NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo nov 21, 2018 2:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kennis maken
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2017 8:58 pm 

Goedenavond allemaal,

Via deze weg wil ik me even voorstellen en waarom ik juist voor deze forum heb gekozen. Ik ben Anton, een man van 39 uit de provincie Groningen. Heb een vrouw en 2 kinderen.

Sinds 1998 ben ik op de hoogte van mijn nierproblemen (ciesternieren).
Tijdens een voetbalwedstrijd destijds heb ik in een duel een elleboog van een tegenstander mogen ontvangen in één van mijn nieren. Het gevolg was dat ik later constateerde dat ik bloed aan het plassen was. Uiteraard niet goed en hiermee naar de huisarts gegaan. De huisarts vertrouwde het niet en stuurde me door naar het ziekenhuis.
Uit foto's werd geconstateerd in eerste instantie dat er een scheur in mijn nier zat. Door middel van rusten in het ziekenhuis zou dit moeten herstellen. Na 5 dagen ziekenhuis zou ik naar huis, toch moest er een echo gemaakt worden van mijn nieren om te kijken dat het allemaal goed was.
Helaas werd er geconstateerd dat er vochtbellen in mijn nieren zaten, ook wel ciester genoemd.
De hele familie mocht binnen een maand onderzocht worden en hieruit bleek dat ook mijn moeder deze ziekte heeft.

Inmiddels, bijna 20 jaar verder kan ik jullie melden dat mijn nierfunctie gedaald is naar 37% en mijn moeder sinds 2011 een nieuwe nier heeft.
Tot mijn grote spijt heeft ook onze jongste zoon deze nierafwijking.
Vandaag met de internist afgesproken dat ik op termijn naar de info avonden ga om informatie in te winnen en eventueel met lotgenoten te praten. Het lijkt me vanzelfsprekend dat ik me dus nu ook aan meld op de forum om met jullie enige ervaringen uit te wisselen.

Groeten Anton

Profiel  

Berichttitel: Re: Kennis maken
BerichtGeplaatst: di apr 25, 2017 4:32 pm 

Hallo Anton.

Voor vragen of je ervaring te delen kun je ook naar de Luistertelefoon bellen. Hier zitten ervaringsdeskunde die elke dag bereikbaar zijn van 10 tot 4 uur. De vrijdag alleen tot 1 uur. Ook op de maandagavond zijn zij er van 19 tot 22 uur. Het telefoonnummer is gratis 08000226667. Bij ons ben je anoniem.
Veel sterkte en succes.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]