NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu za dec 15, 2018 12:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Resonium A
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 2:33 pm 

Beste,

Ik heb onlangs een nieuw medicijn toegevoegd gekregen namelijk Resonium A.

Ik heb het al met verschillende middelen geprobeerd te mengen maar nog steeds krijg ik het niet weggespoeld.
Het volgend heb ik geprobeerd:

Oplossen in de vla (advies arts)
in melk, koud en warm, in water, thee,en door de chocomelk.

Het voelt net alsof je een hap kaneel probeert door te slikken wat dus resulteert in hevige braakneigingen.

Heeft er iemand voor mij een advies wat ik alsnog kan proberen om dit medicijn binnen te krijgen.

Alvast bedankt

Profiel  

Berichttitel: Re: Resonium A
BerichtGeplaatst: vr mei 24, 2013 11:27 am 

Hallo Jul102

Een nieuw advies heb ik niet voor je. Wat ik zelf doe is resomium (1 maatschep) oplossen in slechts een klein beetje water (ongeveer 40cc of een half koffiekopje).
Dan goed roeren.
Daarmee blijft het goor, maar wel maar heel even. Daarna mond spoelen met om het even welke drank.

Ik vind dat de minst vervelende oplossing. Yoghurt en vla wordt het helemaal een drab die niet weg te krijgen is. Cola schijnt te kunnen, maar dat drink ik sowieso niet.
Mijn dietiste heeft ook wel eens gezegd dat mensen er koekjes of broodjes mee bakken.
Dat schijnt te kunnen, maar je moet dan wel heel goed de porties berekenen en ook afwegen zodat je steeds de juiste hoeveelheid binnen krijgt. Dat is dus misschien een mogelijkheid die je kan onderzoeken (overleg met je dietiste).
Of je kunt het rectaal toedienen....dat werkt op zich heel goed...dat zou je dan met je behandelend arts moeten afspreken.
Ik heb dat in het ziekenuis wel eens gehad ,maar dan moet er een uur ofzo erna weer een gewoon klysma omdat de resonium je kan verstoppen.
Vond ik zelf verre van een prettige manier......

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 26, 2013 5:07 pm 

Ik nam het op dezelfde manier in als Dr.Nonzero. Beetje water, verstand op nul en wegklokken. Eventueel deed ik er voor de smaak wat limonadesiroop door. Ik had eerst ook Resonium, maar ik word misselijk van zoetstoffen. Daarom heb ik daarna Sorbisterit gekregen, dat is gewoon met suiker. Maar de smaak en het gevoel dat je een slok gips genomen hebt, dat is hetzelfde.

Met yoghurt vond ik het ook wel te doen trouwens, al dan niet met siroop erbij. Maar met water innemen ging simpelweg sneller. Vandaar dat ik het met water in ben gaan nemen. Lekker wordt het nooit. Je zou nog kunnen proberen of meer of minder water scheelt en grotere of kleinere slokjes. Ik vond het het makkelijkst als ik zo min mogelijk water gebruikte en het daarna snel weg kon spoelen met iets anders.

Rectaal is me in het ziekenhuis ook aangeboden, maar daar heb ik toch maar vriendelijk voor bedankt. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 31, 2013 12:05 am 

Je kan koekjes bakken met resonium. Ik heb dat ook gedaan en dat was goed weg te krijgen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 6:53 pm 

je kan de resonium A ook in jam doen dat vind ik persoonlijk lekeerder ( Aardbei)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 13, 2014 8:17 pm 

Het is dan wel een oud topic maar misschien heeft iemand er nog iets aan.

In plaats van resonium neem ik zerolit. Dit is ook een poeder maar dan heel makkelijk weg te krijgen.

Dit heb ik gekregen in overleg met mijn nefroloog.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 22, 2015 4:24 pm 

hallo,

Ik moet dit ook al een jaar innemen. medicijn is overigens ook erg duur, maar schijnt toch heel belangrijk te zijn.
Ik had ook iedere ochtend braakneigingen, vaak ging het mis....

Ben nu het medicijn s'avonds gaan innemen, nog steeds vies, maar het blijft dan wel binnen!

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]