NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu vr dec 14, 2018 3:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2014 6:41 pm 

Lieve leden...
Sinds afgelopen februari ben ik begonnen aan een prednison kuur, vanaf juni ongeveer ben ik aan het afbouwen en ik hoop in oktober er helemaal vanaf te zijn.
Sinds ongeveer 2 maanden valt me op dat ik striae krijg op mijn boven armen, buik en heupen. Ik probeer er alles aan te doen om het tegen te houden maar het lijkt wel elke dag erger te worden. Ik let op mijn eten, sport en smeer me 2x per dag in met bio oil, maar het helpt helemaal niks, erg frustrerend is dat!
Wie heeft er ervaring met prednison gebruik en kan mij vertellen of dit normaal is? En eventueel wat ik hier tegen kan doen.
Volgens mijn nefroloog komt het door de combinatie van aankomen en prednison wat de huid verzwakt waardoor het makkelijker scheurt. Maar de striae is niet normaal veel.
Graag hoor ik eventuele ervaringen en/of tips, alvast bedankt.

Groetjes Sonia

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 06, 2014 3:33 pm 

Hallo,

Striae en prednison gebruik gaan voor zover ik weet wel beetje hand in hand. Je huid wordt door de prednison dunner, waardoor het eerder scheurt en er dus striae ontstaat. Hier is niks aan te doen. Zelf heb ik het ook. al heb ik ook overgewicht. Dus is bij mij een combinatie van beide. Het wordt wel minder zichtbaar.

Succes.

Gr. Suzanne

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 06, 2014 6:15 pm 

Beste Suzanne,
Bedankt voor je reactie! :)
Ook ik heb last van overgewicht, mede door het prednison gebruik. Sinds ik aan de prednison zit ben ik 17kg aangekomen helaas.. Daarom ben ik nu ook bezig met letten op mijn eten en sporten 2-3x per week, helaas is er nog geen gram vanaf! Ik weet niet of dit ook komt door de prednison? Maar het gekke is dat de striae is begonnen nadat ik ben gaan afbouwen met de prednison en helaas helpt niks wat ik doe.
Maar het is dus normaal dat je bij prednison striae krijgt?

Groetjes sonia

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]