NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo nov 21, 2018 1:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: eigen woning
BerichtGeplaatst: ma feb 21, 2011 2:37 pm 

Hallo allemaal,

Sinds mijn 18e jaar ben in 1 klap nierpatiente geworden.

Inmiddels ben ik bijna 5 jaar getransplanteerd en gaat het goed.

Ik ben nu 25 jaar, heb 2 opleidingen afgerond maar op dit moment geen vaste baan en een wajong uitkering (gedeeltelijk)

Ik woon nog steeds bij mijn ouders en zij bieden mij de ruimte maar ik ben eraan toe om op mezelf te gaan wonen.

Een eigen plekje waar je jezelf kan terugtrekken.

Nu weet ik niet precies hoe ik dit moet aanpakken wat betreft financien (uitkering is laag)subsidies, toeslagen etc.

Wel heb ik me ingeschreven voor huurwoningen...

Is er ook een mogelijkheid om een hypotheek op den duur te krijgen?

Ben benieuwd naar ieders verhaal, hoe jullie dit hebben aangepakt.

Krystle

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 21, 2011 2:41 pm 

hoi krys,

ik heb een aantal jaar geleden geprobeerd een hypotheek te krijgen. had toen een vaste baan.

maar kreeg nee als antwoord van de bank omdat ik een gezondheidsverlkaring nodig had en die geven ze niet omdat ik een nierziekte heb en dus meer kans op overlijden.

heel erg discrimenerend als je het mij vraagt, maar helaas de waarheid.

Sindsdien ben ik gewoon gaan huren en dat levert geen problemen op. gewoon huursubsidie aanvragen.

Succes met het zoeken van een leuke woning.

Groetjes,

Susanne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 22, 2011 1:26 pm 

Hoi Allemaal!

Oke! Het is dus echt niet mogelijk om zelf een huisje te kopen? je krijgt bij elke bank een NEE?

Bevalt het jullie verder wel om alleen te wonen? Ik ben nu namelijk vaak savonds zo moe na mijn werk dat ik dan (denk ik) weinig puf meer heb om alles zelf te doen!

Nou zijn ze ook wel aan het onderzoeken of er niet meer met mijn hart aan de hand is, had namelijk hartkloppingen in december. Waarschijnlijk van de medicijnen voor de nieren. Daar kan de extra moeheid en duizeligheid natuurlijk ook nog vandaan komen!

Groetjes,

Erik

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 22, 2011 2:54 pm 

Ik ben nog eens gaan google en kwam bij loket Z uit.

Zij kunnen je ook met allerlei zaken helpen.

Handig dus!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 23, 2011 7:56 pm 

Hoi,

Het is zeker mogelijk om een huis te kopen. 3 jaar geleden terwijl ik in de pre-dialyse fase zat, en voor een uitzendburo werkte heb ik met mijn partner een hypotheek kunnen krijgen. Destijds geen overlijdensrisico verzekering afgesloten.

Nu opnieuw met een hypotheek bezig waarbij een bepaald bedrag, zeg maar 25000 euro, voor de overlijdensrisicoverzekering. Hierdoor heb je een relatief laag bedrag maar mijn partner kan daarvan wel 3 jaar de hypotheek betalen zonder meteen op straat te staan. dit zal maandelijks wel een hoger bedrag worden.

Ik zou een gesprek aangaan met de bank aangaan. Zij kunnen je ook de mogelijkheden aangeven.

Er zijn bijvoorbeeld bij ons in de stad al appartementen van ronde de 85000 euro dus denk dat er zeker mogelijkheden zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 24, 2011 7:52 pm 

Wij hebben huis wel gekocht, maar toen hadden wij ook veel moeite om een hypoteek af te kunnen sluiten, alle banken hebben ons geweigerd, omdat mijn man een nierpatiente is. Toen heeft de Postbank (nu ING) ons aangeboden om een hypotheek alsnog af te sluiten bij hen, maar dan zonder overledenrisico-verzekering en we mogen alleen maar lineaire hypotheek afsluiten, dus in het begin een zeer hoge maandbedrag en in de loop van de jaren wordt het maandbedrag steeds minder.

Maar wij vonden het erg discrimenerend! Bah bah!

Marie

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 12:47 pm 

Hoi,

Ik denk dat het inderdaad wel mogelijk is om een hypotheek te krijgen voor het kopen van een huis. Zie de reacties hierboven.

Bedenk wel dat je met een eigen huis aan een aantal andere kosten vastzit naast de hypotheek.

Bv. kosten voor reparatie en onderhoud (bij een huurwoning zitten die vaak bij de huur in), evt. verbouwing, belasting voor woningeigenaren per jaar, woningverzekering (vaak duurder voor eigen huis)....

Goed nagaan wat voor jou financieel haalbaar is: huren of kopen.

Je wilt en moet toch ook leuke dingen kunnen blijven doen [:)]

Misschien is het ook eens een idee om met een hypotheekadviseur te praten?

Ik ben zelf al jaren tevreden huurder.

Financieel en persoonlijk vind ik het op dit moment te risicolvol om iets te kopen.

Succes ermee!

groetjes, Stefanie

Profiel  

Berichttitel: Re: eigen woning
BerichtGeplaatst: zo aug 04, 2013 4:45 pm 

Wij zijn ook bezig met een eigen huisje te kopen ik wil eigenlijk wel eens weten waar jullie de levensverzekering hebben gekregen? Wij hoeven ook maar een heel laag bedrag te verzekeren voor ons huis...maarja het moet wel lukken!

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]