NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu di dec 18, 2018 2:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 29, 2011 5:34 pm 

Wie heeft er ervaring met verhoogde PTH en de eventuele daaropvolgende medicatie?

Is de optie van het verwijderen van de bijschildklieren afdoende of komen er daarna ook weer allerlei complicaties om de hoek kijken?

Het medicijn Mimpara heeft een werking maar zeker ook een BIJ-werking.

Als men de bijsluiter leest kan er behoorlijk wat misgaan [ toevallen en hartfalen o.a.....] Wie slikt dit of heeft het geslikt?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 29, 2011 10:22 pm 

Mijn nefroloog is begonnen om mij (veel) vitamine D voor te schrijven. Daarop is het PTH weer lager geworden. Inmiddels loopt het PTH weer op en is de vitamine D dosering nog hoger geworden.

Vooralsnog is dat genoeg.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 9:24 pm 

Als men de bijsluiter leest kan er behoorlijk wat misgaan [ toevallen en hartfalen o.a.....] Wie slikt dit of heeft het geslikt?

tsja ik heb in het verleden mimpara geslikt maar werd daar echt naar van...draaierig,naar in mn maag gelukkig had ik het s avonds laat ingenomen toen mn man al thuis was...dus mee egstopt...uiteindelijk mn bijschildklieren laten verwijderen en toen bleef het pth wel goed en het fosfaat ook netjes....

groetjes Miranda

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 31, 2011 2:16 pm 

<blockquote id="quote"><font size="2" face="Verdana, Arial, Tahoma" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oorspronkelijk geplaatst door kokkie</i>

ik kreeg etalpha voor de hoge PTH (of is dat de vitamine D?), uiteindelijk hielp dat

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Ik slik Etalpha en daarnaast nog Devaron. Het zijn allebei vitamineD praparaten volgens mij. Maar volgens de nefroloog is het niet hetzelfde en moet ik het allebei slikken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 01, 2011 8:49 am 

Etalpha helpt een beetje. Ik zeg gewoon die bijschildklieren eruit.Je krijgt er een prachtig fosfaat van.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 29, 2011 12:11 pm 

<blockquote id="quote"><font size="2" face="Verdana, Arial, Tahoma" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oorspronkelijk geplaatst door buuf</i>

tsja ik heb in het verleden mimpara geslikt maar werd daar echt naar van...draaierig,naar in mn maag gelukkig had ik het s avonds laat ingenomen toen mn man al thuis was...dus mee egstopt...uiteindelijk mn bijschildklieren laten verwijderen en toen bleef het pth wel goed en het fosfaat ook netjes....

groetjes Miranda

Ik gebruik het al zo'n 2 jaar.

In de dosering van 90mg/dag.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 29, 2011 12:37 pm 

<blockquote id="quote"><font size="2" face="Verdana, Arial, Tahoma" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oorspronkelijk geplaatst door dicky</i>

Wie heeft er ervaring met verhoogde PTH en de eventuele daaropvolgende medicatie?

Is de optie van het verwijderen van de bijschildklieren afdoende of komen er daarna ook weer allerlei complicaties om de hoek kijken?

Bijsluiters vermelden ALLES wat in de loop van het bestaan van een medicijn zoal als bijwerking is opgetreden. Als men het aantal gebruikers, en de tijdsduur van vele jaren van onderzoek hierbij in aanmerking neemt, is zo'n ernstige bijwerking slechts in een zéér gering, bijna verwaarloosbaar, percentage opgetreden. Men moet het echter om juridisch-technische redenen op de bijsluiter vermelden.

Mvg.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 19, 2012 1:39 pm 

Hallo Dicky,

Ik ben zelf ook jaren nierpatiente. En mijn P.T.H.(=bijschilklierhormoon) is hoger dan normaal. Ik slik nu weer meer alfacalcidol caps. op advies van mijn nefroloog.

Als je vragen hebt, over jouw nierziekte en het er mee om te gaan, kun je ze gerust aan mij stellen. Groetjes van Jaaske

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2014 2:15 pm 

Het medicijn Mimpara heeft een werking maar zeker ook een BIJ-werking. Als men de bijsluiter leest kan er behoorlijk wat misgaan [ toevallen en hartfalen o.a.....] Wie slikt dit of heeft het geslikt?

If you are looking for fast success in 352-001 - exam - questions then join OG0-093 - transcender - braindumps.com to find complete olivet resources and pass www.ndm.edu certifications on first try. A person can pick Johnson University Florida

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]