NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu ma okt 15, 2018 8:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 4:25 pm 

Hoi allemaal,

Mijn zus is vorig jaar maart getransplanteerd. Haar nieren waren kapot gegaan door langdurig Lythiumgebruik, dat ze slikte ivm een manisch-depressief ziektebeeld (nu heet dat bi-polaire stoornis. Haar psychiatrische gesteld is de afgelopen 20 jaar (tot aan de niertransplantie) goed geweest. Inmiddels is ze 5 x depressief geweest (met 2 zelfmoordpogingen) en een keer zeer manisch. Zijn er mensen die dit herkennen en/of tips hebben. Zowel mijn zus als ik worden wanhopig, omdat het zo slecht met haar gaat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 7:52 pm 

slikt uw zus prednison. Dit kan stemmingswisselingen veroorzaken. ik zou overleggen met de nefroloog.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 8:28 pm 

Wat enorm vervelend! Mag ze niet weer aan de Lythium ? Waarschijnlijk niet....maar als het 20 jaar goed geweest is met dit medicijn moet je soms uit twee kwaden kiezen, zo kan het ook niet !

Veel sterkte.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 5:36 pm 

<blockquote id="quote"><font size="2" face="Verdana, Arial, Tahoma" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oorspronkelijk geplaatst door suzanne</i>

slikt uw zus prednison. Dit kan stemmingswisselingen veroorzaken. ik zou overleggen met de nefroloog.

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 5:38 pm 

In overleg met de nefroloog is de Prednison gestopt afgelopen december, juist ook omdat Prednison depressies kan veroorzaken. Daarnaast heeft ze inzakbreuken in haar rug ivm botontkalking en ook dat was een reden om de Prednison te stoppen.

Lyda

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 10, 2012 10:15 pm 

Hoe is het nu met uw zus= En hoe werkt haar nieuwe nier zonder prednison=

Veel sterkte!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 12, 2012 1:36 pm 

Hallo Demirthe,

Slikt je zus wel nog lythium? En zo ja wordt dit ook door een psychiater gemonitord?

Mijn schoonbroer is ook gediagnostiseerd met een bi-polaire stoornis en hij is ooit met lythium gestopt vanwege een schildklier ontsteking (wat ook een bij-effect is van lythium). Dat ging natuurlijk snel mis, dat begrijp je.

Hij heeft toen met een psychiater een ander medicijn ingesteld en hij is in zijn leven nog nooit zo stabiel geweest als nu.

Mij lijkt het dus wel wijs voor je zus om dat nog eens met de psychiater te bespreken (als ze dat al niet gedaan heeft).

Helaas kan ik je niet zeggen welk medicijn mijn schoonbroer slikt.

Heel veel sterkte voor jou en je zus...niet gemakkelijk om hier mee om te gaan..

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]