NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo nov 21, 2018 1:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 19, 2015 8:35 pm 

Hallo allemaal,

Op fb zag ik dat er dit forum er was.
Ik heb me gelijk aangemeld om kennis en ervaring te delen.
Maar ook om vragen te kunnen stellen als ik die heb.

Ik heb een klein verslagje gemaakt met als titel:

Mijn anonieme nier.

Het Erasmus MC heeft me begin maart gebeld. Ze belde om te zeggen dat er waren twee mensen aan wie ik, na heel veel onderzoeken en gesprekken, mijn nier kon geven. Er viel er één af. De reden ga ik hier niet zeggen. De ander heeft geluk. Diegene krijgt in april mijn nier.
Nu is het zo ver. Eindelijk kan ik gaan aftellen. En de ontvanger ook. Spannend voor beide partijen.
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het, anoniem, afstaan van een nier? Hoe reageerde familie, vrienden en bekenden? Hoe ging je er mee om met al die verschillende meningen zowel positief als negatief? Moest je jezelf verdedigen waarom je anoniem doneerde?
Bijna iedereen in mijn omgeving weet het nu.
In mijn gezin is niet iedereen even positief maar ze staan gelukkig wel achter mijn beslissing. Ze accepteren mijn beslissing in ieder geval.
10 maart heb ik het op mijn werk aan mijn collega's verteld. We hadden een team overleg. Aan het eind van het teamoverleg heb ik verteld dat ik mijn nier anoniem ging doneren. Ook heb ik ze de datum verteld en wat de gevolgen zijn voor mijn werkzaamheden. Tot nu toe reageerden ze van: wat goed van jou tot dat zou ik nooit doen. Wel krijg ik er iedere keer vragen als ik op mijn werk ben. Maar dat zijn belangstellende vragen.

Nu iets algemeen over mijzelf:
Ik woon zelf in een aangrenzende gemeente van Rotterdam. Ik ben getrouwd, heb twee kinderen, een dochter en een zoon. Onze dochter woont niet meer thuis.
Onze zoon heeft ook plannen om uit huis te gaan.
Ook hebben we een labrador en een poes.

Tot zo ver mijn voorstel rondje.
Willen jullie meer weten, vragen mag altijd. Ik geef wel aan of ik op de vraag wil antwoorden of niet. :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 21, 2015 12:50 pm 
Site Admin

hallo Vlinder,

Welkom op het NVN forum,

Heel veel respect voor je beslissing om een nier te doneren en zodoende een nierpatiënt een betere toekomst te geven.
Persoonlijk heb ik geen ervaringen op dit vlak, maar ik weet wel dat er aardig wat topics op het forum zijn over donaties.

Mocht je vragen hebben over het forum gebruik dan verneem ik het graag van je, en ik hoop dat je op het forum informatie kunt vinden die je zoekt.

Groet,

Django

Mocht u ondersteuning nodig hebben bekijk dan de pagina van ons STAP (steun en adviespunt)

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]