NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo nov 21, 2018 1:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 08, 2010 9:46 am 

Net nadat ik ben afgestudeerd aan de Pabo kreeg ik nierproblemen, waardoor regulier werk lastig was. Na twee jaar heb ik uiteindelijk een gesubsidieerde baan, werken met behoud van uitkering, gekregen.

Voor de uren die ik niet kon werken kreeg ik een wajonguitkering.

Vijf jaar lang ben ik zo op de arbeidsmarkt actief geweest, o ja nog wel een half jaar eruitgeweest toen ik getransplanteerd ben.

Steeds meer merkte ik dat ik dingen deed die mensen zonder beperkingen ook deden, dus ben ik heel veel gaan solliciteren om toch een parttime baan in het basisonderwijs te krijgen. Uiteindelijk na veel zweten, zwoegen en 100 inktpatronen werd ik aangenomen op een basisschool waar ik 7 jaar gewerkt heb als leerkracht. Ik heb daar duidelijk aangegeven dat ik getransplanteerd ben en dat ze va mij niet moeten verwachten dat ik fulltime kan werken. Dat was geen probleem.

Ik ben een doorzetter, een perfectionist,maar ook iemand met heel veel verantwoordelijksheids (- en schuld)gevoel naar mijn leerlingen, collega's en werk toe en juist dát ging me toch enigszins opbreken. Heb dit aangegeven en ben uiteindelijk als onderwijsassistente aan de slag gegaan. Helaas heb ik me laten ontslaan als leerkracht en hebben ze me aangenomen als onderwijsassistente op een ander school binnen hetzelfde bestuur. Ik heb hier achteraf wel wroeging over, want ik kon er ook niks aan doen dat ik het niet aankon, dus had dit denk ik anders geregeld moeten worden?!

Nu zit ik weer in zo'n zelfde situatie. Mijn gezondheid gaat langzaam achteruit, krijg meer complicaties en ben vaker ziek, wat ik weer erg vervelend vind natuurlijk.

Ik denk dat er iets moet gebeuren. Dat geeft me meer rust. Dat heb ik ook aangegeven en men doet ook wel hun best om iets voor me te zoeken.

Alleen bieden die dingen me vaak eerder minder ryst dan meer.

Ik heb binnenkort een gesprek bij UWV voor een herbeoordeling, maar moet ik dan op school weer gewoon zeggen dat ik weer minder ga werken en me weer laten ontslaan? Dan blijft er straks helemaal niks van mijn pensioen en sociale zekerheid over verdorie! Ik weet niet waar ik terecht moet met zulke vragen. Knock wel voortdurend voor mezelf en de toekomst met mij man...

Wie heeft goede tips voor mij, ze zijn zeer welkom, want ik zit er een beetje doorheen. Ik bedoel het allemaal goed, soms té denk ik, maar ondertussen maak ik me steeds meer zorgen en heeft dit inmiddels psychisch (somatisch) ook groet invloed op me!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 08, 2010 12:04 pm 

Ik zou eens contact opnemen met de patientendesk van de NVN.

(http://www.nvn.nl/Hulp-nodig/Patinten-Desk)

Die hebben veel ervaring in dit soort problematiek.

Succes!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 08, 2010 4:56 pm 

@Wendy

Ik dacht dat ik een hele lap tekst had gepost hierzo op jouw onderwerp.

Ik ben momenteel een 23jarige dialyserende nierpatient. Ik volg momenteel eind 2e jaars begin 3e jaars vakken van HBO Scheikunde in Vlissingen (Zeeland).

Ik heb tevens een Wajong uitkering enzo.

1. Inderdaad contact opnemen met NVN

2. Contact met UWV opnemen hoe en wat

Bedenk goed dat je lichaam/gezondheid voor gaat!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 08, 2010 4:57 pm 

topic.asp?TOPIC_ID=3089 zie hier mijn antwoord[8D][;)]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 08, 2010 7:43 pm 

hoi Wendy,

laat je niet zomaar afschepen door je baas, maar win informatie in bij de arbeidsdeskundigen van de nvn. Die heb ik ook achter me staan met mijn werk en moet zeggen dat het mij een heel gerust gevoel geeft. je kan met al je vragen en zorgen bij hun terecht en ze zullen alles voor je uit proberen te zoeken.

en vuur inderdaad ook gewoon al je vragen op het uwv af!! laat hun maar duidelijkheid geven hoe en wat!

kan me voorstellen dat het er psychisch ook inhakt al die onzekerheid. probeer daarom zo snel mogelijk die arbeidssdeskundige van de nvn te spreken. die zullen al veel vragen kunnen beantwoorden.

Succes,

Susanne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 7:26 pm 

Hoi Wendy,

Ik ben 20 jaar geleden getransplanteerd. en tot nu toe gaat het goed. alleen kan ik helaas ook niet fulltime werken ivm extreme vermoeidheid. Ik ben zelden ziek. Vorig jaar 1 dag ivm reactie op griepprik. verder nooit. Tot een aantal maanden geleden werkte ik max 30 uur per week. Maar door de vermoeidheid was dit helaas niet vol te houden. Dit heb ik aangekaart op het werk en in overleg kon ik minder werken. Tegelijkertijd heb ik een herkeuring aangevraagd. Nu mag ik nog max 20 uur werken. De rest word aangevuld door de wajong. Ik ben er financieel niet door achteruit gegaan. Heb juist meer zekerheid. Ik krijg volledige wajong uitkering dat verrekend wordt met mijn salaris. Het nadeel van een wajong is alleen wel, en het maakt dan niet uit voor welk percentage je afgekeurd bent, qua salaris ga je er niet op vooruit. Want alles wat je te veel verdient wordt toch gekort op je uitkering. Nu heb ik 2 weken geleden beoordelingsgesprek gehad en krijg ik salarisverhoging. Ze zijn dus gelukkig tevreden over mijn werk. Maar ik heb wel afgesproken op het werk dat als ik er uiteindelijk op achteruit ga, want die kans is er wel, dat ik dan weer terug ga naar het oude salaris. op het werk willen ze namelijk ook niet dat ik er financieel op achteruit ga door een salarisverhoging. klinkt heel stom, maar is nu eenmaal zo. Ik verwacht bij jou niet dat het invloed zou hebben op je pensioen. Maar ik zou je in geen geval laten ontslaan. succes.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]