NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo nov 21, 2018 1:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 1:21 am 

Hallo,

Ik heb persoonlijk ondervonden dat sommige dingen veel dragelijker worden als je dingen uit je ervaringen uitvergroot, het een soort van "karikatuur” laten worden van de werkelijkheid... tot het grappig/ totaal absurd wordt...

Dit gecombineerd met een “kettingverhaal” kan een heel leuk sprookje worden.

Dat nog eens therapeutisch ofso kan werken, en werkt het niet… het is alleszins dikke pret om het te maken. En voor andere mensen om het te lezen.

En laat mij eerlijk zijn… nu het vakantie is (maar geen mooi weer is) is het ook nog een prima bezigheidstherapie![:I]die zorgt dat er niet constant gepiekerd moet worden

Dus mensen voel u allen geroepen om uw frustraties, emoties op een leuke manier hier los te laten...

°om het totaal onverwachtse wendingen te laten krijgen stel ik het volgende voor:

- geen 2 bijdragen van 1 persoon na elkaar...

°om het duidelijk te houden:

- verander nix meer aan de inhoud als er iemand al gereageerd heeft... (dan wordt het totaal onbegrijpelijk)

- niet te lange stukken

en natuurlijk... eindig met een geweldige cliffhanger

laat jullie allemaal maar volledig gaan!!!

groetjes Annelore

xxx

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 3:04 am 

Er was eens...

Dokter Baby Pampers (gynaecologe), kwam net terug van haar vakantie en had onmiddellijk een wacht van 1 week te pakken, het was net of alle vrouwen speciaal op haar hadden gewacht. De ene bevaling volgde onmiddellijk op de andere. Na de bevalling van Mevrouw Uterus was het even rustig... dit was het moment voor een dringende plaspauze (die eigenlijk al veel te lang op zich had laten wachten)en een welverdiende mok verse thee.

Dokter B. Pampers stapte de koffiekamer binnen en zag daar

Dokter Elisabeth Dia (nefrologe), maar iedereen zei "Dokter Dia Liesje"... een toepasselijke bijnaam vonden ze dat.

Dokter E. Dia zat er een beetje beteuterd bij, ze had zeker net gesproken met die schoft van een Dokter Leo Ran(chirurg-nefroloog).

Hij was het type 'ik draag Armani-man' en wist al zijn vrouwelijke collega's wel op stang te jagen. Maar hij mocht ook best gezien zijn...

Dokter L. Ran stond duidelijk genietend aan het raam in zijn mok dampende koffie te roeren...

Dokter Pampers plofte neer naast haar hartsvriendin die maar voor zich uitstaarde... "wat heeft die idioot van een Leo uitgevreten???" vroeg Baby, streng kijkend naar Leo. Moesten haar ogen toen kunnen doden... Dokter L. Ran was er zeker geweest...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 3:58 am 

"Wel, ditmaal heeft Leo me goed te grazen gehad," snikte Dr. Dia, "Vandaag werden Leo en ik bij de directrice verwacht, om te horen wie van ons beide uiteindelijk de openstaande vacature voor diensthoofd Nefrologie zou krijgen. Nou je kan het wel raden... Meneertje daar heeft mevrouw de directrice helemaal kunnen inpalmen met zijn verleidelijke casanova-tactieken. En ja hoor, hij is vanaf morgen diensthoofd Nefrologie. Zomaar!!! Terwijl mijn referenties stukken beter waren. Ik heb hier zo hard voor gewerkt en hij moet maar even in haar ogen kijken... en... en..." Dr. Dia barstte in tranen uit. Dr. Pampers probeerde haar hartsvriendin zo goed mogelijk te troosten, maar ondertussen kookte haar bloed en schoten haar ogen met eens zoveel vuur naar Dr. Ran. Ze stond op ging naar dokter Ran en goot haar hete thee over zijn hoofd, waarna ze op een wel zeer onvriendelijk wijze zei: "Hoe durf je!!!"

Dr. Ran die het lachen nu wel was vergaan, rende jankend naar de gootsteen om koel water over zijn licht verbrande hoofdhuid te laten stromen. Kwaad liep hij naar de dames en zei: "Dit krijgt nog een staartje Dr. Pampers!!!" Snel liep hij de koffiekamer uit op zoek naar een tube flamazine (crème tegen brandwonden) om de pijn te verlichten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 7:26 pm 

Op het moment dat Dr. Ran de koffiekamer uit spurtte, botste hij tegen Dr. Ece Zem (Dermatoloog) op die zojuist zijn ochtendpoli had afgesloten en dringend behoefte had aan een kop koffie.

Nadat Dr. Zem het hele verhaal van Dr. Ran had aangehoord nam hij hem bij de arm en liep terug naar de poli om de verse wonden van Dr. Ran te behandelen. 'Nou, nou het is me wat, gelukkig maar dat we er zo snel bij waren. Met een beetje geluk kom je er zonder al te veel kleerscheuren bovenop'; zei Dr. Zem.

Terug in de koffiekamer waren Dr. Dia & Dr Pamper aardig afgekoeld en overlegde met elkaar wat ze het komend weekend gingen doen. Toen Ece eindelijk aan de koffie zat, ging de telefoon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 3:21 pm 

"Haaaaaaaaaaaaai dokter E" klonk zwoel door de hoorn, 'kent u me nog??".

Dr. Ece Zem begon koortsachtig te denken. Wie was die vrouw? Wat wilde deze zwoele stem van hem?

"Dokter" klonk wederom, "vanavond zult u het weten". En even onverwacht werd de verbinding weer verbroken.

Dr. Dia & Dr. Pamper zagen een verbijsterd man zitten. En wisten nog niet wat hun aller, relatief rustige, doktersleventje zou gaan verstoren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 4:28 pm 

Dokter Zem leek helemaal de kluts kwijt te zijn, dit had dokter Ran onmiddellijk door... "wie was het???" vroeg hij wel erg nieuwsgierig.

Dokter Zem bleef gewoon voor zich uit staren "ik heb zelf niet het minste idee... een of andere vrouw die mij blijkt te kennen... ze klonk nogal 'zwoel'"

"Zozo" zei dokter Ran opgewonden,"dat had ik niet in jou gezien hoor, een ware ladykiller..."

en dokter Ran wist echt wel wat een ladykiller maakte tot een ladykiller... hij is immers <b>DE ladykiller </b> van het ziekenhuis.

Hij kwam, hij zag en won elk hart dat hij maar wou... of toch bijna elk hart dat hij maar wou...

ergens diep koesterde hij het verlangen naar Dokter...

groetjes Annelore

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 4:54 pm 

Laten we intussen eens wat beter kijken naar dr. Dia en dr. Ran...

Dr. Dia is de enige vrouwelijke stafarts bij nefrologie. Het is een echt mannenbolwerk. Dr. Dia zou zo graag wat meer persoonlijke aandacht aan haar patienten geven, maar die softe aanpak, daarmee wordt ze door haar collega's weggezet als iemand die het toch nooit helemaal zal maken. En dan zoals vanochtend, dat juist Ran uitverkoren is als nieuw diensthoofd! Dat zij het niet geworden is, dat is nog tot daaraan toe. Zo zeker is ze inmiddels ook niet meer van zichzelf, dat ze ervan overtuigd is dat zij het het beste zou doen. Maar hij?!

Alsof hij zo'n goed hoofd zal zijn. De enige reden is dat ie zo'n blik op kan zetten waar zelfs zijn superieuren niet tegen bestand zijn. Nee, dit gaat helemaal niet goed. Hier moet iets gebeuren.

Dr. Ran intussen gaat het helemaal maken. Dat kan niet anders als je zo goed bent. Vooral bij de dames heeft hij altijd succes. Dat was ook een reden om medicijnen te gaan studeren: in de zorg werken nu eenmaal veel vrouwen. En met zijn donkere haar en ogen windt hij iedereen om zijn vinger. Hij koketteert graag met die ene Italiaanse voorouder, niemand hoeft te weten dat dat een klein leugentje is. Het doel heiligt de middelen, toch?

Met zijn mannelijke collega's kan hij het redelijk vinden, zolang ze zijn ambities maar niet in de weg zitten. En vooral, zolang ze maar van de dames afblijven. De rest, zijn patienten bijvoorbeeld, mogen ze van hem hebben. Dat is wel jammer van arts zijn: al die zeurende mensen op je spreekuur. Stiekem hoopt hij dat als hij eenmaal diensthoofd is, hij wat minder poli hoeft te draaien. Daar is hij dan toch veel te belangrijk voor. Het enige waar hij niet aan gedacht heeft, is dat een hele groep eigenwijze dokters managen, ook heel wat sociale vaardigheden vraagt. Maar wat dat voor gevolgen heeft, zullen we nog wel merken...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 6:37 pm 

echter bleef er toch wel een druk achter

wie was die zwoele stem aan de andere kant van de lijn.

het werk wou maar niet vlotten

en de tijd sloop verder

tergend traag.

de spanning was te snijden

dr zem was helemaal niet meer met zijn gedachte bij het werk

de stem weerklonk telkens in zijn hoofd.

en tussen dr.ran en dr.dia klikte het ook niet zo goed na wat er vanmorgen gebeurd is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 12:13 pm 

Het liedje "Casanova" van Clouseau weerklonk door de radio. Dr. Pampers stond met een ruk op, liep naar de radio en zette hem kwaad af. Ze waste haar handen, gaf de moedeloze Dr. Dia nog een schouderklopje en liep richting deur. De koffiepauze zat er op.

"Geïrriteerd Dr. Pampers?" sneerde Dr. Ran, die vlakbij de deur stond. "Ik zou maar een beetje op uw tellen passen als ik u was! Ik ben het incident van daarnet nog niet vergeten. Dit is ontoelaatbaar! Hete thee over het hoofd gieten van één van uw oversten! Hoe durft u! Ik zal dit met uw diensthoofd bespreken!" Beide artsen wisselden een zeer vijandige blik. "Wees blij dat ik die thee niet in je broek heb gegoten!" raasde Dr. Pampers. Ze liep buiten en sloeg de deur met een knal dicht waardoor Dr. Zem uit zijn gemijmer ontwaakte.

"Waar ging dat over? Is ze nog steeds kwaad? Je hebt het toch niet erger gemaakt?" zei Dr. Zem, en hij legde de hoorn die hij nog steeds vasthad op de haak. "Ik zou toch maar oppassen, Dr. Pampers is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken."

"Ach maak je maar geen zorgen. Niets dat ik niet aankan. Ik én de vrouwtjes, je weet wel, haha. Ik heb alles onder controle. Zie jij maar dat JIJ vanavond je mannetje staat, Dr. Ladykiller!" lachte Dr. Ran luid en hij klopte enthousiast op de rug van Dr. Zem die er een beetje verloren bij stond.

"Nou ik ga ook maar eens!" zei Dr. Ran, "Ik heb nog een gesprek met het oude diensthoofd Nefrologie: Dr. Septimus Cell. Kwestie van orde op zaken te stellen voordat ik de fakkel definitief overneem, hahaha!!!" Hij zei dit extra luid. Het effect was niet zonder gevolgen. Dr. Dia stond plots op, en liep ook zonder één woord buiten.

Dr. Ran zwaaide met zijn armen in de lucht en zei héél melodramatisch: "Aaah... vrouwen!!!"

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 16, 2008 12:30 am 

<b>ondertussen; dokter Elisabeth Dia</b>

ze moest gewoon de koffiekamer uit...

ze was vast besloten, ze ging doen wat haar te doen stond...

voor ze het wist stond ze voor Maggie Monnie Bee, de directrice haar kantoor...

nee, ze ging niet proberen toch die promotie te veroveren... dat was een verloren zaak na dokter Rans betoog... vooral het begin was... pakkend "mevrouw Honey...", zo noemde hij haar wel meer -als het hem uitkwam-.

Bij de vrouwelijke dokters, verpleegsters was "mevrouw wanna Bee" dan weer gebruikelijker

die promotie was verloren...

gelukkig had ze dit nog achter de hand: haar diploma pediatrie,

na haar eigenlijke studie wou ze toch niet in de kindernefrologie terecht... na dat ene voorvalletje, had ze daar geen vertrouwen meer in... toen ze afstudeerde (een jaar of 5geleden) heeft ze de kans gekregen, en gegrepen om naar de gwne nefrologie te gaan.

Na 5 jaar volwassenen is ze vast besloten de zachte aanpak succesvol toe te passen bij de kinderen...

Ja, ze zou haar overplaatsing aanvragen en was vastbesloten die te krijgen ook!

ze klopte aan bij "mevrouw wanna bee"...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 16, 2008 9:24 pm 

"Binnen" klonk de hoge stem van Maggie. Jawel hoor Miss Wanna Bee zat zoals gewoonlijk met haar bril op het puntje van haar neus, met uitgestoken tong, driftig typend te turen naar het beeldscherm van haar PC die zoals gewoonlijk veel te dichtbij stond, terwijl de naaldhak van haar paarse laarsjes geirriteerd tegen de tafelpoot tikte.

Ze beeindigde haar 'conversatie' (daar leek het in ieder geval wel op) draaide haar beeldscherm weg, zette haar bril recht op haar neus en keek een beetje geergerd naar Dr Dia die in de deuropening stond.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 18, 2008 6:51 pm 

Dr Dia kreeg het gelijk "spaans benauwd "toe ze het wat hooghartige afwerende gezicht van de directrice zag ,maar dacht bij zich zelf:

het gaat om mijn toekomst en ik wil haar toch vragen om een persoonlijk onderhoud voor een belangrijke kwestie en of het nu gelijk kan.

Mevrouw mag ik U .....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 20, 2008 12:38 am 

°Mevrouw mag ik u even storen?

-Nee ik trek de promotie van Dr. Ran niet in zei ze op de meest defensieve toon die ze op dat moment kon opbregen.

°Dat weet ik wel... dat vraag ik ook niet, ik zou u een ander voorstel willen doen...

-Ik luister?

°U weet vast nog dat ik eigenlijk pediater-nefroloog ben... wel ik denk dat ik klaar ben -na 5jaar volwassenen- mijn ware roeping te volgen, kinderen behandelen...

-...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 20, 2008 9:59 pm 

'Uw ware roeping? En daar komt u nu achter? En tot vanochtend had u nog diensthoofd van de volwassenenafdeling willen worden? Dan vraag ik mij toch af, wat u onder een 'roeping' verstaat, dat begrijpt u zeker wel.'

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 21, 2008 2:52 pm 

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oorspronkelijk geplaatst door Merel</i>

'Uw ware roeping? En daar komt u nu achter? En tot vanochtend had u nog diensthoofd van de volwassenenafdeling willen worden? Dan vraag ik mij toch af, wat u onder een 'roeping' verstaat, dat begrijpt u zeker wel.'

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Dia kijkt de directrice furieus aan. Ze is de toonzetting al dadelijk beu.

"Afdelingshoofd zou een leuke uitdaging zijn! Als dat er niet aan zit te komen wil ik liever met kids werken. Die zijn tenminsste eerlijk en rechtdoorzee!". Ze kijkt de directrice veelbetekend aan.

De directrice mompelt wat over domme idealen en bladert door haar papieren. "Zoek het maar uit domme gans!!!"

Dia heeft het gehad met de directrice en besluit haar troefkaart uit te spelen. Nu is het moment!

"U kunt er maar beter rustig een nachtje over slapen!!! Ik heb foto#347; van u en dr Armani. En die zijn vast niet goed voor je carriere, vrouwmens!". Ze klapt de deur dicht en loopt kwaad weg.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]