NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu za dec 15, 2018 12:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Emla crème
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2015 11:46 am 

hi,

Ik ben nieuw op dit forum, dus het kan zijn dát dit al eens behandeld is. Maar ik krijg net te horen dat er een eigenbijdrage berekend wordt op de Emla crème, voor dialyse patiënten toch een essentieel medicijn. 6 tubes kosten ong 140 euro waarop een eigen bijdrage van 3 euro. Waar praten we over, maar bij 1 tube per week toch weer 30 euro kosten per jaar. Is hier collectief iets aan te doen

Profiel  

Berichttitel: Re: Emla crème
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2015 1:50 pm 
Site Admin

Hallo palmrijk,

Welkom op het NVN forum, Ik heb persoonlijk geen ervaring met de emla creme.
Wel heb ik voor je het forum doorzocht en de topics die over dit onderwerp gaan zijn wat verouderd.

Een tijdje geleden is er echter wel een bericht vrijgegeven op de Nieuws sectie van de NVN voorpagina:

klik hier

Mocht je zelf nog iets toe te voegen hebben, dan zou het fijn zijn als je dat hier nog even zou willen neerzetten, zodat een volgende zoeker er misschien profijt van kan hebben!

groet,

Django

Mocht u ondersteuning nodig hebben bekijk dan de pagina van ons STAP (steun en adviespunt)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 12, 2015 3:39 pm 

Hallo Django

Dank je voor de reactie. Ik had inmiddels het berichtje al gelezen en ik zag tot mijn verbazing dat op kleine tubes van 5 gr wel een eigen bijdrage ziet en op grote van 30 gr niet. Ik ben verzekerd bij CZDirect en ik heb contact gezocht met hun klantenservice. Zij heeft voor mij intern contact gezocht met de apothekersdienst(zelf mocht ik ze niet te woord staan) en die wist mee te delen dat er inderdaad een eigenbijdrage betaald voor deze creme, grote of kleine tube maakt niets uit. Zij zei dat dat al lang zo was. Nou ik gebruik deze zalf al ruim een half jaar en heb nog nooit een eigen bijdrage hoeven betalen.
Ben nu wel benieuwd hoe het echt zit en of dit afhankelijk is welke ziektekosten verzekeraar je hebt. Dus graag reacties!

Palmrijk

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 19, 2015 11:27 am 

Volgens mij gaat er bij apotheken ook vaak gewoon iets zo de deur uit.
IK heb jarenlang verbandmaterialen uit de eigen apotheek gehad. Daarvoor moest officieel elke levering een formulier door de arts ingevuld worden.
Maar de apotheek zei steeds dat ze dat bij dialyse patienten niet zo hanteerden.
Misschien moet je gewoon eens de stoute schoenen aantrekken en e.e.a bij je verzekeraar voorleggen, en dan geen genoegen nemen met de telefoniste die vaak niet op de hoogte zijn.
Vraag een gesprek met een arts van de verzekering aan, of correspondeer via mail.
Soms maken ze voor bepaalde situaties gewoon uitzonderingen.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]