NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo nov 21, 2018 5:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: UWV
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 9:43 am 

Ik ben gisteren "gekeurd" door n arts van t UWV. Ik zag er enorm tegenop en had er geen idee van wat ik kon verwachten. Ik heb de afgelopen 2 jaar de hoop gehad dat ik weer kon gaan werken, maar mn gezondheid liet dit absoluut niet toe.

Ik heb mn man meegenomen naar de keuring. Ik wilde liever niet alleen. Ik vergeet dingen te vragen en kan me soms moeilijk in n gesprek concentreren.

EIgenlijk was het na 10 minuten al duidelijk voor de (vrouwelijke) arts dat ik niet meer terug kon in het arbeidsproces. Ik zat mn verhaal te vertellen en zij werd steeds stiller. Het deed wat met haar. En als ik zo aant vertellen ben, dan denk ik : "dit is inderdaad behoorlijke ellende".

Ik vindt wel moeilijk om te accepteren dat ik niet meer kan werken. Maar ik moet ook de ernst van de situatie inzien. Ik kan mn energie beter voor mn gezin en mezelf gebruiken. Maar het zal nog wel n hele tijd duren voordat ik aan t idee gewend ben.

Wel fijn dat we ons nu niet meer druk hoeven maken over uitkeringen en papieren rompslompen. Weer n zorg minder.

*groetjes* miranda

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 6:04 pm 

kijk zo kan het dus ook gaan!

Ik moest in het verleden bij het UWV komen en die arts had mij ingepland onder mijn dialysetijd in het ziekenhuis...toen ik dus belde voor een andere afspraak werd mij doodleuk gevraagd of ik dan niet een x weg kon blijven van de dialyse!

zo iemand moet je dan keuren?

ik ben ook met een nare bijsmaak naar dat gesprek gegaan....werd na dit gesprek wel afgekeurd maar er was weinig begrip...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 31, 2008 5:11 pm 

Zelf heb ik ook een positieve ervaring met een UWV-arts gehad bij mijn 1e x daar.

Maar het blijft toch spannend hoe het volgend jaar met de keuring zal gaan. Ben blij voor Sieske dat er geen strijd geleverd hoefde te worden!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 31, 2008 9:04 pm 

Lieve Miranda,

Confronterend, absoluut maar het geeft misschien ook wel een beetje rust?

Ik ben laatst ok geweest en de man zei "gezien je medische geschiedenis had ik hier een heel ander iemand voor me verwacht"

Hij deed helemaal niet moeilijk, sterker, hij gaf aan dat ik niet te snel teveel moet willen, het was een erg prettig gesprek.

Fijn dat nu de romslomp minder is en gebruik de energie voor je leuke man en kids, zoveeeel belangrijker uiteindelijk. Maar ik snap je wel hoor. Je doet het allemaal super, ik ben ongelooflijk trots op je (jullie)!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 02, 2010 7:11 pm 

<blockquote id="quote"><font size="2" face="Verdana, Arial, Tahoma" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oorspronkelijk geplaatst door sieske</i>

Ik ben gisteren "gekeurd" door n arts van t UWV. Ik zag er enorm tegenop en had er geen idee van wat ik kon verwachten. Ik heb de afgelopen 2 jaar de hoop gehad dat ik weer kon gaan werken, maar mn gezondheid liet dit absoluut niet toe.

Ik heb mn man meegenomen naar de keuring. Ik wilde liever niet alleen. Ik vergeet dingen te vragen en kan me soms moeilijk in n gesprek concentreren.

EIgenlijk was het na 10 minuten al duidelijk voor de (vrouwelijke) arts dat ik niet meer terug kon in het arbeidsproces. Ik zat mn verhaal te vertellen en zij werd steeds stiller. Het deed wat met haar. En als ik zo aant vertellen ben, dan denk ik : "dit is inderdaad behoorlijke ellende".

Ik vindt wel moeilijk om te accepteren dat ik niet meer kan werken. Maar ik moet ook de ernst van de situatie inzien. Ik kan mn energie beter voor mn gezin en mezelf gebruiken. Maar het zal nog wel n hele tijd duren voordat ik aan t idee gewend ben.

Wel fijn dat we ons nu niet meer druk hoeven maken over uitkeringen en papieren rompslompen. Weer n zorg minder.

*groetjes* miranda

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

hallo,zijn er mensen die ervaring hebben met uwv omtrent,werkgever en medewerker,het volgende is dat ik hele dagen werkte,dit ging niet mer mijn nieren gingen ineens heel hard achteruit,werkgever paste me werk aan oor me aan een tafel te zetten in de prodktie,sociale werkplaats,dit ging ook niet,zit nu al twee jaar in de ziektewet en word ontlagen bij werkgever,nu zegt uwv dat de werkgever niet voldoende hebben gedaan,ze hadden naar mijn diploma s moeten kijken (administratie)en voor halve dagen hier werk in moeten geven,uwv zegt nu dat ik wel voor halve dagen in de administratie kan werken met de ziekte,krijg ik nu voor hele dagen een uitkering of voor halve dagen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 08, 2010 8:17 pm 

@Rianne,

Ik heb wel veel ervaring met UWV. Jouw vraag is hoe het qua inkomen zit als je arbeidsongeschikt bent?

1. Je krijgt uitkering aan de hand van hoeveel % je arbeidsongeschikt ben. (ik heb wajong en ben 80% afgekeurd, krijg 75% van minimuunloon van 23jarige.) Ik mag dus 25% bijverdienen.

Als je gaat werken, in jouw geval 20uur, krijg je 20uur betaald door de baas en de overig deel door UWV.

2. Even een belletje naar NVN kan ook handig zijn.

3. Even een belletje naar UWV zelf misschien ook handig

Groeten

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]