NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu ma okt 15, 2018 8:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: vakantie
BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2010 10:46 pm 

Hallo,

Wij gaan in september een weekje naar Turkije. Een cadeautje van mijn moeder (geweldig toch). Maar onze zoon heeft slechter werkende nieren en moet om de 3,5 uur katheteriseren + hij moet het nodige aan medicatie hebben. Nu dyaliseert hij niet (gelukkig nog niet), dus wat dat betreft valt mijn vraag niet onder dit kopje, maar ik heb toch wat vragen over op vakantiegaan als chronisch zieke. Het reisbureau denkt gelukkig heel erg mee, maar weet ook niet alles. Wij moeten natuurlijk katheters meenemen en spoelmiddel voor de blaas en zijn medicatie. Hoe doen jullie het als je je eigen spullen mee moet nemen? als handbagage allemaal, het reisbureau raadt ons dit wel aan, maar er zit natuurlijk meer dan 100 ml. vloestof bij. (het maximale wat je in je handbagage mag hebben) en hoe gaat het met medicatie? moet dit allemaal in originele verpakking mee? Onze zoon is nog maar 10 en een aantal medicijnen moet ik splitsen dus haal ik dan thuis al uit de verpakking + hij heeft nog een aantal als vloeibaar.

Ik vraag sowieso de arts om een brief met alle gegevens. Maar heeft iemand nog tips of antwoord op mijn vragen?

Alvast bedankt.

Groetjes Toos

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 15, 2010 12:57 am 

hoi Toos,

ik doe mijn medicijnen altijd spitsen. een gedeelte in mijn handbagage en een gedeelte in mijn koffer.

mocht er dan iets gebeuren waardoor je 1 van de 2 kwijt raakt of later pas aankomt kan je in ieder geval vooruit. brief van de arts is zoiezo wel verstandig.

ik weet alleen helaas niet hoe het met vloeistoffen zit als je die mee moet nemen.

Succes ermee in ieder geval.

Susanne

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]