen verschijnen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 05, 2016 4:33 pm 
Site Admin

Hallo Frist,

Ik heb persoonlijk veel vermoeidheid en spierklachten gehad vanwege mijn cholesterol medicatie. Zou dit bij jou ook mogelijk kunnen zijn ?

groetjes,

Django

Mocht u ondersteuning nodig hebben bekijk dan de pagina van ons STAP (steun en adviespunt)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 06, 2016 6:55 pm 

Hi,

Bedankt voor de reacties. Ik gebruik geen medicijnen, dus (helaas) is dat geen aanknopingspunt .

@fukiga (mooie naam): dat jij geen klachten hebt door IGA, wil toch niet zeggen dat het bij een ander hetzelfde kan/moet zijn?
Dat is ook precies wat ik vaker hoor; dat het niet door de IGA kan komen, mijn klachten.

Groet, Frits

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 08, 2016 12:22 pm 

Je komt ook bij een neuroloog?Mag ik weten waarom?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 13, 2016 9:27 am 

Dag Silvia,

Natuurljk mag je dat weten. Ivm migraine kwam ik bij de neuroloog. Inmiddels niet meer, omdat de aanvallen aardig onder controle zijn.
Laatste bezoek was zo'n twee jaar terug, maar ging toen om het rare gevoel dat ik toen had in handen en vingers. Dat gevoel ging overigens gepaard met die extreme vermoeidheid en spierpijnen.

Momenteel heb ik dat rare, dove gevoel niet tijdens mijn vermoeidheidsaanvallen.

Groet,

Frits

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 29, 2016 4:08 pm 

beste Frits,
heb je al eens nagevraagd of die aanvallen niet met migraine kunnen samenhangen?
Ik weet dat de klachten daarbij ook optreden, maar weet niet of ze dan altijd in combinatie met de hoofdpijn zijn, of ook los voorkomen.
ook verschillende vitamine tekorten kunnne dit soort klachten geven.
Ik weet niets van berger, maar weet wel dat dit soort klachten inderdaad wel gerelateerd zijn aan slechte nierfunctie.
Maar slechte nierfunctie is ook verschillend...de een heeft klachten bij een MDRD van 30, de ander pas bij 5...
Weet je hoe goed je nierfunctie nog is?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 7:06 am 

Hoi,
De migraine lijkt geen verband te hebben met m'n klachten. De vermoeidheid tijdens en na een migraine -aanval zijn anders en veel minder heftig. Ben dan vooral wat slaapmoe, maar dat mag geen naam hebben.
Soms heb ik weken geen migraine maar ben wel extreem vermoeid en heb ergens spierpijnen, heel soms zo erg dat ik m'n sokken niet kan aantrekken of veters kan strikken.

Bedankt voor het meedenken.

Frits

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]