NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo okt 18, 2017 7:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Optimax kinder cranberry
BerichtGeplaatst: do apr 02, 2015 5:52 pm 

Hallo allemaal,

Misschien dat hier al lang over geschreven is, dan mijn excuses.
Maar is iemand misschien bekend met Infecta en/ of Optimax kinderen cranberry bij terugkerende uwi's, en met name bij jonge kinderen? Mijn zoontje is 8 maanden, krijgt onderhoudsdosering ab maar heeft desondanks laatst toch weer infectie gehad. Nu lijken deze middelen best te kunnen helpen maar wat betreft zijn leeftijd kan ik nergens vinden of het wel goed is om hem dit te geven.

Alvast bedankt!
Vriendelijke groeten
Renee

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2015 9:41 pm 

Hallo renee.

Ik weet niet of het nog van toepassing is, maar hierbij mijn ervaring.
Mijn zoon van anderhalf heeft een verwijd nierbekken en daardoor herhaaldelijk nierbekkenontsteking. Sinds een maand of drie, gebruik ik nu optimax kauwtabletten. In het begin maalde ik ze fijn tot poeder met een vijzel, en gaf ik het met een lepeltje vermengd met een beetje lauwe melk. Dit omdat kauwen eerst nog niet lukte, de tabletjes zijn namelijk behoorlijk hard. Maar sinds van de week lukt kauwen ook prima. Toch stiekem een stuk makkelijker.
Of het helpt is moeilijk te zeggen. Intussen heeft hij wel een uwi gehad, maar wellicht had hij die anders eerder gehad. Nu gaat het al 4 weken goed, maar dat kan ook aan de operatie liggen die hem goed heeft gedaan. Maar ik denk maar zo: baat het niet dan schaadt het niet.
Op het potje staat vanaf 1 jaar. Maar dat is waarschijnlijk alleen vanwege de hardheid van de kauwtabletten.
Overleg wel even met je arts. Een fijn idee als die er ook van weet en het er mee eens is.

Sjarlottu

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 13, 2016 2:51 am 

Hallo Sjarlottu,

Sorry, je bericht lees ik nu pas.
Hoe gaat het met je zoon? Mag ik vragen wat voor operatie hij heeft gehad? Hopelijk dat de Uwi's nu toch wel een stuk minder zijn geworden? Mijn zoon heeft ook een verwijd nierbekken en het blijft eigenlijk gelijk. Er is overlegd over een herimplantatie van de urineleider maar hij heeft gelukkig al lang geen infectie gehad. Vooralsnog geen operatie maar nog wel steeds die ab. En ik geef hem ook al lang die kindercranberry erbij. Ik vermaal ze nog steeds.

Groetjes
Renee

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 01, 2017 9:20 am 

Hoi ,
Je kunt ook eens D mannose proberen dit is 50 x sterker als cranberry ,kids geven ze meestal de halve dosis .
Voor beste resultaat eerst AB kuur dan supplement (evt tijd onderhoudsdosering geven ) :wink:

Na kuur pre/probiotica geven om darmen te herstellen is ook niet verkeerd voor de weerstand. :P

Sterkte :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]