NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu za okt 20, 2018 11:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Caravan vakantie
BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2012 1:06 pm 

Ik ben sinds een maand of twee aangewezen op APD.

Op zich gaat dat redelijk goed.

Ik wil graag met de caravan op vakantie blijven gaan, en zal dan waarschijnlijk tijdfelijk handmatig gaan spoelen omdat dat in de caravan gewoon gemakkelijker is. (weinig ruimte e.d.)

Nu heb ik veel last van geinfecteerde huidpoort. IK maak me dus vooral zorgen over de hygiene op cvampings e.d.

Hebben mensen hier tips of adviezen?

ps: gedurende vakantie met washandje wassen en de douches mijden kan ik natuurlijk zelf verzinnen [:D]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 12:33 am 

ik doe al een aantal jaren op vakantie ik doe capd

hier een paar tips voor je

zoals ik begrijp ga je met je eigen caravan

tip 1 ga naar een camping waar de wc + douche meerdere keren per dag schoon gemaakt worden en ga gelijk douchen als ze schoon gemaakt zijn.

tip 2 kijk uit naar een camping waarbij er naast je caravan plekje een soort huisje staat waar de badkamer zich in bevind (deze bestaan maar misschien iets moeilijker te vinden )het wil dus zeggen dat elke caravan/tent plek een eigen badkamertje heeft deze kun je zelf schoonhouden

tip 3 maak je huidpoort meerdere keren per dag schoon met schone gaasjes water en jodium vooral als je naar een land gaat waar het warm is zorg dus dat je genoeg gaasjes en pleisers en jodium bij hebt

tip 4 mocht het toch fout gaan op vakantie en je krijgt weer een ontstoken huidpoort zorg dan dat je goed weet waar je terrecht kan en welk ziekenhuis er het dichtste bij is

ik hoop dat deze tips wat geholpen hebben ik doe nu 4 jaar capd en ik ga elk jaar gewoon opvakantie

als je nog vragen hebt hoor ik het graag

ik wens je alvast een fijne vakantie toe

groetjes pascalle

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2012 11:29 am 

Het is echt belangrijk om al deze dingen te controleren voordat u op uw eerste vakantie. Zorg er ook voor dat u uw caravan laten verzekerd van een probleem in de toekomst te vermijden ... .

[url="http://vakantiehuizenlloretdemar.villamar.nl/findAllVillas.php?filter=Lloret+de+Mar&lang=nl"]villas lloret de mar[/url] | [url="http://vakantiehuizenspanje.villamar.nl/"]vakantiehuizen spanje[/url]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 05, 2012 11:02 pm 

neem toch wel heel zeker bactroban mee moest je infektie krijgen op je poort.

en ja misschien een camping met eigen sanitair zou handig zijn of caravan met eigen warm water en toilet zo kan je je eigen gerief gebruiken.

zeker genoeg ontsmetting meenemen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 06, 2012 11:11 am 

Hallo allemaal,

Inmiddels terug van de caravan vakantie (en ook al enkele weekendjes).

Het is allemaal super gegaan. Op een gewone camping in Frankrijk, geen eigen douche of toilet...(behalve dan toilet in de caravan).

Douchen heb ik op de invaliden douche gedaan, die werd iets minder gebruikt door anderen en was flink ruimer waardoor schoon en droog houden van je kleding en handdoek veel makkelijker was.

Na het douchen de poort regulier verzorgd als thuis, geen extra maatregelen..afgezien van een zekerheids antibioticum kuurtje achter de hand voor noodgevallen. Maar dat was helemaal niet nodig.

Zowel het capd spoelen als het poortverzorgen zijn super verlopen.

Weer een horde genomen in het inpassingsproces van de ziekte in het dagelijks leven.

Ik merk dat ik er nu een stuk meer ontspannen mee omga.

Overigens is de infectie van de huidpoort in mijn openingspost volledig onder controle.

Het bleek toch een diepere infectie te zijn die er tijdens het inbrengen van de dialyse-catheter ingebracht is. Het had dus niets te maken met de verzorging of zelf-besmetting. Ik had er niets aan kunnen doen. Met een forse antibioticum kuur van een aantal weken is het uiteindelijk opgelost...gelukkig.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]