NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu vr dec 14, 2018 4:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: zonneallergie
BerichtGeplaatst: za apr 02, 2011 1:47 pm 

Hoi,

Vorig jaar april heb ik een niertransplantatie gehad. In juni ben ik naar turkije geweest en had ik ineens last van zonneallergie.

Zojuist 10 minuten in de zon gezeten en ik sla meteen rood uit in mijn hals en borst.

Kan dit te maken hebben met de medicijnen. Ik slik cellcept ( ong 7 jaar) en prograft sinds transplantatie.

Heb het geprobeerd te googlen maar ik kan er niks tot weinig over vinden.

Groetjes Fred

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za apr 02, 2011 8:21 pm 

Hoi Fred,

Onze zoon (getransplanteerd) heeft hier ook erg veel last van. Volgens de artsen is dit toeval. Ik kan je geen antwoord geven wel is mijn ervaring dat bij onze zoon Ultrasun zonnebrandcreme erg goed werkt. Misschien een tip voor je.

Groetjes Marianne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 8:39 am 

Mijn man (dit jaar 5 jaar getransplanteerd) heeft aan medicijnen Cellcept en Prograft (verder niks) en hem is geadviseerd NIET in de zon te gaan, dit ivm verhoogde kans op huidkanker (weet alleen niet of het voor Cellcept of voor Prograft geldt).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 10:56 am 

slik je toevallig ook Prednison? want dan moet je ook uitkijken met de zon en goed smeren met factor 50 of hoger is mij geadviseerd...sowieso word je huid gevoeliger...

en er heeft ooit ook contralume creme bestaan...heb voordat ik in 2000 begon met hemodialyse jaaaaren last gehad van zonneallergie en kreeg toen deze creme/zalf op recept...

groetjes Miranda

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2011 8:38 am 

Hoi,

Natuurlijk is het beter om uit de zon te blijven, dat weet iedereen die getransplanteerd is. Maar helemaal kun je de zon niet ontlopen.

Mijn zoon is 13 en kun je niet opsluiten als de zon gaat schijnen.

Mijn zoon fiets iedere dag 15 km naar en van school. Contralum is bij de huisarts te verkrijgen, maar werkt maar een uurtje of 2. Ik zweer bij Ultrasun. 2x per dag insmeren (hoeft eigenlijk maar 1x) en bijna geen zonneallergie.

Gaat hij echt naar het zwembad ofzo dan geef ik hem `s ochtends ook nog een allergietabletje (xyzal).

Succes deze zomer.

Groetjes Marianne

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]