NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo dec 12, 2018 12:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 02, 2011 10:36 pm 

<blockquote id="quote"><font size="2" face="Verdana, Arial, Tahoma" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oorspronkelijk geplaatst door Saab</i>

Bij aanvang van onze contacten met de leverancier is verteld dat deze machine bij uitstek geschikt is om mee op vakantie te gaan.

Echter: Alleen geschikt als je al op deze nieuwe machine dialyseert! Niet geschikt voor de "normale" 3 X 4 uur spoelende client.

Het is wel een machine waar ik voor zou gaan als ik dialysepatient zou zijn. Het geeft je heel veel vrijheid. Het gaat om de NXStage. Kijk maar op de site van www.dirinco.com.

Het wachten is nu op een dialysemachine die hier wel geschikt voor is. Er schijnt er dit jaar 1 op de markt te komen.

We houden het in de gaten.

De aanhouder wint, zullen we maar zeggen. Maar soms worden we wel moedeloos van de "beloftes".

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Zoals jullie al vast weten zijn we de eerste centrum in Nederland die gestart zijn met de THD op de NxStage[:)][:)]

Inmiddels al 3 patienten getraind[8D]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 02, 2011 10:40 pm 

Ik ben zeer tevreden met mijn Nikkiso machine thuis dus ik stap niet over. Het leek me alleen wel handig zo tijdens de vakantie. Jammer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 17, 2011 8:15 pm 

Het blijkt dat de NX machine toch meer kan dan we dachten! Daar wordt zeer binnenkort over gesproken. Ik ga geen toezeggingen doen... Kan alleen maar zeggen dat we er nog steeds mee bezig zijn en het e.e.a. afhankelijk is van een aantal factoren zoals: Wat is er precies mogelijk met de NX en hoe de nefrologen hierin staan.

Geduld geduld geduld......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 3:56 pm 

Bij mij in het centrum waren ze niet kapot van deze machine. Grote blok onder de machine moet ook mee en neemt dus veel ruimte in beslag. Verder hadden ze op een beurs geen antwoorden op gerichte vragen. Ik blijf de discussie volgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 10:20 pm 

Sigrid, Dat klopt, het is een heel blok. Met ons plan is het echter de bedoeling dat wij met een busje alle spullen op de plaats van bestemming brengen. Dwz voor een groep cliënten. Je zou aan een minimum van 4-6 kunnen denken, anders loont het niet.

Verdere mogelijkheden hoor ik op de beurs over 2 weken.

Welke vragen had jij? Dan kan ik die gelijk meenemen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 19, 2011 9:09 am 

Aan welke actieradius wordt er gedacht om de toestellen edn personeel te "leveren"? Wat bij calamiteiten..? Zal er backup zijn...etc?

Ik zie nogal wàt praktische bezwaren waarmee ernstig rekening moet worden gehouden.

Mvg.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2011 9:59 am 

Hoi Saab,

Wat bedoel je met 4-6? Is dat het aantal dialyses of weken? Ik doe nu een jaar of 6 nachtdialyse en het ultieme voor mij is wel dat ik het hele spul mee kan nemen naar Italie. Of dat de leverancier het hele spul komt brengen. Dat kan geloof ik ook met capd. Verder waren de technici van de isala klinieken behoorlijk kritisch over de duurzaamheid van de machine. Vonden één en ander nogal slap. Voor mij moet het een machine zijn die ik zowel thuis kan gebruiken 's nachts en mee op vakantie kan nemen. Hij moet dus behoorlijk handzaam zijn. Volgens mij voldoet deze machine nog niet aan mijn wensen. Ik heb een jaar of 7 terug alweer eens een keer een stel amerikanen bij mij thuis gehad van Baxter. Ik mocht toen een machine bouwen die helemaal aan mijn wensen zal voldoen. Ik heb begrepen dat Baxter niet met dit project is doorgegaan. Jammer.

Ik heb jaren terug gespoeld in het vakantiehuisje van wijlen de heer Willem Kerkhof. Oud NVN bestuurders zullen zijn naam ongetwijfeld herinneren. Hij had met de franse nierpatientenvereniging apparatuur in zijn huisje laten plaatsen. Er zijn wel mogelijkheden, maar betreft er één van de lange adem. Zo heb ik ooit ook nog een een project bedacht. Jaar of 8 terug alweer. Ging toen nachtdialyse doen en was bang dat ik alleen nog maar naar Arcen op vakantie kon. I.v.m. terugval als ik weer drie keer per week moest spoelen. Ik wilde aan de kust een huisje of grote stacaravan kopen en m.b.v. een nabij gelegen ziekenhuis die huisje ook voor dialyse inrichten. Te verhuren aan nachtdialyse patienten of iedereen die hem huren wilde. Ik heb een brief geschreven naar de Nierstrichting voor subsidie, maar dat werd middels een kort briefje afgewezen. Mooie brief naar ziekenhuis gestuurd, maar nooit meer iets van gehoord. Ook in nederland zijn dergelijke initiatieven een langdurig traject. Bureaucratie, eigen belang ik weet niet wat dit is. Nu is mijn terugval minimaal en kan ik rustig drie weken op vakantie. Dus dat is een geluk voor mij. verder zit ik er hard over te denken om ook eens die beurs te bezoeken zodat ik dat ding met mijn eigen ogen kan zien.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 02, 2012 3:03 pm 

Nu al wel heel lang stil op dit topic. Zachte dood gestorven?

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]