NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu do okt 18, 2018 5:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: hoge bloeddruk
BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 11:15 am 
Offline

Geregistreerd: vr jun 24, 2011 11:12 am
Berichten: 11
hallo



zijn er nog mensen met niertransplantatie die last hebben van hoge bloeddruk?



groetjes


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 1:43 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 07, 2010 1:06 pm
Berichten: 151
Woonplaats: Belgium
Dank medicijnen mooi onder controle...[;)]

Laatst gemeten waarde (vanochtend) 115/75 - 65



Gr.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 1:55 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jun 24, 2011 11:12 am
Berichten: 11
dat is fijn om te horen!



ik heb de laatste maanden veel pech gehad met medicijnen tegen hoge bloeddruk.



ik kreeg van bepaalde medicijnen uitslag en andere bijwerkingen en toen heeft de dokter zanidip voorgeschreven. daar kreeg ik hartkloppingen van een verschrikkelijke gevoel!

daarom kreeg ik daarna emconcor. dat veroorzaakte weer andere bijwerkingen gelijk evenwichtstoornissen..constant duizelig en een druk achter mijn hoofd en ik kon mijn bed niet uit. ik stelde de dokter om te stoppen met dit medicijnen en over te schakelen naar trandate maar ik neem het nu twee weken en het is nog altijd niet goed

de druk achter mijn hoofd blijft en ik ben constant misselijk en rillingen over mijn hele lijf! het is echt heel vervelend!

zou het zolang duren voor dat die andere medicijnen uitgewerkt zijn en de anderen zich hebben aangepast?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 2:20 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 07, 2010 1:06 pm
Berichten: 151
Woonplaats: Belgium
Wat vervelend voor je dat ze je medicijnen niet op orde krijgen. Het kan inderdaad zo zijn dat een te snelle en frequente overschakeling van het ene medicijnen naar het andere ongewenste en ongekende complicaties met zich mee kan brengen. Dit omdat, en jij veronderstelt het reeds, nog resten van het vorige medicijn in je lichaam aanwezig zijn. Of dat de werking ervan nog een tijdje blijft aanhouden zodat van cummulatie sprake kan zijn. Goed opvolgen alleszins, en je lichaam ook de tijd geven om aan een nieuwe toestand (lees medicijn) te wennen zou ik zeggen. [8D]



Gr.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 3:24 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jun 24, 2011 11:12 am
Berichten: 11
ja heel vervelend! soms denk ik er gewoon aan om aan de dokter voor te stellen om gewoon voor een tijdje te stoppen met die medicatie zodat ik terug op krachten kom en dan kijken hoe het gaat.

mijn bloeddruk is nie extreem hoog het probleem is mijn onderdruk die vaak rond de 100 is.

gewoon afwachten en veeeeeeeeeeeel geduld..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 3:58 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 07, 2010 1:06 pm
Berichten: 151
Woonplaats: Belgium
Sterkte! [;)]


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 10:12 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jun 24, 2011 11:12 am
Berichten: 11
hey



bedankt!

vandaag terug naar de dokter geweest want ik voelde me zeer ellendig.

dokter vermoed dat ik hyperventylatie heb daarom dak me zo voel.

waarschijnlijk is het allemaal uitgelokt door de verkeerde medicijnen die ik heb gekregen voor de hoge bloeddruk.

morgen moet ik een oor neuskeel onderzoek doen om te kijken of daar niks aan scheelt..nefroloog heeft gezegd dat als daar niks mis is dan ging hij me laten opnemen voor dat onder controle te houden en paar onderzoeken uitvoeren..wat een ellende...

eve afwachten hoe het gaat aflopen....



Groetjes


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 28, 2011 9:10 am 
Offline

Geregistreerd: di sep 07, 2010 1:06 pm
Berichten: 151
Woonplaats: Belgium
Laat maar iets weten...



Voor m'n bloeddruk neem ik Selozok 100 en Zestril 20. (Lipitor tegen ld. cholesterol.)

Geen merkbare bijwerkingen...



Groetje,



PS. Morgen ook weer op tweemaandelijkse "visite" bij de nefroloog.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 28, 2011 9:56 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jun 24, 2011 11:12 am
Berichten: 11
hey



Vandaag naar de oor keel neusdokter geweest. ik heb alleen een oortest gegaan en kmoet nog 2 andere onderzoeken doen, maar pas volgende week dinsdag.meer weet ik op moment niet..



hoe was jou controle?



groetjes


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 28, 2011 9:58 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jun 24, 2011 11:12 am
Berichten: 11
oeps verkeerd gelezen.. morgen moet je pas op controle..[:)]



laat maar weten hoe het is gegaan...[;)]


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 28, 2011 10:33 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 07, 2010 1:06 pm
Berichten: 151
Woonplaats: Belgium
No Big deal. Routine! bloedafname, infuusje en een babbel. Zal wel weer "alles okay" zijn. [8D][;)]


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 11:13 am 
Offline

Geregistreerd: vr jun 24, 2011 11:12 am
Berichten: 11
hey das fijn om te horen...Doe zo verder..[;)]



Ik ben gisteren een tweede onderzoek gaan laten doen bij de neus oor en keeldokter. en hij heeft niks speciaals gevonden.

ik heb wel nog last van een druk achter mijn hoofd en daarvoor heeft hij mij diazepam (valium) voorgeschreven en hopelijk verdwijnt die drukte met de tijd.

Voor mijn hyperventilatie neem ik ook XANAX en daar slaap ik wel beter mee en dat helpt om me wat beter te voelen...



afwachten hoe het allemaal gaat aflopen..[:)]



groetjes


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 12:12 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 07, 2010 1:06 pm
Berichten: 151
Woonplaats: Belgium
Hoi daar,



Valium is niet meteen "aspirine". Hopelijk kom je er snel weer vanaf.

Is XANAX niet wat van dezelfde orde? Meer en meer krijg ik de indruk dat je van het nerveuse type bent en daardoor hoge bloeddruk ontwikkelt. Maar het kan ook andersom zijn...

Laat maar van je horen! [;)]



Groetje,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 10:30 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jun 24, 2011 11:12 am
Berichten: 11
hey



ja ik denk ook dat het hetzelfde is alleen neemk xanax al iets meer dan een week en die druk in mijn hoofd is niet weg dus ik hoop dat ik met die valium daar vanaf geraak.. ik moet die maar 5 dagen nemen he anders kan je er verslaafd aan geraken..

ik ben nie echt een nerveuse type ik kan heel veel verdragen zelfs pijn omdat ik in het verleden ook van alles heb meegemaakt...

ik heb al jaren last van hoge bloeddruk en de nefroloog zegt dat het normaal is bij nierpatienten.

het probleem is dat ze nog niet de juiste medicijn hebben gevonden ale ik nam tritace en dat kon ik wel goed verdragen maar ik mocht die niet meer nemen omdat ik zwanger wil worden en van toen al die andere medicijnen veroorzaken het ene probleem na het anderen en dat al bijn 4 maanden..ik kan niet gaan werken en thuis ook nie en dat is me de laatste tijd wat teveel geworden..ben er wat depri van daarom dat ik xanax ben begonnen..maar dat is ook geen oplossing he..

ik neem nu trandate 100 mg elke avond maar mijn bloeddruk is nog niet echt goed. ..Die is 130/140 over 95/105 en dat is nog vrij hoog vind ik..

eigenlijk maak ik me niet echt veel zorgen want ik heb al zoveel onderzoeken gedaan die allemaal heel goed waren probleem is dat ik me nog altijd niet schitterend voel zonder die xanax..en dat zou eigenlijk niet mogen..

spijtig genoeg is mijn nefroloog nu drie weken met verlog en ik zie hem pas terug in augustus en dan hopenlijk vinden we een medicijn die geschikt is voor mij..



oh jee ik heb bijna een boek geschreven sorry![|)]



groetjes


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2011 4:29 am 
Offline

Geregistreerd: di sep 07, 2010 1:06 pm
Berichten: 151
Woonplaats: Belgium
Hey Lady



Tracht jouw klachten wat aan de kant te schuiven en focus je eens op de leuke dingen om je heen. 't Is vakantie, mooi weer...of verzin zelf maar iets. Misschien kan dat je wat opbeuren?

Depressieve toestanden kan je vaak niet enkel met medicijnen opvangen. Soms helpt vooral een goed babbel. Het forum is daarvoor een goede plaats, maar soms is het beter om voor even een goede psycholoog onder de arm te nemen. Niet zomaar de eerste de beste, maar iemand waarmee het "klikt", die je volle vertrouwen geniet, en waarbij je kan ontspannen. Overleg dit misschien eens met je dokter.



Succes en groetje,



Ow ja...Niks mis met boeken schrijven hier hoor. Dus geen excuses daarvoor! [;)]


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling