NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo nov 21, 2018 1:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma maart 16, 2015 1:27 am 

Hallo allemaal,

Ik ben Nicole. Rond mijn 18e werd bij mij nefrotisch syndroom geconstateerd. Op mijn 20e ben ik begonnen met hemodialyse. Omdat de nierfunctie ineens heel erg snel achteruit ging heb ik eerst een aantal maanden via een katheter in de borst gedialyseerd. Dit was vreselijk. Het deed pijn, raakte ontstoken, en uiteindelijk viel 1 van de lijnen er zelfs spontaan uit. Gelukkig had ik inmiddels een shunt die aangeprikt kon worden dus direct overgestapt op hemo via de shunt. Na een dikke 5 jaar dialyse met heel veel ellende en ziekenhuis opnames en zelfs een coma heb ik een nier gekregen van mijn oom.
Het eerste jaar ben ik trouw naar alle controles geweest. De nier deed het goed, ik voelde me goed en het leven lachte me toe, tot dat mijn moeder overleed en alles kut was. Ik zag het niet meer zitten. Ging weer roken, drinken ,veel stappen, weinig slapen, slecht eten en tot overmaat van ramp niet meer naar mijn controles op de poli. Ik voelde me verder lichamelijk goed, dus ben lang door gegaan met de ongezonde levenstijl. Tuurlijk zat ik er wel mee dat ik een nier gekregen en er zo klakkeloos mee omging, maar het idee dat er weer aan me gepulkt moest worden, weer het ziekenhuis in,ik kon het niet aan. Ik nam wel gewoon mijn medicatie in. Dat dan weer wel.
Nu, 6 jaar later lig ik hier. In het ziekenhuis met een nierfunctie van nog maar 2%. Ondanks die slechte nierfunctie zijn mijn overige waarden wel goed. Nu begint alles overnieuw door mijn eigen fouten.
Ik moet weer gaan kiezen tussen de behandelmethodes en vanwege de slechte ervaringen met hemodialyse overweeg ik nu de pd buikspoeling. Ik vraag me af hoe jullie dit bevalt. Hebben jullie veel last van de katheter en de vloeistof? Was de operatie erg pijnlijk en noem maar op.

Ik zit niet te wachten op hysterische reacties van mensen die mij willen vertellen hoe achterlijk ik ben geweest, want geloof me, dat weet ik maar al te goed. Ik hoop dat hier mensen zijn die me kunnen helpen het een plekje te geven. Mij de kracht te geven en de moed om dit gevecht toch weer aan te gaan want eerlijk gezegd hoeft het voor mij niet meer. Ik heb een vader en een zus die ik niet in de steek kan laten dus ik wil heel graag de kracht en moed vinden.

Graag hoor ik zsm van jullie!

Liefs Nicole :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 16, 2015 12:50 pm 
Site Admin

hallo Nicole,

Welkom op het NVN forum, Wat knap dat je hier je verhaal zo neer zet en bewust bent van wat hierin je eigen aandeel is geweest.
Ik kan persoonlijk weinig ervaringen delen m.b.t. behandelmethodes e.d. aangezien ik zelf in een heel ander stadium zit (vlak voor predialyse).

Ik weet zeker dat er hier een hoop mensen zijn die hun verhaal met je kunnen delen, maar ook staan er al veel verhalen op het forum.
Je zou dan ook eens in het forum over dialyse kunnen kijken of daar mensen hun verhaal hebben geplaatst die voor jou van nut kunnen zijn.

Bedankt voor je bijdrage aan het forum en heel veel sterkte gewenst!

Mocht je vragen hebben omtrend het forum gebruik, dan verneem ik dat graag van je.

Groet,

Django

Mocht u ondersteuning nodig hebben bekijk dan de pagina van ons STAP (steun en adviespunt)

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]