NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo nov 21, 2018 2:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: stoppen met de dialyse
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2017 1:20 pm 

hallo iedereen. Ik ben Jean-Marie en 57jaar oud. Ik ben sinds 2016 aan de dialyse en ik kan door mijn operaties(mijn aortha is volledig vervangen door een prothese) geen donornier krijgen. Ik zie echter niet zitten om de rest van mijn tijd 3 maal per week naar de dialyse te gaan. ik zit geregeld met het gedacht om te stoppen met dialyse. Ik stel dit nu uit omdat mijn zoon nog 2,5j naar de hoge school gaat . Hij is nu 21 en wil zijn master behalen. Ik weet dat hij er enorm van zou afzien moest hij nu zijn vader verliezen. Ik hen al met psychologen gepraat maar dat helpt mij niet vooruit. Ik ben niet depressief. Wie heeft ook zulke gedachten?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 12, 2018 5:52 pm 

Hallo Jean Marie,
Hoewel ik je gedachten niet helemaal herken vind ik ze wel begrijpelijk.
Ik heb zelf 3 jaar gedialyseerd maar kon gelukkig wel getransplanteerd worden.
Ik heb een zoon die nu 9 is. Mocht mijn nier ooit aan vervanging toe zijn zal ik zeker een goede overweging maken of ik nog wel dialyse wil.
Als dat binnen de komende 15 a 20 jaar zal zijn zal dat antwoord vrijwel zeker "ja" zijn, zeker als ik daarbij aan mijn zoon denk. Want ondanks dat het leven met dialyse zwaar is (en ik denk nog zwaarder als je geen transplantatie kunt verwachten), vond en vind ik het nog steeds de moeite waard.
Als mijn nier (en ik hoop van harte dat het zo zal zijn) het 30 jaar of meer uithoudt....dan ben ik de 75 voorbij. Ik weet niet of ik dan dialyse nog wel aanga.

Ik hoop en wens dat jij voorlopig ondanks dat zware leven nog een beetje licht blijft zien...want ook met dialyse is het mogelijk een mooi leven te hebben.
Mocht je ooit op het punt komen dat je besluit te stoppen dan wens ik je dat je gezin achter je besluit zal staan.
Veel sterkte ....

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]