NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu vr jan 18, 2019 4:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Herkenbaar?
BerichtGeplaatst: do nov 29, 2012 4:33 pm 

(Mijn excuses als dit bericht meerdere keren geplaatst word mijn internet werkt niet mee haha).

Ik ben deze week gestopt even met school en stage omdat het me allemaal te veel werd. Drie keer in de week naar het ziekenhuis blabla. Ik sliep slecht had chaos in mijn hoofd en zelfs dagen dat ik eigenlijk niks meer wil nergens meer naartoe etc. Wel moet ik erbij zeggen dat dit weekje rust me goed heeft gedaan om weer verder te gaan.

Is dit herkenbaar bij nierpatiënten dat jullie snel te veel word?? / Down voelen?? (Terwijl dit helemaal niks is voor mij)

Wat doen jullie om te ontspannen of weer rust te creëren?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 02, 2012 11:17 am 

hallo

ik herken je in mijn dochter zij is 18 en gaat vlot door het leven

met veel moed maar soms heeft ze het ook wel is.

nu is er pas zo een periode geweest ze voelde haar nutteloos is altijd moe en dan duiken er vragen op.

ga ik ooit een vriend hebben die me begrijpt ga ik ooit kinderen kunnen krijgen ga ik werk vinden na mijn studie.

ze wil ook gewoon als nikky door het leven gaan en niet als nierpatient.

ze is ook heel snel moe moet twee maal naar het ziekenhuis per week op woensdagnamiddag en zaterdagvoormiddag dus veel vrijetijd is er niet over want verder gaat ze naar school waar ze ook zeer hard voor moet werken ze wil volgend jaar naar de hogeschool gaan.

dus ja heel herkenbaar hoor is ook normaal hé jullie zijn jong en willen er iets van maken maar soms houd die ziekte dat tegen.

positief denken helpt maar soms lukt het ook niet zo goed.

nikky neemt al een hele tijd antidepresiva dat helpt haar toch wel een beetje die donkere periodes te overbruggen zij mag ook regelmatig gaan praten met de psychologe bij ons in het ziekenhuis en dat doet haar ook altijd wel deugd.

nikky word in januari 19.

heel veel sterkte en beterschap

Profiel  

Berichttitel: Re: Herkenbaar?
BerichtGeplaatst: wo mei 08, 2013 7:17 pm 

hallo veerjte 87

hoe gaat het ondertussen met jou.
heb je de draad al weer opgepakt en ben je weer gestart met school en stage of ben je er nog steeds niet aantoe.

bij nikky gaat het ook echt niet ze ziet het ook allemaal niet meer zitten teveel werk voor school die ziekenhuisbezoeken twee keer per week is ze grondig beu ze voelt zich moe en futloos.
en er is weinig waar je haar blij mee kunt maken.
ze slijt haar dagen op haar kamertje achter haar boeken.

ik hoop dat het ondertussen met jou beter gaat.

groetjes diana

[img=left]http://vnf.bbforum.be/images/avatars/5802/8098953044cdd9baaaf693.jpg[/img=left]<center><font color="brown">Breng het<b> "Vlaams Nierpatiënten</font id="brown"><font color="red"><i>Forum</i></font id="red"><font color="brown">"</b> ook eens een bezoekje! http://vnf.bbforum.be</font id="brown"></center>

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 15, 2014 6:13 pm 

hallo

veertje87 kom je hier nog wel is hoe gaat het met jou.
ondertussen is nikky al 20 en het gaat eigenlijk heel goed met haar gezondheid.
super goed
maar in haar hoofd gaat het allemaal niet zo denderend ze zit nog steeds heel veel op haar kamer.
ze slaapt heel veel en verder ligt ze wat in de zetel.
ze gaat wel naar school volgt hoge school journalistiek wat niet mis is en waar we ontzettend trots op zijn maar verder doet ze echt niks hé geen uitjes met vrienden ze is ook altijd viesgezind
we weten niet meer hoe we het moeten aan pakken.
ze is deze week naar psychiater geweest en die vertelde dat ze matig deprissief is en dat ze praatsessies moet doen bij psycholoog de nefroloog heeft gezegd dat ze meer moet buiten komen maar dat doet ze niet ik word er zelf ook ziek van.
voor een meisje van 20 heeft ze wel een heel saai leven als ik haar niet uit bed haal zou ze heel de dag slapen.
ze neemt haar medicatie niet meer stipt in en ook drinken doet ze matig te weinig.
eten doet ze niet gezond terwijl ze goed weet wat wel en niet mag en ik mijn best doe om lekker eten op tafel te toveren.
ja soms zitten wij met ons handen in het haar.
is dit nog herkenbaar bij andere ouders of jongeren in deze situatie

alvast bedankt
een bezorgde mama

[img=left]http://vnf.bbforum.be/images/avatars/5802/8098953044cdd9baaaf693.jpg[/img=left]<center><font color="brown">Breng het<b> "Vlaams Nierpatiënten</font id="brown"><font color="red"><i>Forum</i></font id="red"><font color="brown">"</b> ook eens een bezoekje! http://vnf.bbforum.be</font id="brown"></center>

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 24, 2014 3:40 pm 

Hallo Diana,

Wat erg van Nikky. Ik ben ook 20 jaar, nierpatiënt en al meer dan een jaar ziek. Ik kan al een jaar niet naar school, niet naar feestjes, niet fietsen en mijn moeder moet mij elke dag helpen met aankleden en naar bed gaan. Ik zou zo graag naar de universiteit willen, maar kan dat simpelweg niet nu. Ik heb ook erg lang gedialyseerd in het ziekenhuis, drie keer per week. In de taxi met een chauffeur die altijd overal verstand van denkt te hebben en die zich altijd overal mee wil bemoeien. Niks aan. Daarom dialyseer ik nu thuis. Misschien kan Nikky dat ook doen. Ik doe peritoneaal dialyse. Nu nog maar 1 keer per maand naar het ziekenhuis. De voorwaarde is echter wel dat je je goed aan je dieet houdt en je medicijnen trouw slikt.

Ik hoop dat ze de moed niet opgeeft. Hebben jullie je ook over transplantatie laten informeren?

Groeten, Marlies

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 25, 2014 3:42 pm 

hallo marlies93

hier gaat eigenlijk alles wel zeer goed hoor.
nikky deed plasmafereze maar dat hoeft nu niet meer haar nierfunktie is zelfs met 40%terug gestegen.
na wat problemen psychisch gaat dat nu toch ook stilaan beter.
na een zeer tegengeslagen gesprek bij een psycholoog heeft ze de moed gevonden om op haar eigen houtje af te bouwen met antidepressiva dat gaat moeizaam vooral voor ons dan haha ze plakt nogal zeer snel tegen het plafond maar verder klagen we niet.
ze heeft zelfs al een weekje als jobstudent gewerkt wat heel vermoeiend was maar ze heeft het toch maar weer gedaan en we zijn daar zeer trots op.
ze heeft haar examen gedaan op de hoge school morgen weet ze haar uitslag.ze gaat zeker hard mogen werken in de zomervakantie want ze zal er een deel moeten terug doen maar ook dat ziet ze helemaal zitten.

Nikky is al ziek van haar 8ste ze heeft een transplantatie gehad op haar 14de.
wij deden ook dialyze thuis toen ging het ook helemaal niet goed met haar amia als ik daaraan terug denk pfff
ik wens je heel veel sterkte en dat er snel een nier mag zijn voor jou.Hier kennen we er alles van dieet en medicatie ja wadde.
en ik moest steeds verzinnen wat ik moest klaarmaken zonder zout en al die toestanden maar het is me wel gelukt.
maar op den duur at nikky niet meer en kreeg ze sondevoeding gelukkig is die eetlust na de niertransplantatie helemaal weer op gang gekomen.
Nikky is nu al 6 jaar getransplanteerd maar uitgaan en feestjes daar kan ze ook niet aan meedoen omdat het te vermoeiend is.
ze geniet wel van haar vrienden op een andere manier hoor ik denk wel dat ze haar draai gevonden heeft en zich niet zo alleen voelt.
ze is dan ook geen feestbeest gelukkig haha.

Welke ziekte heb jij.
en sta je op de lijst voor een nieuwe nier.

heel veel sterkte

xxx

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]