NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo nov 21, 2018 2:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Maak kennis met mij
BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 10:38 pm 

Beste lotgenoten,

Ongeveer twee maanden geleden ben ik gediagnosticeerd met de nierziekte: Polycysteuze nieren. Dit was voor mij best heftig om te horen... Ik ben namelijk pas 22 en dit is voor mij allemaal onbekend terrein (voorheen wist ik nog net waar mijn organen zitten, meer niet). Al gauw vielen tijdens de diagnose termen zoals, dialyse, cysten, etc. Ik had natuurlijk geen flauw idee wat dit allemaal inhield. Dus toen ik thuis kwam was het eerste wat ik deed mijn laptop aanzetten en ben ook gelijk gaan onderzoeken wat dit allemaal betekende. Toen kwam ik er achter dat deze ziekte niet te genezen is... ik klapte toen even dicht, want hoe ga ik dat dan kunnen accepteren? Hoe leef je met zo een ziekte? Is het echt NIET te behandelen?

Ik wil graag jullie ervaringen aanhoren: hoe hebben jullie het geaccepteerd? hoe snel gaat zoiets (achteruitgang van je nierfunctie)?

Groetjes,
AnonymousLady

Profiel  

Berichttitel: Re: Maak kennis met mij
BerichtGeplaatst: za mei 16, 2015 1:50 pm 

Hallo,

Mijn advise lees eens hier de verhalen over cystenieren. Bij mij zijn ze er zo'n 18 jaar geleden achtergekomen dat ik ze heb.Internet was nog niet zo ver gevorderd als nu.Zelf bekijk ik alles heel nuchter. Werd toen erg simpel het evt, verloop vertelt.Pilletje voor de bloeddruk,dialyse en transplantie.Het pilletje kwam. Dielyse kwam en transplantatie ook.4 jaar geleden ben ik gertransplanteerd en heb nog geen half jaar gedialyseerd. Je leest al dat er erglange tijd tussen zit. De snelheid heb je deels in Eigen hand. Denk vooral aan je zoutgebruikbeweeg voldoende eet gezond)

Sterkte met alles,
Silvia

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]