NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu ma mei 28, 2018 11:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 8:46 pm 

Hallo,

Omdat ik op het werk minder wordt ingezet ivm crisis ben ik op zoek gegaan naar vrijwilligerswerk. Werk nu 2 middagen in de week. Dit waren er 3. Dit heb ik als het goed is ook gevonden. Volgende week wordt ik gebeld en de week erop kan ik als het goed is beginnen. Maar nu heb ik van de week gehoord dat mijn nierfunctie harder achteruit gaat dan gedacht. De functie is op dit moment 30 procent. Ik dacht dat het nog rond de 50 procent zou zitten. Helaas is dit dus niet zo. Moet nu aan de plastabletten en dan over 2 weken terugkomen. Nu begin ik te twijfelen of het wel goed is om het vrijwilligerswerk erbij te gaan doen. Ben toch wel snel moe. Zit er ook aan te denken om wel te starten en dan te kijken hoe het gaat. gaat het goed dan blijf ik het doen. Gaat het niet dan stop ik er mee. Maar ik wil niet iets gaan beginnen om er mee te stoppen. Wat nu?

Alvast bedankt

Gr Suzanne

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 9:23 am 

Hoi Suzanne,

Wat dacht je van rusten en genieten van de resterende vrije tijd tot aan je dialyse..?

Zou ik alleszins doen! Of wordt het vrijwilligerswerk vergoed..?

grtz.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 11:24 am 

Hoi Ricky,

Voor zover ik weet wordt het niet vergoed. Ik heb net de huisarts gebeld en gevraagd om advies. wordt vandaag nog teruggebeld. Ik merk wel dat ik achteruit ga. Gister een stukje gefietst in een stuk rustiger tempo dan normaal. Maar kreeg toch flinke spierpijn waar ik normaal gesrpoken geen last van heb en ik zweette me helemaal kapot en was buiten adem. Vanacht ook verkouden geworden, dat was ook al een hele tijd geleden. En 2 weken geleden voor het eerst in tien jaar buikgriep gehad. Ook houd ik heel snel vocht vast. Dus mijn gevoel zegt dat ik het niet moet doen. Maar 5 dagen in de week thuis zitten is ook niets. wacht even het belletje af. Dan neem ik een beslissing. Vind het wel moeilijk om het eventueel af te zeggen. heb van de week namelijk pas gesprek gehad en volgende week wordt ik terug gebeld. Om de week erop waarschijnlijk al te beginnen.

gr Suzanne

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 3:00 pm 

hallo Suzanne,

Toen mijn (donor)nier nog voor 30% werkte, werkte ik 4dagen 4uur. Nu ik elke nacht dialyseer werk ik 2 dagen 4 uur. Het is zwaar dat is waar maar de sociale contacten en het gevoel iets waard te zijn is mij veel belangrijker. Probeer zolang mogelijk mee te doen in de maatschappij, thuis zitten wordt je alleen maar depri van.

groetjes Patricia

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 8:32 pm 

Vanmorgen de huisarts aan de telefoon gehad. Ze adviseerde te luisteren naar mijn lichaam. Maar dat is soms lastiger gezegd dan gedaan. Ik ga morgen bellen met het verzorgingshuis en vragen of het erg zwaar werk is. Of dat ik anders een paar keer op proef kan komen. Heb het er ook op het werk over gehad. Hun adviseren om het niet te doen. Ook omdat zij mij helemaal uitgeput zien na een dag werken. ik werk 2 dagen in de week van 12 tot 18. en soms van 11 tot 18. dus het zijn nog redelijk lange dagen. Vind het wel moeilijk. Helemaal omdat je niet weet hoe lang het nog duurt. Dat weet niemand natuurlijk. Maar in een jaar tijd is de functie met ongeveer 20/25 procent achteruit gegaan. Dus best veel. Allemaal onzekerheden. Moet het leren accepteren.

gr suzanne

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 22, 2012 12:26 pm 

Gisteravond heb ik besloten om geen vrijwilligerswerk te doen. Ook omdat het in een verzorgingshuis is met ouderen. En die hebben ook vaak iets onder de leden. Op dit moment vind ik mezelf te vatbaar. Ik heb het verzorginghuis al gebeld, maar de persoon met wie ik van de week gesproken had was niet bereikbaar. Als het goed is wordt ik vandaag nog terug gebeld.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]