NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo nov 21, 2018 5:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: U.S.A en medicatie
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 1:59 pm 

Wie heeft er ervaring met een verblijf in de U.S.A en de medicatie prograft en cellcept. Het gaat mij om het tijdsverschil en het voortijdig aanpassen van de tijd van inname van de medicatie. Wie kan mij hierover informatie verstrekken. Ik vind het geweldig dat ik na zoveel jaar weer eens op vakantie ga. Maar ben O zo bang dat waneer ik terug kom niet meer goed ingesteld ben op de medicatie of ernstige problemen krijg.

dus kan je me helpen heeeeeeeeeeeeeeeel graag alvast bedankt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 3:48 pm 

ik weet zo niet hoeveel tijdsverschil dit beslaat.....heb jij zulke exacte tijden van inname?

ik moest in het umcg altijd nuchter bloed laten prikken en kon ook daarna pas de prograft en cellcept innemen (dit om de spiegel zo betrouwbaar mogelijk te houden...)dus weken de tijden ook wel een af van de standaard tijden

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 05, 2009 12:35 pm 

Hoi Rene,

Ik ben vorig jaar naar the USA geweest en heb toen overleg gehad met mijn nefroloog. Heb toen het volgende schema gemaakt.

Enkele dagen voor vertrek ben ik begonnen met het opschuiven van het tijdstip van innemen van mijn prograft.

Dag 1/8.00-20.00 uur, dag 2/9.00-21.00, dag 3/10.00-22.00, dag 4 vertrekdag/11.00 uur-23.00 uur [dit was gedurende de vlucht en NL tijd] Als ik me goed herinner, was het toen 18.00 uur in Atlanta/tussenstop en toen reisden wij nog door naar Denver. Vervolgens op Denver-tijd 6.00-18.00, 7.00-19.00 en toen 8.00-20.00 gedurende de gehele vakantie. Wel weer enkele dagen voor vertrek ´terug gegaan´ naar 7 uur, naar 6 uur en 5 uur (was toch dag van vertrek en we moesten vroeg op).

Ik heb dus 2x op 4 weken een tijdsoverbrugging gehad van meerdere uren, bij mij is dat allemaal goed gegaan [:D] Ik had vlak na mijn vakantie weer een controle en alle waardes waren prima.

Je schema zal ook een beetje afhangen van de tijdzone waar je naar toe gaat (USA heeft er 4, van oostkust (1e) naar westkust (4e) en ik zat in de 2e tijdzone.

Ook de duur van verblijf speelt een rol, zou ik voor een lang weekend naar New York (ofzo) zijn gegaan, dan had in beter op NL tijd kunnen blijven staan, aldus mijn nefroloog. Maar vanwege het verblijf van 4 weken was omschakelen zinvol.

Tips; medische verklaring in het engels, genoeg voorraad van je pillen (langer dan de 4 weken, ik had voor 6, just in case...) en deze altijd in je handbagage gedurende de reis houden (verdeeld over reispartner en jezelf), hotmail account waar je alle verklaringen/formulieren etc ook nog eens gescand, hebt opgeslagen zodat je er altijd over kan beschikken, mocht je je papieren kwijt raken.

Mijn algemene pillen-inneemtip is maak gebruik van het alarm van je mobieltje. Dagelijks gaat bij mij op mijn vaste tijdstippen het alarm af en met de vakantie heb ik op die ´wisseldagen´ telkens handmatig mijn alarm ingesteld.

Kortom, toch overleggen met je nefroloog ENNE niet te bang zijn maar genieten van de reis. Hoe meer (zelf)vertrouwen dat je hebt dat het goed gaat, des te beter gaat het.

Een hele waslijst en niet vergeten <i>het aller belangrijkste is </i> <b>REISPLEZIER</b>. Ik wens je net zo´n onvergetelijke vakantie toe als mijn man en ik hebben gehad!

[;)]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 10, 2009 11:27 am 

Hartstikke bedankt! Die schema, dat hebben wij nodig, want we gaan in voorjaar eindelijk met vakantie, nl naar Suriname; we vroegen ons al af hoe het nou moet met Prograft/prednison.

Mijn man zal wel contact opnemen met zijn nefroloog over die schema te praten.

Wat is onze forum toch erg nuttig, nietwaar!?[:D][:D][:D][:D][:D]

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]