NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu di dec 18, 2018 2:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 30, 2017 1:27 am 

steenisvan schreef:
Hallo Daven

Bedankt voor je antwoord, maar dat gaat niet zo goed want dan moet je de test opsturen per post en dat duurt te lang zeggen de artsen, want dan kunnen ze het niet meer goed meten. En in een ziekenhuis doen ze het niet zonder verwijzing, althans een paar geprobeerd en telkens kreeg ik een afwijzing. Of weet jij misschien welk ziekenhuis dat wel doet? En wat vind je van de waarden? zijn die wel goed volgens jou?

Groeten Johan

Hoi Johan ,

Misschien hier eens vragen http://www.privatescan.nl/gericht-onder ... donderzoek :P
Voor zover ik weet zijn je nierfuncties nog goed gezien je e gfr waarde ,met enige nierschade of ziekte (gezien je eiwitten in urine ) . Als ik jou was zou ik gewoon 2x per jaar je bloed laten controleren (lever /nierfuncties) en indien nodig aanvullend (urine) onderzoek. Mocht je ha weigeren ,kan dit zonder verwijzing als je maar betaald :mrgreen: Verder andere ziektes zoals diabetes /hart /vaatziekten en hoge bloeddruk uitsluiten cq behandelen om verdere nierschade te voorkomen.

Groet Daven

Laatst bijgewerkt door Daven op zo apr 30, 2017 11:03 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 30, 2017 1:39 am 

Slik nu een natuurlijke variant van de ace remmer ,die tevens goed is voor de nieren :wink: http://www.orthokennis.nl/artikelen/pyc ... -onderzoek Wel flinke dosis 200mg :mrgreen:
Bloeddruk blijft goed ,maar slik ook nog metoprolol 50 mg :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 30, 2017 2:28 pm 

Beste Johan,

Wat wil je nu eigenlijk?
Als de nefroloog je vertelt dat je nierwaarden goed zijn en dat je je geen zorgen hoeft te maken, waarom geloof je dat dan niet?
Alle nierpatiënten op dit forum zouden hun handjes dichtknijpen met zulke waarden.
Wil je zekerheid in het leven, ik kan je teleurstellen want dat krijg je niet. Je kunt morgen een dakpan op je hoofd krijgen of aangereden worden.
Geniet van je goede waarden en maak je niet zoveel zorgen.

Doortje

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 12:28 pm 

Hallo Daven.

Bedankt voor Je bericht. De nefroloog zegt dat er geen nierschade of nierziekte is, En ook hierdoor niet ontstaat. Maar is toch altijd bij eiwit verlies volgens mij. Ik blijf mij daarom zorgen maken omdat het stijgt en ook de kalium blijft stijgen. De kliniek die jij mij schreef is wel erg duur voor bloedonderzoek en dergelijke. en een andere weet ik ook niet zelfs als je wil betalen niet. En die natuurlijke variant van de ACE remmer is dat wel veilig? en kan dat zonder de huisarts. en dan zomaar stoppen met de perindopril?

Groeten Johan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 12:31 pm 

Dag Doortje.

Ik maak mij zorgen omdat de eiwit en kalium blijft stijgen. Maar de arts zegt dat er niets aan de hand is maar is toch nierschade?

Groeten Johan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 1:59 pm 

Hoi Johan ,

Net terug van ziekenhuis met goed en slecht nieuws :wink:
Goede nieuws mijn nierfuncties zijn aan het kelderen cq verbeteren (door stoppen perindopril ??)
Na 141(binnen de waarde )
kal 3,98 (binnen de waarde)
Ureum 9,9 (te hoog wel dalende van 16,6)
Kreatine 122 (te hoog wel dalende van 165)
egfr 61,3 (binnen streefwaardes stijgende van 42,6)
Krijg verder echo van nieren en 2 x 24 uurs urine onderzoek :wink: en weer bloedonderzoek binnen 6 weken :P

Hba1c (gemiddelde bloedsuiker van laatste 3 maanden )Zonder medicatie 5,7 (38 ) wel met streng koolhydratenarm dieet Binnen de streefwaarde hier stond hij zelf van te kijken :D 8) Ik heb in een keer al mijn diabetesmedicatie (3 x 500 mg metformine zelf gestopt :mrgreen: ) Ben zelf verpleegkundige dus ik weet waar het al ligt :P

Slechte nieuws mijn cholesterol is weer flink gestegen ,was gestopt met rode gist omdat mijn waardes te laag waren .Kreeg toch vriendelijk doch dringend verzoek om daar weer mee te beginnen of lage dosis statines (medicatie) Maar heb maar weer doosje rode gist besteld en binnen 6 weken kijken we wat het doet :P

Dokters zijn nooit blij als je dingen stopt of weigert ,maar ik ben daar duidelijk in .Het is mijn lijf en ik beslis (wat heb ik eraan als mijn vaten schoon zijn en ik straks aan de dialyse moet :P
Mijn bloeddruk was overigens prima en als ik niets had gezegd had ik nu nog dubbele dosis metoprolol plus een ace remmer :wink: (en mijn nierfuncties maar in rap tempo achteruit gaan )
Let op ik slik een hoop supplementen daarvoor in de plaats en hou me redelijk streng aan mijn dieet !
Nu wachten we echo en urine onderzoek af en moet ik weer aan mijn cholesterol en vetten werken :mrgreen:

Groet Daven

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 4:18 pm 

Dag Daven.

Goed te horen dat je nierfunctie verbetert.

Maak mij zorgen om mijn kalium gehalte van 4.9
mijn albumine (micro-) kreatinine van 29.2 mg/l
mijn cholesterol van 5.2
tryglyceriden van 0.4 mmol/l
kalium van 4.9 mmol/l

Ik weet niet wat het ureum is, staat nooit bij de uitslagen.

Ik ben ook bang dat het door de ACE remmer perindopril van 8mg komt, al steeg het voor die remmer ook wel.
Ik moet ook veel plassen om de anderhalf tot twee uur. nadat ik b.v een halve liter gedronken heb.

Ik ben wanhopig en ben er de hele dag mee bezig en kan nergens meer echt van genieten.

Jij bent gestopt met de perindopril zeg je, heb je dat in overleg met de arts gedaan?
en ook het koolhydraten arm dieet heb je dat ook in overleg met de arts gedaan?

Ik weet eigenlijk niet van wat het beste is voor de nieren, en wat ik het beste kan doen, bij de artsen kom ik ook niet verder, want die blijven maar herhalen dat er niets aan de hand is en de uitslagen prima zijn. Geen verder onderzoek behoeft alleen een keer per jaar bloed en urine per portie laten onderzoeken.
Het zit tussen de oren zeggen zij, alsook veel hier op het nierforum. Maar de waardes zijn niet goed en bij de uitslagen van het lab staan er ook uitroeptekens achter, dat ze niet goed zijn.

Jammer voor je dat het cholesterol weer stijgt, En hoe hou jij dat onder controle?

Groeten Johan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 4:49 pm 

steenisvan schreef:
Dag Daven.

Goed te horen dat je nierfunctie verbetert.

Maak mij zorgen om mijn kalium gehalte van 4.9
mijn albumine (micro-) kreatinine van 29.2 mg/l
mijn cholesterol van 5.2
tryglyceriden van 0.4 mmol/l
kalium van 4.9 mmol/l

Ik weet niet wat het ureum is, staat nooit bij de uitslagen.

Ik ben ook bang dat het door de ACE remmer perindopril van 8mg komt, al steeg het voor die remmer ook wel.
Ik moet ook veel plassen om de anderhalf tot twee uur. nadat ik b.v een halve liter gedronken heb.

Ik ben wanhopig en ben er de hele dag mee bezig en kan nergens meer echt van genieten.

Jij bent gestopt met de perindopril zeg je, heb je dat in overleg met de arts gedaan?
en ook het koolhydraten arm dieet heb je dat ook in overleg met de arts gedaan?

Ik weet eigenlijk niet van wat het beste is voor de nieren, en wat ik het beste kan doen, bij de artsen kom ik ook niet verder, want die blijven maar herhalen dat er niets aan de hand is en de uitslagen prima zijn. Geen verder onderzoek behoeft alleen een keer per jaar bloed en urine per portie laten onderzoeken.
Het zit tussen de oren zeggen zij, alsook veel hier op het nierforum. Maar de waardes zijn niet goed en bij de uitslagen van het lab staan er ook uitroeptekens achter, dat ze niet goed zijn.

Jammer voor je dat het cholesterol weer stijgt, En hoe hou jij dat onder controle?

Groeten Johan.

Heej Johan ,

Nee ik stop eerst en overleg dan :mrgreen: Zijn (cardioloog)antwoord ik ben er niet blij mee ,maar je kunt het proberen :wink:
Dieet op eigen initiatief ook het stoppen van diabetesmedicatie , arts vandaag zei :"hier kan ik alleen maar blij van worden (nadat hij de waarde eerst had gezien :wink: :mrgreen: lol)
Je moet wat meer vertrouwen hebben in je bloeduitslagen , zolang deze goed blijven hoef je echt niet iedere maand je urine te laten onderzoeken . Vind wel dat je recht heb op vaker bloedprikken omdat je toch 8 mg perindopril slikt en een te hoog kalium nu eenmaal risico's met zich meebrengt en aan de hand van deze uitslag urine onderzoek of niet. :wink: Wat andere mensen van mij denken boeit mij niet .Toen ik nog perindopril slikte was ik eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar de waardes en als je de waardes iedere mnd ziet verslechteren lijkt me vrij logisch dat je dit in de gaten wil houden . Blijven de waardes stabiel dan moet je dit accepteren en kan de controle minder. Denk aan je hart (ik kan het weten :mrgreen: )

Cholesterol heb ik alweer rode gist supplement voor besteld en nog een ander supplement voor de triglyceriden ,verder iets strakker naar mijn vetten intake kijken en ik ga er vanuit dat het binnen 6 weken redelijk is gedaald .

Als je de perindopril halveert hoe is je bloeddruk dan evt andere bloeddrukmedicatie erbij ,die wat minder erg is voor je nieren ?(of slik je dat al ?)

Ik moet ook veel plassen (tja je bent een zeikerd of je bent het niet he :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) ik gaf dit nog aan vandaag bij de dokter ,zei die tja misschien dat je overdag toch wat volloopt en als je gaat liggen dat het eruit komt. :P
Nou ik plas overdag althans ook genoeg ben benieuwd of ik aan 1 bokaal genoeg heb of ik die 2de ook kan gebruiken lol :mrgreen:

groet Daven

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 7:08 am 

Dag Daven.

Bedankt voor je bericht, Dus jij moet ook veel plassen , ik dus ook en niet alleen in de nacht maar ook overdag. Het is net of het zo doorloopt want moet gelijk na het drinken plassen en om het uur en het is net water zo licht. Nu heb ik gehoord dat het nierinsufficiëntie kan zijn , dan zijn de nieren niet meer in staat de urine te concentreren. Mijn gfr werd eerst gemeten volgen de MDRD methode en toen dat gezakt was onder de 90 zei de arts dan meten we het met de CKD-EPI methode en toen was hij weer boven de 90 en toen zei de huisarts Nu is hij weer goed, deze methode is nauwkeuriger. Maar ik vind het maar vreemd dat ze dan gewoon een andere methode nemen en dan doen dat er niets aan de hand is. Ik heb voor volgende week maandag toch maar weer een afspraak bij de huisarts gemaakt, Hij zal wel boos zijn want vind dat ik mij zorgen maak om niets want dat er niets aan de hand is. Maar de eiwit blijft stijgen en dat hoort niet, dus heb ik er toch recht op mijn zorgen kenbaar te maken. Want hoe lang blijven de waarde zo nog? en ik zal ook vragen om de perindopril eens te verlagen, Maar dan over twee maande wel bloed prikken om te zien hoe het gaat. Ik slik geen andere bloeddrukverlagers. Kun jij mij anders nog eens doorgeven wat jij allemaal voor alternatieven neemt? Alvast bedankt daar voor.

Groeten Johan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 1:43 pm 

steenisvan schreef:
Dag Daven.

Bedankt voor je bericht, Dus jij moet ook veel plassen , ik dus ook en niet alleen in de nacht maar ook overdag. Het is net of het zo doorloopt want moet gelijk na het drinken plassen en om het uur en het is net water zo licht. Nu heb ik gehoord dat het nierinsufficiëntie kan zijn , dan zijn de nieren niet meer in staat de urine te concentreren. Mijn gfr werd eerst gemeten volgen de MDRD methode en toen dat gezakt was onder de 90 zei de arts dan meten we het met de CKD-EPI methode en toen was hij weer boven de 90 en toen zei de huisarts Nu is hij weer goed, deze methode is nauwkeuriger. Maar ik vind het maar vreemd dat ze dan gewoon een andere methode nemen en dan doen dat er niets aan de hand is. Ik heb voor volgende week maandag toch maar weer een afspraak bij de huisarts gemaakt, Hij zal wel boos zijn want vind dat ik mij zorgen maak om niets want dat er niets aan de hand is. Maar de eiwit blijft stijgen en dat hoort niet, dus heb ik er toch recht op mijn zorgen kenbaar te maken. Want hoe lang blijven de waarde zo nog? en ik zal ook vragen om de perindopril eens te verlagen, Maar dan over twee maande wel bloed prikken om te zien hoe het gaat. Ik slik geen andere bloeddrukverlagers. Kun jij mij anders nog eens doorgeven wat jij allemaal voor alternatieven neemt? Alvast bedankt daar voor.

Groeten Johan.

heej Johan ,

Weet niet of je net als mij veel koffie drinkt ,maar dit kan ook vocht afdrijvend werken (bij mij dus wel :mrgreen: ) Polyurie kan verscheidene oorzaken hebben (nieren /hart/blaas etc )Zou me er niet te druk om maken ,want hoe meer je eraan denkt hoe vaker dat je moet :wink: :mrgreen: Mijn egfr wisselt ook constant ,maar de omstandigheden zijn ook niet altijd gelijk (eiwitten maaltijd /infectie etc etc ). Eiwitten in urine kan verschillende oorzaken hebben zie link https://www.simpto.nl/laboratoriumonder ... -de-urine/
Dus genoeg redenen om je gek te maken lol :P Maar niet geheel onbelangrijk om de juiste oorzaak te stellen .
Perindopril kan helpen tegen eiwitverlies urine (maar hoeft dus niet ) Dus als het bij jou niets doet zijn er nog genoeg andere bloeddruk medicijnen . Maar misschien dat de helft ook al scheelt .Kwestie van uitproberen .

Ik slik veel ,maar heb ook verscheidene aandoeningen en ben geen voorstander van reguliere medicijnen .
Visolie (hier zitten nog wat vit b12 /c/ foliumzuur /q10/ knoflook/olijfolie in )
Pycnogenol
vit d3
Salvestrol(als ik geld teveel hebt ,nu voor de eerste keer mee bezig, gebeurd niet zo vaak :mrgreen: )
asthaxanthin
cardiovasculair support /wisselend aangevuld met meidoorn
Wisselend nog b Vitamine
Laminine
en wisselend d -Ribose

In bestelling Rode gist (aangevuld met kaneel /alphaliponzuur /granaatappel etc)
Phosphatidyl Choline tegen de triglyceriden

Groet Daven en succes bij de dokter 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 11, 2017 7:24 am 

Ik ben weer naar de huisarts geweest, maar kom niet verder. Ik denk dat ik het maar opgeef, want ben naar het Jeroen Bosch ziekenhuis in Den Bosch geweest en ook nog naar het UMC Radboud in Nijmegen, maar krijg overal hetzelfde te horen het eiwit kan geen kwaad en is ook niet te verwachten dat ik een nierziekte ontwikkel zegt men. En men wil ook niet onderzoeken wat de oorzaak van het eiwitverlies is. Men gaat pas onderzoeken als de nieren pas goed stuk zijn. En de artsen zeggen dat ik mij eenmaal per jaar moet laten controleren dat is genoeg. Maar maak mij wel zorgen want het eiwitverlies is binnen een half jaar gestegen van 5.3 mg/l naar 29.8 mg/l. en het kalium van 3.7 naar 4.9, maar kan ook geen kwaad zegt men en is heel goed, maar ik hoor vaak dat dat te hoog is. Ook mijn cholesterol is gestegen van 4.4 naar 5.3 maar dat is ook heel goed volgens de artsen. De huisarts zegt ook dat ik door moet gaan met de ACE remmer perindopril 8 mg, want dat de nieren hier niet minder van kunnen gaan werken( al lees ik overal dat dat wel degelijk kan). Maar dat dat de nieren juist extra beschermt. Maar ik ben bang dat ik over een jaar laat controleren dat ik opeens te horen krijg dat de nieren maar 30% of zo werken, maar kan niet volgens de arts. Dus zal ik het maar aanvaarden maar heb geen zin om het zover te laten komen en te creperen van ellende, Dan moeten ze mij maar een spuitje geven, want dan raakt het toch afgelopen. Ik kom zo nergens verder want de nieren zijn prima zegt men.

Groeten Johan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 30, 2017 5:13 am 

steenisvan schreef:
Ik ben weer naar de huisarts geweest, maar kom niet verder. Ik denk dat ik het maar opgeef, want ben naar het Jeroen Bosch ziekenhuis in Den Bosch geweest en ook nog naar het UMC Radboud in Nijmegen, maar krijg overal hetzelfde te horen het eiwit kan geen kwaad en is ook niet te verwachten dat ik een nierziekte ontwikkel zegt men. En men wil ook niet onderzoeken wat de oorzaak van het eiwitverlies is. Men gaat pas onderzoeken als de nieren pas goed stuk zijn. En de artsen zeggen dat ik mij eenmaal per jaar moet laten controleren dat is genoeg. Maar maak mij wel zorgen want het eiwitverlies is binnen een half jaar gestegen van 5.3 mg/l naar 29.8 mg/l. en het kalium van 3.7 naar 4.9, maar kan ook geen kwaad zegt men en is heel goed, maar ik hoor vaak dat dat te hoog is. Ook mijn cholesterol is gestegen van 4.4 naar 5.3 maar dat is ook heel goed volgens de artsen. De huisarts zegt ook dat ik door moet gaan met de ACE remmer perindopril 8 mg, want dat de nieren hier niet minder van kunnen gaan werken( al lees ik overal dat dat wel degelijk kan). Maar dat dat de nieren juist extra beschermt. Maar ik ben bang dat ik over een jaar laat controleren dat ik opeens te horen krijg dat de nieren maar 30% of zo werken, maar kan niet volgens de arts. Dus zal ik het maar aanvaarden maar heb geen zin om het zover te laten komen en te creperen van ellende, Dan moeten ze mij maar een spuitje geven, want dan raakt het toch afgelopen. Ik kom zo nergens verder want de nieren zijn prima zegt men.

Groeten Johan.

Heej Johan.
Jammer dat artsen je niet gerust kunnen stellen ,al snap ik je ongerustheid heel goed (waardes veslechteren immers)
Het leven bestaat nu eenmaal uit keuzes maken ,waarbij je uiteindelijk zelf de eindverantwoording hebt.
Leer dingen te accepteren je kalium en cholesterol zijn binnen de streefwaarde (weliswaar kalium op het randje ) Maar binnen de normen is nog steeds goed :wink:
Stop met jezelf gek te maken en leg het idd naast je neer,al die stress is nergens goed voor .

Sterkte 8)
Update:

Echo nieren gehad ,krijg nog uitslag maar zag er op het eerste gezicht goed uit 8)
Binnenkort bloed prikken en een 2de 24 uurs urine inleveren en 13 juni terug op controle :P
Zat even niet lekker in mijn vel ,dus ook af en toe dagen met vreetbuien ,dus dit zal invloed hebben op mijn bloedwaardes.(zit nu weer beter in mijn vel en leef weer strak in het gareel )
Dat mijn waaardes waarschijnlijk minder zullen zijn als ik had gehoopt ,helaas :P
Zijn mijn eigen keuzes dus dan moet ik ook niet klagen .Schouders er weer onder en voor komende tijd het beste ervan maken 8)
Ik moet nog een balans zien te vinden om af en toe uit te band te springen en te leven en de bloedwaardes redelijk binnen de streefwaardes te houden .
Waarom moet ik perse een gemiddelde suiker hebben van 5,7 terwijl ik door af en toe mij iets te gunnen wel leef en dan is een 6,9 me dat dan ook zeker waard.
Hoop dat jij die gedachtengang ook nog zult krijgen Johan ,zeker als waardes binnen de normen zijn .

Groetjes Daven 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 31, 2017 6:51 am 

bedankt voor je bericht Daven.

Ik vind het raar dat ik een jaar moet wachten voordat ik weer bloed moet prikken en urine inleveren, omdat de waardes toch wel stijgen, zoals het kalium dat in 5 weken tijd gestegen is van 4.1 naar 4.9, Misschien nu al wel boven de 5. Dat lijkt mij toch niet goed. En ook het eiwit in de urine blijft stijgen al is 29.9 nog maar erg weinig zegt de arts. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik ben erg bang dat het ook kan komen door de perindopril, al kan dat niet zegt de arts. Maar waarom niet b.v. om de drie maanden controleren? Of vinden ze dat te duur? Want de huisarts wil daar niet aan. Maar wat als ik over een jaar kom en de nieren werken maar erg weinig meer? En het komt door de perindopril? dan is het te laat. Moet ik de perindopril niet meer slikken? Al kunnen de nieren dan misschien nog harder achter uitgaan? De huisarts zegt dat ik dat vooral niet moet doen, want die beschermen juist de nieren, zegt hij.

Ik hoop voor je dat de uitslag van de echo echt goed is, En de bloedwaardes ook, evenzo van de 24 uurs urine, (Bij mij willen ze ook geen 24 uurs urine onderzoeken). Toch elke keer spannend die onzekerheid.

Groeten Johan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 01, 2017 5:17 am 

Heej Johan,

Vind ook dat wanneer je een ace remmer slikt je best vaker geprikt mag worden (dan jaarlijks) .Het is bekend dat het de kaliumspiegels doet verhogen (dit kan zelfs levens bedreigend zijn )
Het kan zelfs zorgen voor een tijdelijke(?) achteruitgang van de nieren .(vraag me dan meteen af wat is tijdelijk en in hoeverre gaan mijn nieren dan achteruit ? Amper 3 maanden had ik een egfr van 42 kreatine van 165 ureum van 16,6 etc etc (terwijl ik perindopril kreeg voor mijn hart )en voor start peindopril was egfr 68 en rest van nierwaardes niet afwijkend .

wil je niet (nog :wink: :mrgreen: ) gekker maken maar laat je ha link maar eens lezen http://www.niernieuws.nl/?cat=ln&zoek=albumine&id=6840

Zo'n onschuldig middel als hij doet voorkomen is het toch ook weer niet. :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 01, 2017 4:08 pm 

Hallo

Ja, Daven, Ik vind ook dat ik vaker geprikt morden, vooral nu het kalium zo stijgt. En ik vraag mij ook af hoe ver zal mijn nierwaardes dan zakken? En komt dat dan weer terug, ook al blijf je de perindopril slikken? Bij de huisarts hoef ik niet meer aan te komen. Want blijft bij zijn standpunt dat ik moet blijven slikken. En als ik hem die site die jij mij hebt door gegeven laat lezen, dan zal hij wel zeggen dat ik niet op internet moet kijken, want dat niet alles klopt wat daar op staat. Heeft hij al vaker gezegd. En in het Radboud ziekenhuis in Nijmegen zeggen ze ook dat er niets aan de hand is, en dat ik zeker geen nierziekte heb, en dat zo als het er naar uitziet ik dat ook niet zal krijgen door het eiwit verlies in de urine. En dat het kalium stijgt ook normaal is met de perindopril, En dat ze dat juist graag zien. Maar ik vind het maar een raar verhaal, want je leest en hoort toch overal dat dat juist niet goed is. Nu weet ik niet wat ureum is, is dat hetzelfde als albumine? Want staat nooit bij mijn uitslagen. Dus blijf mij zorgen maken.

Groeten Johan.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]