NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu zo sep 23, 2018 2:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za apr 27, 2013 9:16 am 

Herkent u dat. Al heel lang ziek. Altijd gewerkt tot je er letterlijk bij neervalt. Je nooit hebben kunnen verzekeren tegen mogelijkerwijs ooit in de WAO te komen. Nooit een huis hebben kunnen kopen omdat je chronisch ziek bent. en uiteindelijk dus toch in de WAO ( wia) terecht komt. Geen toeslagen krijgt omdat je loon te hoog is ( natuurlijk net boven het minimum) en moet ploeteren om het ene gat na het andere te moeten vullen. Al die kosten die boven je hoofd uitstijgen Weer huurverhoging, Gemeente belastingen, Extra hoge kosten voor tandarts, enz, enz.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die aan het einde van de maand met potten pindakaas zit en brood in de vriezer wachtend op de volgende uitkering. Hoe doen andere dat toch. Ik voel me vanaf dat ik zelfstandig ben gediscrimineerd door de overheid Dit jaar gaat hoogst waarschijnlijk ook de tegemoetkoming van het wtcg verdwijnen. De belasting aftrek wordt nog verder versobert. Worden we nu echt tweedehands burgers.
Worden wij als chronisch zieken niet extra hard gepakt met de bezuinigingen?
Gaat de kwaliteit van het leven niet achteruit door de slechtere en eenzijdige voeding die je tot je moet nemen. Ik had een tekort aan vit.B12 Tja ik kan niet zo vaak vlees kopen.

Nou ik hoor graag uw mening en hoe u zo het dagelijkse leven lijd. Nu denk ik wel dat het voor mensen die een partner hebben het wat eenvoudiger is. Ik zelf ben alleenstaande en daar wil ik het dan ook graag bij houden in deze misschien wel onstaande discussie.

Voor alle duidelijkheid ik heb twee transplantaten in mijn lichaam (Nier Pancreas).

:roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 14, 2013 9:38 pm 

hallo

ziek zijn is al zo erg en als het financieel niet mee zit terwijl je jezelf te pletter werkt is het helemaal niet leuk.
maar kan het een troost zijn al is het een schrale in belgië is het niet anders heb ik al gehoord.
ik heb al tegen nikky onze dochter gezegd dat ze nog maar lang studeerd en bij mama en papa veilig thuis blijft
want ik heb al gehoord eens je je hier op de arbeidsmarkt werpt je nog maar het bestaansminimum krijgt en dat is amper 400€ waar sta je dan hé nergens.
zolang je naar school gaat krijg je invaliditeit maar vanaf je werkzoekende bent vervalt het gewoon en moet je maar aangepast werk zoeken zeggen ze dan.

heel veel sterkte ik hoop voor jou dat er snel een oplossing komt en ook voor al die andere die het moeilijk hebben.

[img=left]http://vnf.bbforum.be/images/avatars/5802/8098953044cdd9baaaf693.jpg[/img=left]<center><font color="brown">Breng het<b> "Vlaams Nierpatiënten</font id="brown"><font color="red"><i>Forum</i></font id="red"><font color="brown">"</b> ook eens een bezoekje! http://vnf.bbforum.be</font id="brown"></center>

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 23, 2013 4:56 pm 

Dit begrijp ik niet goed. Ofwel ben je voldoende gezond om te werken en krijg je een loon ofwel ben je ( tijdelijk) ziek en krijg je een ziekte uitkering. Ben je dermate ziek dat werken definitief uitgesloten is krijg je een invaliditeitsuitkering.

Waarom zou je dus als werkende een invaliditeit moetn trekken ????,

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]