NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu za okt 20, 2018 10:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 4:18 pm 

Mijn vrouw Tineke dialyseert alweer 6 jaar thuis met nachtelijke thuis hemodialyse.

4jaar geleden voor het laatst op vakantie geweest naar Frankrijk en daar 3 keer in de week gespoeld in een franse kliniek. Prima. Alleen wisselen van 6 keer in de week 's nachts spoelen naar 3 keer in de week 4 uur spoelen en dat in combinatie met vakantie is niet ideaal.

Vandaar onze vraag. Is er ergens een mogelijkheid waar je 's nachts in je chalet, bungalow, huisje of tent zelf kunt dialyseren?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties.

Groeten

Jaco

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2013 1:01 am 

Ik ken een paar mogelijkheden om zelf ´s nachts te dialyseren in een huisje:
1) via de ]Nierstichting in Arcen (Limburg). In bungalow Darwinvink dialyseer je met een Gambro machine. De reisgids waar deze bungalow instaat vind je hier: http://www.onlinepublisher.nl/Nierstich ... s2013.html (blz. 9)
Ik weet niet welke machine je thuis gebruikt?
2) In Wenum-Wiesel (dat hoort bij Apeldoorn) kun je in een bungalow dialyseren met een Nikkiso machine. Informatie vind je op www.veluwedialyse.nl
3) In Valkenburg heb je Hotel Juliana waar je nachtdialyse kunt doen met een Fresenius machine. Meer informatie is hier te vinden: http://www.azm.nl/5490/60353/23741_0309 ... l_pri1.pdf
Hier ben ik zelf nog nooit geweest omdat ik geen ervaring heb met een Fresenius.

In het buitenland ken ik geen mogelijkheden. Wij gaan daarom ook alleen hier in Nederland op vakantie want terug naar 3x per week spoelen is voor mij geen optie. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 27, 2013 2:48 pm 

Jaco,

Wij zijn enige tijd niet actief geweest op dit forum. Vandaar dat ik jouw verhaal nu net pas lees. (helaas na de vakantieperiode!)
Mijn man Ad, sinds 2007 hemodialyse-patient, en ik wonen ruim 15 jaar in Zuid-Frankrijk, Cote d'Azur. Ad dialyseert weliswaar niet thuis maar in het Dialysecentrum in Draguignan 8 uur in de avond/nacht. En dit 3 maal per week. Wij verhuren de gite in onze villa speciaal aan (hemo)-dialysepatienten (met korting) en bieden daarbij, indien gewenst, ook hulp en steun bij de voorbereiding. Tevens kunnen wij tolken in geval van nood. (Niet iedereen is de franse taal machtig ;-))

Mocht dit voor jullie een idee zijn om toch nog eens in FR onder betere omstandigheden op vakantie te kunnen gaan, zij het niet met thuisdialyse, kijk dan eens op onze website http://pagesperso-orange.fr/nanadno
Wie weet iets voor volgend jaar?? Dan één advies: niet te lang wachten met voorbereiding/reserveren want de extra vakantieplekken zijn uiteraard beperkt.

Succes en wellicht tot ziens.
Nanny

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 27, 2013 3:33 pm 

Ik weet niet hoe Jaco en zijn vrouw daarover denken maar ook al kan ik 8 uur per keer spoelen dan nog is 3 x per week 8 uur voor mij zo´n achteruitgang dat ik er niet voor zou kiezen.
Ik spoel dan zoveel minder dan thuis dat ik me toch rot voel. Daarnaast moet ik dan toch weer een vochtbeperking gaan aanhouden en dat terijl ik dan op vakantie zou zijn. :roll:
Voor mensen die gewend zijn om 3 keer in de week te spoelen is het een mooie oplossing natuurlijk. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 27, 2013 4:06 pm 

Riedewies,

Iedereen zal zijn eigen afwegingen hierin moeten maken. Als je graag nr Frankrijk op vakantie wil heb je het er misschien wel voor over. Anders moet je 'gewoon' in NL blijven.
Het zal nooit 100% zijn, maar iemand een hand toesteken lijkt me wel het minste wat wij als ervaringsdeskundigen in Frankrijk kunnen doen, toch??
Nanny

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 27, 2013 6:02 pm 

Ja, daarom zeg ik ook dat het een mooie oplossing is voor iemand die 3 keer per week spoelt. Maar het lijkt me dat ik ook mag zeggen dat het voor mij geen mooie oplossing is omdat ik meer dan 3 nachten in de week spoel en met mij natuurlijk veel anderen.
mijn ervaring en die van de vrouw van Jaco is dat het niet prettig is, en al helemaal niet op vakantie, om minder te dialyseren dan we gewend zijn.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]