NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu di dec 18, 2018 3:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 29, 2010 4:31 pm 

hallo ik ben emmy,,ik heb jaren niets meer geschreven. ik benpas geleden begonnen met spoelen,, 18 november is de catheter geplaatst,,en ze hbben ook gelijk mijn bijschildkleiren weggenomen,, binnen twee weken moest ik trainen om te spoelen,ik leerse snel,,in het begin veel problemen met spoelen.wilde slecht eruit lopen en er slecht erin..soms was ik wel twee uur bezig..in het begin zag ik het echt niet meer zitten,,nu gaat het wel weer..maar nu moet ik volgende week vrijdag ,een darm onderzoek.IK zie er erg tegen op..alles tegelijk..zijn er van jullie die het onderzoek ook gehad hebben??

groetje's emmy

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 29, 2010 6:54 pm 

Hoi Emmy

Als je even laat weten welk onderzoek je krijgt kan ik je antwoord geven op je vraag.

groetjes erna

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 29, 2010 7:46 pm 

het is een darmonderzoek,met een endoscoop... ik moet een dag ervoor,, een drankje drinken,,totaal vier liter,,,hoe krijg je dat er in,, ik krijg wel een roesje,,maar even goed ik zie er erg tegen op,,

groetje's emmy

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 10, 2010 4:40 pm 

Hallo, ik ben begonnen met spoelen manueel op 1/10/2009 en via de "machine" 's nachts eind november. Heb ook veel problemen gehad met in en uit en toen bleek dat mijn catheter verstropt was. Hij zat nl. ergens ten velde tussen mijn eierstokken of althans het weefsel daarvan. Ze hebben dan een laprascopie uitgevoerd en de cathether terug op zijn plaats gezet en gefixeerd ! Een 3 tal weken later zelfde probleem. Weer operatie maar dat wou ik echt niet ! Weer narcose en na laprascopie mag je 10 dagen niet spoelen. Heb dan zeer koppig een heel WE kleine hoeveelheden in en uit laten lopen - zo een 200 ml - en zondagavond had ik hierdoor de catheter terug vrij gemaakt. Waarschijnlijk veel geluk maar ik vond het te proberen alhoewel tegen advies van dokters maar zij moesten niet WEER onder het mes... Succes ! Groetjes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 11, 2010 11:13 am 

het spoelen gaat nu goed..het kwam door mijn ontlasting,IK gebruik nu laxseer middelen..volgens mij is dat niet zo goed..maar het moet nu eenmaal.. je mocht 10 dagen niet spoelen,,kan dat wel?? ik begin nu een beetje aan te wennen,dat spoelen,IK hoop dat ik het straks ook met een machine mag doen,,heb ik overdag,lekker de vrijheid,,kan ik doen wat ik wil.moet nu altijd rekneing houden met de spoeltijden,, vorige week heb ik een darmonderzoek gehad,,het viel heel erg mee.zag er zo tegen op,,had achteraf niet nodig geweest,, volgende week vrijdag krijg ik de uitslag,, ben beniewd,,nog even afwachten dus..

groetje's van emmy

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 11, 2010 5:06 pm 

tja 10 dagen niet spoelen was niet zo goed MAAR wat bleek na de laprascopie...de wonden binnenin zijn niet helemaal toe en de spoelvloeistof loopt dan gewoon in je lichaam !!! Dus dadelijk 4 kg bijgekomen en zeer zeer dik been en voet. Alle vloeistof liep namelijk naar het diepste punt : voet en als die verzadigd was bleef het in mijn been zitten. Maar nu loopt alles heel goed. Ik word wel wakker bij de uitlopen maar ik ga dan even recht in bed zitten en dan voel ik niets. Ik wacht dan tot de inloop begint. Gelukkig ben ik een goede slaper..... Succes met de cycler !!

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]