NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu za aug 18, 2018 12:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 1:58 pm 

Hallo allemaal, graag stel ik me via deze weg even voor. Ik ben Hennie, 47 jaar en woonachtig met mijn partner in Enschede. Om kort te gaan ben ik heel goed op de hoogte van zaken die met dialyse te maken hebben, daar mijn moeder jaren gedialyseerd heeft, hemodialyse wel te verstaan. Bijna 9 jaar geleden leerde ik mijn partner kennen, toen een kerngezonde energieke man. Na een aantal jaren viel hij behoorlijk af en is er bloedonderzoek gedaan. Welnu het bleek zo te zijn dat hij HIV+ bleek. Ik ben ook gelijk getest maar ik ben de dans ontsprongen. Dat was de eerste volle dreun in ons gezicht en ons gelukkige leven samen. In eerste instantie toen met medicatie gestart was waren zijn bloedwaarden goed, echter zijn nierfunctie daalde heel zachtjes maar gestaag, en toen......binnen 2 maanden ging het zo hard bergafwaarts dat hij binnen 2 weken aan de dialyse moest...dat was de 2e dreun. Voor mij omdat de film weer bij A begint en voor hem omdat hij al ziek is en dit er dan ook nog overheen krijgt en niet wist wat dialyse was. Samen zijn we en blijven we, onze liefde is zo sterk dat we ook dit winnen. Gelukkig kan ik hem met raad en daad terzijde staan. De eerste 2 dialyses waren een ramp en ik dacht nou als dat zo verder moet......maar gelukkig gaan de dialyses nu ontzettend goed. Maar goed, hij is nog jong (45) en heeft een sterk lichaam en vooral ook een sterke wil en geest. Nu ben ik er inmiddels weer aan gewend dat mijn partner spoelt maar in het begin had ik er vreselijk veel moeite mee. Gevoelens als onmacht, woede, verdriet, grote zorgen.....hoe zal het verder gaan, de vrijheid die je mist. Het heeft even nodig gehad, maar nu is het een deeltje van je leven geworden (al went het nooit). Graag kom ik ook middels deze weg in contact met medepartners om eens van gedachten te wisselen en ervaringen te delen. Gelukkig zijn we nu in rustiger vaarwater en zijn min of meer gewent aan de situatie. Dit verhaal is ff in een notendop geschreven. Binnenkort gaan we voor de PD en later de APD. Ook moet ik een compliment maken voor de super begeleiding door het personeel van het Medisch Spectrum Twente. Geen vraag is te veel en geen moeite te groot.....hulde!

Tot zover mijn geraaskaal hier en wellicht.....tot horens en tot ziens.

Hennie en Laurence.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]