NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu vr okt 20, 2017 8:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di apr 18, 2017 1:20 pm 

Hallo, Ik ben een apd-dialyse patiënt die graag wil camperen.
Nu ben ik op zoek naar andere dialyse patiënten die ook camperen met met een pd machine in hun camper en wat voor oplossing ze hebben voor het plaatsen van die machine en de dialysaat vloeistof-zakken.
Graag tips!!
B.v.d :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 16, 2017 10:45 am 

Hallo Gieny,

Ik heb zelf jaren gekampeerd met een caravan. Ik liet dan weliswaar de machine thuis en wisselde handmatig. Maar dat was vooral omdat de caravan te klein was om de machine kwijt te kunnen. Dat hangt natuurlijk allemaal af van het formaat en de inrichting van je camper.
De zakken hing ik met een verbogen kleerhanger gewoon aan een kastje (deurtje stukje open en de haak aan de rand hangen).
Ik zou als je de machine meeneemt in elk geval wat reserve spul meenemen voor handmatige wissels.
Geen idee waar je naartoe gaat en hoe je je camper gebruikt, maar stroom voorziening in het buitenland is niet altijd betrouwbaar en zeker niet altijd van voldoende ampere.
je wilt niet voor de verrassing komen te staan dat je een nacht zonder 220 zit, of de stoppen er steeds uit knallen als je de machine gebruikt.
Met mijn broer, die destijds dialyseerde, ook camper tochten gemaakt. Trekken door scandinavie, zonder campings.
Toen was de machine er nog niet overigens. We hebben destijds twee ziekenhuizen benaderd om de spullen te laten bezorgen en daar steeds voor een week ofzo spullen opgehaald.
Werkte perfect. Ik weet niet of je baxter spullen gebruikt, maar hun vakantie service is echt uitstekend. Ook bij problemen.
De spullen leveren ze gewoon op vooraf afgesproken plekken. Wel op tijd regelen.
Op een vakantie was verkeerd spul geleverd...en in het betreffende land geen voorraad. Werd direct een koerier geregeld die het spul vanuit nederland met een bestelautootje kwam brengen. Bij thuiskomst bleek mijn machine stuk en die werd dezelfde avond nog vervangen.

Ik ben inmiddels getransplanteerd, maar was ontzettend blij dat ik me in de caravan met dialyse kon redden. Moest er niet aan denken om "nierpatiënten" vakanties te gaan vieren.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]