NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu ma okt 15, 2018 8:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 4:25 pm 
Offline

Geregistreerd: ma jan 02, 2012 4:14 pm
Berichten: 3
Woonplaats: Netherlands
Hoi allemaal,



Mijn zus is vorig jaar maart getransplanteerd. Haar nieren waren kapot gegaan door langdurig Lythiumgebruik, dat ze slikte ivm een manisch-depressief ziektebeeld (nu heet dat bi-polaire stoornis. Haar psychiatrische gesteld is de afgelopen 20 jaar (tot aan de niertransplantie) goed geweest. Inmiddels is ze 5 x depressief geweest (met 2 zelfmoordpogingen) en een keer zeer manisch. Zijn er mensen die dit herkennen en/of tips hebben. Zowel mijn zus als ik worden wanhopig, omdat het zo slecht met haar gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 7:52 pm 
Offline

Geregistreerd: do mei 15, 2008 9:01 pm
Berichten: 233
Woonplaats: Netherlands
slikt uw zus prednison. Dit kan stemmingswisselingen veroorzaken. ik zou overleggen met de nefroloog.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 8:28 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jan 03, 2007 7:51 pm
Berichten: 16
Wat enorm vervelend! Mag ze niet weer aan de Lythium ? Waarschijnlijk niet....maar als het 20 jaar goed geweest is met dit medicijn moet je soms uit twee kwaden kiezen, zo kan het ook niet !



Veel sterkte.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 5:36 pm 
Offline

Geregistreerd: ma jan 02, 2012 4:14 pm
Berichten: 3
Woonplaats: Netherlands
<blockquote id="quote"><font size="2" face="Verdana, Arial, Tahoma" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oorspronkelijk geplaatst door suzanne</i>


slikt uw zus prednison. Dit kan stemmingswisselingen veroorzaken. ik zou overleggen met de nefroloog.

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 5:38 pm 
Offline

Geregistreerd: ma jan 02, 2012 4:14 pm
Berichten: 3
Woonplaats: Netherlands
In overleg met de nefroloog is de Prednison gestopt afgelopen december, juist ook omdat Prednison depressies kan veroorzaken. Daarnaast heeft ze inzakbreuken in haar rug ivm botontkalking en ook dat was een reden om de Prednison te stoppen.

Lyda


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 10, 2012 10:15 pm 
Offline

Geregistreerd: za nov 10, 2012 10:09 pm
Berichten: 1
Woonplaats: Netherlands
Hoe is het nu met uw zus= En hoe werkt haar nieuwe nier zonder prednison=

Veel sterkte!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 12, 2012 1:36 pm 
Offline

Geregistreerd: do aug 12, 2010 4:25 pm
Berichten: 230
Woonplaats: Netherlands
Hallo Demirthe,



Slikt je zus wel nog lythium? En zo ja wordt dit ook door een psychiater gemonitord?

Mijn schoonbroer is ook gediagnostiseerd met een bi-polaire stoornis en hij is ooit met lythium gestopt vanwege een schildklier ontsteking (wat ook een bij-effect is van lythium). Dat ging natuurlijk snel mis, dat begrijp je.

Hij heeft toen met een psychiater een ander medicijn ingesteld en hij is in zijn leven nog nooit zo stabiel geweest als nu.



Mij lijkt het dus wel wijs voor je zus om dat nog eens met de psychiater te bespreken (als ze dat al niet gedaan heeft).

Helaas kan ik je niet zeggen welk medicijn mijn schoonbroer slikt.

Heel veel sterkte voor jou en je zus...niet gemakkelijk om hier mee om te gaan..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling