NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu ma okt 15, 2018 8:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 12, 2011 12:38 pm 

Herkent iemand dit?

Ik ben sinds 2009 getransplanteerd en slik Cellcept en predisolon. Nu heb ik de laatste maanden de generieke middelen gekregen en niet de originele Cellcept.

Nu heb ik veel last van mijn spieren en gewrichten (pijn bij strekken, aanspannen etc.), spierzwakte etc.

Ook is de prednison afgebouwd naar 7,5 mg.

Kunnen deze klachten ontstaan zijn door het generieke middel ipv. de originele Cellcept? Of is het de prednisolon of een combinatie?

Ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 19, 2011 11:20 am 

Overleg dit eens met de nefroloog. Mijn nefroloog zet op het recept dat het medisch noodzakelijk is, dan krijg ik wel de originele mee. Ze wilde niet dat ik de generieke middelen zou krijgen, dit kon namelijk andere effecten hebben. omdat ze vaak andere hulpstoffen hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 21, 2011 8:11 pm 

Volgens mij mag je alleen maar CellCept origineel gebruiken en niet generiek.

Mijn apotheek is daar goed van op de hoogte.

Overleg met je nefroloog die zal jouw het beste kunnen adviseren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 04, 2011 11:56 pm 

Hallo Stefanie.

Enige tijd terug stond er op niernieuws een item over dit onderwerp. Geen genenieke middelen nemen. Kon problemen veroorzaken.

Was ik afgelopem maandag in de apotheek voor nieuwe medicijnen en kreeg een ingeving van kijk even of je Cellcept hebt . Bleek niet zo te zijn. Ik uitgelegd, dat ik het kreeg na een niertransplantatie. Ze namen het gelijk terug en boden hun excuus aam .Het stond wel goed in de computer, maar het was hun fout. Mijn apotheek gaf aan, dat een generiek middel wel kan, als je gelijk a de transplantatie er mee begint.

Sterkte ermee.

gr.Elly

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 06, 2011 11:54 am 

Hallo Stephanie

Je moet geen andere middelen accepteren, daar hier andere hulpstoffen inzitten waar je verkeerd op kunt reageren of bijverschijnselen van kunt krijgen. Gewoon blijven controleren en teruggeven aan de apotheek gewoon de originele verpakking meenemen. Mijn man is 5 jaar geleden getransplanteerd en krijgt Neoral, daar proberen ze ook alternatieven voor te geven maar hij weigert die steeds.

Succes Marianne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2012 5:00 pm 

Even een reactie over de specialité's en generieke medicijnen. Ook wij kregen voor onze zoon van de apotheek op een gegeven moment het generieke middel voor CellCept mee. Onze arts schreef er ook op dat het medisch noodzaak was. Heeft brief geschreven en met apotheker gesproken. Deze zei dat het niet uitmaakte en wij konden het middel alleen maar krijgen als we het verschil in prijs zelf gingen betalen. Zelfs de verz. mij. wilde niet betalen en stond achter de apotheker.

Uiteindelijk zijn we overgestapt naar een andere apotheek die het wel wilde verstrekken. ZIj hebben ws. een ander contract met de verz. mij. Het is een pure geldkwestie. Anders kan ik het niet zien.

Ontzettend bureaucratisch ook, want we zijn nog wel bij dezelfde verz. mij. Ws. komt het nu uit een ander potje of zo. Geen idee.

We zijn er echter wel een paar maanden mee bezig geweest.

Of je deze medicijnen voor je plezier slikt. Ik vind het onbegrijpelijk dat de mening van een apotheker boven de mening van je behandelend arts uitgaat. Daar snap ik echt helemaal niets van.

Maar onze zoon slikt dus nu gelukkig nog wel steeds CellCept, dus of je de genoemde bijwerkingen kunt hebben van het generieke middel weet ik niet.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]