NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo nov 21, 2018 2:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: uitvaartverzekering
BerichtGeplaatst: vr dec 05, 2008 3:57 pm 

Hallo

Ik ben benieuwd hoe de meest van jullie zijn verzekerd.

Ik had een uitvaartverzekering aangevraagd de kosten zijn nu verdubbeld omdat ik nierpatient ben.

Ik zou graag willen weten hoe en waar jullie verzekerd zijn.

En wat de premie zou zijn

vriendelijke groeten bearke

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 05, 2008 8:21 pm 

Uitvaartverzekering?

Heb ik niet...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 06, 2008 11:24 am 

Ik ben niet verzekerd voor een uitvaart. Want, als je zeker weet dat iets gaat gebeuren, en dat is hier het geval, kun je altijd beter sparen dan verzekeren. Spaar zo snel mogelijk en als je voldoende in kas hebt om een simpele uitvaart te betalen, zet dat geld dan opzij. Het wordt vervolgens alleen maar meer. Niet doen dus. Je spekt hoogstens de kas van de verzekeraar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 06, 2008 2:25 pm 

Hoi,

Ik ben verzekerd bij Monuta.'k Ben wel elke maand een paar euro duurder uit ivm "verhoogd risico". Maar ik weet dat er verzekeringen zijn die je als nierpatient zijnde zowiezo niet accepteren voor een uitvaartverzekering. Een beetje uitvaart kost tegenwoordig zo 6 tot 7 duizend euro en ik wilde mijn eventuele nabestaanden dit niet nalaten...

Groetjes, Maja

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 06, 2008 4:30 pm 

hoi

uitvaartverzekering heb ik niet, heb zelf al jaren zelf gespaard.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 07, 2008 8:44 pm 

WIj zijn ook niet verzekert. Als de partner van de overledene de begrafenis/crematie betaald, kun je die aftrekken van de belasting. (tenminste zo is t nu geregeld). In sommige gevallen krijg je tot de helft terugbetaald. Kun je op je vingers natellen hoeveel die uitvaartverzekeringen eraan verdienen! Als de verzekering je begrafenis/crematie betaald krijg je van de belasting nix.

Dus...

Miranda

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 07, 2008 9:37 pm 

FF voor de duidelijkheid, betreffende de personsgebonden aftrek ivm buitgewone lasten i.v.m. ziekte in het algemeen.

In het belastingplan 2008 is vastgelegd dat met ingang van 1 januari 2009 de aftrek voor buitengewone lasten (kosten in verband met ziekte, invaliditeit, bevalling en overlijden) komen te vervallen.

Met ingang van 2008 zijn de nominale zorgpremies niet langer aftrekbaar.

Het argument voor het afschaffen van deze aftrekpost voor de inkomstenbelasting is het toegenomen gebruik van de regeling, waardoor de lasten niet langer als buitengewoon zijn aan te merken. Aan het feit dat dit vooral wordt veroorzaakt door de explosief gestegen zorgkosten (premies zorgverzekering) wordt gemakshalve voorbijgegaan. In plaats van de fiscale aftrekmogelijkheid, krijgen chronisch zieken en gehandicapten een toeslag tussen de € 100 en € 450 voor uitgaven als taxiritten en medische hulpstukken. Voor de toeslag wordt een vast bedrag gereserveerd. Hoe meer mensen er van de regeling gebruik gaan maken, des te lager zal de toeslag gaan uitvallen.

Ook in 2008 wordt de aftrekmogelijkheid al sterk beperkt. De zorgpremie (nominaal) is dan niet langer aftrekbaar. Ter compensatie hiervan wordt de drempel voor de aftrek van buitengewone lasten (alleen de kosten die boven deze drempel uitkomen zijn aftrekbaar) verlaagd van 11,5% naar 1,65%.

2007 is dus het laatste jaar dat u gebruik kunt maken van de (volledige) aftrek van de buitengewone lasten. Gegeven het sterk toegenomen gebruik, is de kans groot dat u ook daadwerkelijk gebruik kunt maken van deze aftrekpost.

Grtz Opper [:o)]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2008 9:23 am 

Ik heb een uitvaartverzekering bij interpolis maar die had ik al voor ik ziek werd. Maar heb wel een huis gekocht terwijl ik al ziek was maar betaal hier niet meer voor dan ieder anders hoor dus ik heb er gelukkig geen problemen mee.

Groetjes Carina.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2008 9:55 pm 

ik heb een verzekeing bij dela. stond altijd op de polis van mn ouders erbij, maar heb nu sinds een jaar mn eigen verzekering ivm mn leeftijd. maar ik hoef er niet meer voor te betalen als mijn ouders die wel "gezond' zijn.

groetjes susanne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2009 1:43 pm 

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oorspronkelijk geplaatst door bearke</i>

Hallo

Ik ben benieuwd hoe de meest van jullie zijn verzekerd.

Ik had een uitvaartverzekering aangevraagd de kosten zijn nu verdubbeld omdat ik nierpatient ben.

Ik zou graag willen weten hoe en waar jullie verzekerd zijn.

En wat de premie zou zijn

vriendelijke groeten bearke

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2009 10:53 pm 

Hoi,

ik ben ook bij de dela verzekerd. nu nog via mijn ouders, maar straks neem ik de polis van mijn ouders over omdat ik op mezelf ga. ik betaal dan 7 euro per maand als hoofdverzekerde. ik ben al vanaf mijn geboorte ziek. en ze hebben nooit iets meer voor mij hoeven te betalen. zou daar toch eens navraag doen.

gr suzanne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 17, 2009 9:09 pm 

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oorspronkelijk geplaatst door setten</i>

Ik ben niet verzekerd voor een uitvaart. Want, als je zeker weet dat iets gaat gebeuren, en dat is hier het geval, kun je altijd beter sparen dan verzekeren. Spaar zo snel mogelijk en als je voldoende in kas hebt om een simpele uitvaart te betalen, zet dat geld dan opzij. Het wordt vervolgens alleen maar meer. Niet doen dus. Je spekt hoogstens de kas van de verzekeraar.

Als je verwacht rap dood te gaan kan het wel een rendabele investering zijn. Misschien handig om eens bij mijn arts te informeren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 17, 2009 9:17 pm 

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oorspronkelijk geplaatst door suzanne</i>

Hoi,

ik ben ook bij de dela verzekerd. nu nog via mijn ouders, maar straks neem ik de polis van mijn ouders over omdat ik op mezelf ga. ik betaal dan 7 euro per maand als hoofdverzekerde. ik ben al vanaf mijn geboorte ziek. en ze hebben nooit iets meer voor mij hoeven te betalen. zou daar toch eens navraag doen.

gr suzanne

Uitgaande van een rente van 4 % per jaar en doodgaan op je 40e heeft die verzekering je € 8.148,- gekost. Lijkt me een slechte deal.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]