NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu vr dec 14, 2018 3:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: cruise vakantie
BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2015 12:11 pm 

Ben een APD patient. We spreken vaak over het maken van een cruise naar b.v. de canarische eilanden of de noorse wateren. Heeft iemand ervaring met dit soort vakanties als nierpatient? Zou graag in contact komen met iemand die dit gedaan heeft. Dank bij voorbaat voor een reactie!

Profiel  

Berichttitel: Re: cruise vakantie
BerichtGeplaatst: do jun 25, 2015 1:28 pm 

Beste Dirk.

IK heb geen specifieke ervaring met cruises, maar ben wel zelf met APD altijd gewoon met de eigen caravan op vakantie geweest.
Qua materialen zou het geen probleem moeten zijn. Als Baxter de spullen naar een camping in frankrijk krijgt zal een boot in een haven ook wel geen punt zijn. Mits de rederij en het reisbureau meewerken natuurlijk.
Ik heb zelf altijd handmatig gewisseld op vakantie omdat de stroom voorziening voor een APD machine niet optimaal zijn. Dat zou je kunnen overwegen, of je moet vooraf goed checken of de stroom op zo`n schip echt betrouwbaar is en goed geaard.
Qua hygiene heb je het zelf in de hand als je maar over schoon water beschikt.

Als je je spullen via Baxter geleverd krijgt, dan zou je eens kunnen bellen. Ze hebben daar enorm veel ervaring met allerlei vakantie vormen en hebben een aparte service die met name de vakantie ganger van materialen voorziet en problemen oplost.
Je moet wel ver vooruit plannen.
Succes.

http://www.baxter.nl/patienten_en_zorgdragers/therapie/renal/travacare.html#travelclub

ps. Ik zie net dat je via dianet dialyseert. Ik weet niet wie de leverancier van dianet is, maar als je spoelzakken van Baxter zijn, dan kun je ook gewoon via Baxter je vakantie regelen, desnoods via tussenkomst van dianet.
Heb je deze vraag daar eigenlijk ook al eens neergelegd? Ik ben namelijk wel nbenieuwd wat je daar dan voor antwoord gehad hebt.

Groet Bart

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]