NVN forum

Forum van Nierpatiƫntenvereniging Nederland
Het is nu ma dec 17, 2018 12:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 02, 2015 1:08 pm 

Hallo

Misschien dat iemand dezelfde ervaring heeft? Onze zoon van bijna 8 maanden krijgt nu nitrofurantoine antibiotica als onderhoudsdosering. Maar nu ongeveer 2 weken later, heeft hij een paar dagen geleden en vannacht overgegeven. En last van z'n darmpjes. Heel misschien kan het een teken zijn van weer een beginnende infectie maar het kan ook heel goed aan de ab liggen. ( geen koorts) Eerder had hij cotrimoxazol en daar leek hij minder last van te hebben.
Misschien dat iemand dit herkend?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 12, 2015 10:39 pm 

Hallo,

Onze dochter (nu 2 jaar) krijgt vanaf dat ze 10 weken oud is ook onderhoudsantibiotica. We zijn ooit gestart met nitrofurantioine maar omdat ze een aantal keren ' s nachts had overgegeven zijn we overgegaan op cotrimoxazol. Helaas heeft ze weer in december weer een uwi gehad en zijn we weer gestart met nitro, aangezien ze elke avond kokhalst als ze het moet nemen hebben we dosering zo laag mogelijk gehouden en nu gaat het goed! Ik herkende je verhaal dus meteen. Hoe is het nu met overgegeven?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 13, 2015 10:15 pm 

Hallo,

Bedankt voor je reactie. Nou, hij krijgt nog steeds de nitro. Met yoghurt leek het wel beter te gaan. Maar gisteren en vanavond kwam het met 10 minuten er al weer uit. Het kan er aan liggen dat hij al een week ziek is met af en toe koorts en verhoging (urine was schoon gelukkig) dus ik moet toch maar gaan overleggen want dit gaat ook niet goed zo. Voor de laatste uwi had hij ook Cotrimoxazol Maar ik zou kunnen overleggen of de dosis misschien lager mag. Ik wil ook cranberry van Optimax geven. Ik was er al mee begonnen maar ik wacht nu eerst maar even tot hij beter is. Geven jullie dat ook?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 14, 2015 10:48 pm 

Ik herken echt duidelijk hoe je het omschrijft,mijn dochter krijgt meerdere medicijnen en de nitro heeft al als bijnaam het vieze drankje!
Die cranberry van optimax zou je geven omdat cranberry's goed zijn tegen een blaasontsteking?of begrijp ik het nu verkeerd? Wij gebruiken dit niet omdat ons is verteld door de kinderarts dat kinderen die urinewegafwijkingen hebben er zoveel van binnen moeten krijgen mocht het helpen......mag ik vragen in welk zh jullie bekend zijn? Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel.

Groetjes marjolijn

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 16, 2015 1:51 am 

Blijft jullie dochter nog lang de onderhoudsdosering nodig hebben?
Dat van de cranberry wist ik niet. Ik had de hoop dat dit ondersteunend zou kunnen werken ter voorkoming van de uwi. De kinderarts heeft aangegeven dat het geen kwaad kan en dat uit studies wel blijkt dat het kan helpen. Maar dat er zo heel veel nodig zou zijn.... Ik geef maar gewoon 1 tablet fijngemalen... We gaan naar Isala in Zwolle. Op dit moment weet ik even niet wat er met hem is. Hij had koorts en pijnklachten, maar zijn urine was schoon vorige week. Nu heeft hij nog steeds verhoging en soms koorts, en snachts en smorgens vroeg schreeuwt hij het nu uit voor het plassen. Afgelopen zondag had hij ook meerdere malen overdag dat hij erg moest huilen. Vanmiddag weer urine gebracht, ik begrijp er niets van... De nitrofurantoine geef ik nu in delen en gisteren heeft hij de halve dosering binnengehouden. Vanavond ging alles er weer uit toen ik wilde verhogen naar de hele dosering. Wel na een half uur, al met al waarschijnlijk wel genoeg gehad. Maar dat er nu helemaal geen alternatief is voor die nitrofurantoine. het lijkt trouwens bijna wel dat zijn klachten erger worden wanneer hij meer nutrafurantoine binnenhoudt, maar dit lijkt toch niet te moeten kunnen. Ik ben bang dat ik even de kweek moet afwachten, en maar hopen dat hij toch gauw weer opknapt. Maar die onzekerheid op het moment pfff. Was hij gewoon ziek, of toch wel een uwi, of last van de dubbel j catheter, niemand die het kan zeggen...Heeft jullie dochter een lichamelijke oorzaak voor de uwi's?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 16, 2015 9:05 pm 

Waarom zijn ze ooit gestopt met de cotrimaxazol?
Onze dochter blijft waarschijnlijk nog wel een hele poos aan de antiiotica, zij heeft na vele uwi's eerst een katheter gekregen voor nood en toen ze 6 maand was is er besloten om een urinestoma aan te leggen. De infecties werden veroorzaakt door een megablaas,reflux naar de nieren en het niet uit kunnen plassen. Gelukkig heeft ze nu in 2 jaar tijd maar 1 urineweginfectie gehad.
Is jullie zoontje geholpen in zwolle? Wij wonen zelf in Enschede maar zijn doorgestuurd naar Groningen,erg fijn daar!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 23, 2015 10:54 pm 

Sorry, mijn reactie heeft een tijd geduurd. Wel heftig wat jullie dochter meemaakt. Zal zij nog operatief geholpen worden? Of is de verwachting dat ze eroverheen groeit? Bij mijn zoontje is de dubbel j catheter er gelukkig weer uit en een paar weken later gaat het ook stukken beter met hem. Ze zijn toen gestopt met de cotrimoxazol omdat hij toch weer een infectie kreeg. Sinds hij de nitrofurantoine krijgt, heeft hij geen infectie meer gehad. Vandaag bij de uroloog geweest en binnenkort krijgt hij weer een renogram. Urineleider en nier zijn nog steeds hetzelfde maar gelukkig niet groter. Het blijft toch wel spannend hoe alles zal lopen in de toekomst. Dat zal voor jullie misschien ook wel zo zijn?
Toch ben ik nog steeds wel benieuwd naar tot in hoeverre cranberry of D-mannose helpend kan zijn om infecties te voorkomen. Het is wel lastig informatie hierover te vinden, zoals over zinnige maar wel verantwoorde doseringen, met name voor ( jonge ) kinderen.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]