NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu za okt 20, 2018 6:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: overal puisten
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2010 11:59 pm 

Ik krijg Prednison, Progrsft en Cellcept. Sinds twee weken gebruik ik Aranesp voor mijn HB op te krikken. Nu krijg ik overal puisten, die jeuken en pijnlijk zijn als ze stuk gaan. Wie heeft hier ervaring mee?

Ronald

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2010 2:56 pm 

hey Ronald,

ik heb hier geen ervaring mee,ik gebruik prednison en advagraft. maar lijkt me erg vervelend! ik heb wel makkelijk puistjes maar die zijn niet pijnlijk ok jeuken als ze open gaan. ik reinig wel iedere avond heel goed mijn gezicht.

heb je al in de bijsluiters gekeken of het van je medicijnen kan komen?? anders zou je even kunnen overleggen met je arts.

Succes,

Susanne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2010 8:40 pm 

Hoi Ronald,

Bij langdurig gebruik van prednison zijn oa bijwerkingen puistjes. Ik heb er ook last van. Gelukkig jeuken ze bij mij niet en heb ik er voor de rest niet al teveel last van.

Sterkte!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 6:14 pm 

Hey Ronald,

Ik heb in het begin dat ik een hoge dosis prednison gebruikte ook puisten gehad en wel heeeele dikke!

Ik heb daar toen een middel tegen gekregen. Dit middel moest ik dageleijks op de puisten deppen en daardoor droogde ze uit.

Werkte super goed!

Weet niet meer hoe het middel heet maar het was een middel met volgens mij 70% alc.

Misschien kan jij dat ook krijgen en werkt het bij jou ook.

Succes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 13, 2011 11:05 pm 

Hallo lezers,

Een beetje laat, maar na onderzoek bleek het waterpokken te zijn.

Ik ben er inmiddels overheen, maar nu lijkt het of ik Acne krijg sinds de Cellcept is verhoogd naar 2x 100 mg per dag. Morgen even naar de dokter om te kijken of ik gelijk heb en voor een medicijn. Het geeft namelijk een branderig gevoel

Ronald

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 13, 2011 11:29 pm 

Hoi Ronald,

Ik slik zelf 2 x per dag 750 mg Cellcept en heb geen last van puisten...

groetjes Miranda

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 4:49 pm 

Hallo,

Een kleine vergissing, het is 2 x 1000 mg per dag.

Ronald

Profiel  

Berichttitel: Re: overal puisten
BerichtGeplaatst: di jun 16, 2015 4:40 pm 

Ik merk dat na een aantal jaren de huid van mensen die immuunsuppressie gebruiken onrustige wordt en puistjes kan veroorzaken. Verder weet ik dat s'nachts gebruik van vitamine A crème ook herstellend werkt.

Een Viroloog gaf mij de volgende reactie/advies;
"Het is kiezen tussen twee kwaden: immuunsuppressie aan de ene kant met als consequentie (virale) wrat-achtige huidaandoeningen, en afstoting aan de andere kant. Dat laatste bent u helemaal niet bij gebaat, maar het eerste is ook vervelend zoals u reeds opmerkte.

Het is voor mij, als viroloog, heel moeilijk om u te adviseren t.a.v. de keuzes die u moet maken. Als algemeen advies kan ik alleen maar aangeven dat overbehandeling met afweerremmende medicatie vermeden moet worden (doorslaan van de balans), en blootstelling aan veel zonlicht ook (verergeren van de huidafwijkingen). Deze dingen wist u natuurlijk al.

Aan ontwikkelingen gebeurt er van alles (welk virus veroorzaakt wat?), maar aan praktische zaken komt daar nog niet zoveel uit; zeker als het gaat om het voorkomen van verergering van huidafwijkingen. Er zijn wel wat behandelingen geprobeerd, maar die hebben vaak weer allerlei bijwerkingen. Uw dermatoloog zou daar wel vanaf moeten weten. Iets waar misschien muziek in zit is ‘groene-theezalf’. Klinkt als alternatieve geneeskunde (waar ik niet zo’n voorstander van ben), maar het schijnt toch echt iets te kunnen doen. Uw dermatoloog kan er meer over vinden in PubMed, en ook op het gewone internet is er van alles over te vinden.

Enfin, het zijn maar wat gedachtes voor een vervelend probleem".

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]