NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu di dec 18, 2018 2:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 30, 2013 12:31 am 

Beste forumleden,

Ik heb begin februari de mogelijkheid op wintersport te gaan in Finkenberg (Tirol Oostenrijk) vlak bij Mayerhofen.
Als dialysepatiënt (met buikspoeling dus CAPD) ben ik volledig zelfredzaam, dus het plan is alle apparatuur, vloeistofzakken, lijnensets en wat er al zo niet meer nodig is, mee te nemen (voor een week).
Dat is een hele berg spullen, maar ik heb gelukkig een grote auto :-).
Ik ga niet helemaal alleen op reis (terwijl m'n vrouw thuis blijft) want familie zit vlak bij.

In het geval dat er toch een complicatie voor doet (bijvoorbeeld een buikvliesontsteking) zal ik naar het dichts bij zijnde ziekenhuis moeten.
Volgens mij is dat in Innsbruck (moet ik nog natrekken).

Zijn er hier forumleden die wel eens een dergelijke ervaring hebben gehad en waar moet je dan rekening mee houden?

Ik ben benieuwd naar jullie info!

Groetjes,
Erik

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 30, 2013 10:44 am 

Hallo Erik,

Als je met Baxter werkt kun je materialen ook laten leveren op je vakantie adres. Normaal moet dat zo`n week of 8 van tevoren aangevraagd.
Ook kan Baxter je een ziekenhuis adres aangeven waar je terecht kan met eventuele complicaties, zij kennen de ziekenhuizen die bekend zijn met PD.
In Oostenrijk zijn goede ziekenhuizen genoeg, dus dat zal niet zo`n punt zijn.
Je kunt ook overleggen met je behandelend arts of die je een brief kan meegeven met je medische gegegevens.
Mijn arts heeft me in het verleden ook wel eens een antibioticumkuur meegegeven voor het geval ik een poort infectie zou krijgen.
Daarbij opgemerkt dat ik toen net een infectie achter de rug had.
Inmiddels twee maal op vakantie geweest zonder AB kuurtje omdat dat eigenlijk niet nodig is.
beide keren heeft Baxter netjes de spullen afgeleverd.
Fresenius zal wel een vergelijkbare sefvice hebben neem ik aan.
Bel even met je PD verpleegkundige, die kan je precies uitleggen wat je moet doen en waar je dat regelt.
Of neem contact op met Baxter.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 30, 2013 12:06 pm 

Frecenius is mijn leverancier, maar ik neem gewoon alle spullen zelf mee. Ik zou anders te laat zijn met het regelen van de spullen op het wintersportadres. Een antibioticakuurtje meenemen uit voorzorg lijkt me een goede tip. Ga ik regelen... :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 05, 2014 11:41 am 

Ik ben nog achter een antibiotica-kuurtje aangegaan (uit voorzorg) maar dat wordt tegenwoordig niet meer verstrekt. Ik krijg nog een lijst toegestuurd met adressen in Oostenrijk dus dan ben ik klaar voor de trip!
Het belooft een lekkere vakantie te worden :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 05, 2014 6:38 pm 

Super, geniet er lekker van.
Zo'n kuurtje mee is in principe ook niet nodig.
In Oostenrijk hebben ze super gezondheidszorg.
Maar dat heb je vast niet nodig ;)
Wel rechtop blijven met je ski's.
Fijne vakantie...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 05, 2014 8:34 pm 

Thanks!
Het is alweer 4 jaar geleden dat ik op wintersport ging. 'Time flies!' Maar ik ben er weer helemaal klaar voor....Nou ja, mentaal dan. Fysiek heb ik nog een paar weken om wat extra te trainen. En dat doe ik graag voor dat doel....Haha!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 08, 2014 6:07 pm 

Nou, alles is helemaal goed gegaan! Ik had echt een auto vol aan dialysespullen, maar het was dik de moeite waard. En eigenlijk was het dialyseren niet anders dan thuis. Een goede voorbereiding is belangrijk en dan is het een makkie!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 10, 2014 3:41 pm 

ErikG schreef:
Nou, alles is helemaal goed gegaan! Ik had echt een auto vol aan dialysespullen, maar het was dik de moeite waard. En eigenlijk was het dialyseren niet anders dan thuis. Een goede voorbereiding is belangrijk en dan is het een makkie!

Hallo Erik,

Goed om te horen dat je een goeie wintersprot hebt gehad.
Ik was zelf na mijn eerste vakantie met dialyse ook super opgelucht dat dat dus betrekkelijk gewoon kon.
Fijn ook dat je even laat weten hoe het gegaan is.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]