NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu za dec 16, 2017 6:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: partners
BerichtGeplaatst: wo okt 04, 2017 11:50 am 

Hallo allemaal,

Ik heet Sandra en ben de partner van Lei. Hij heeft in 2011 een donornier ontvangen van zijn broer die helaas nu niet meer werkt.

Wij zijn in mei begonnen met hemodialyse thuis met behulp van dialyse verpleegkundigen. Op dit moment doet hij het 3 maal per week 4 uur. Het is de bedoeling dat wij dit samen gaan doen in de nacht.

Het is een genot om dit thuis te doen voor hem, maar ik maak me toch nog zorgen. De ondersteuning op dit moment van de dialyse verpleegkundigen is super. Je wordt als partner ook opgeleid om de machine start klaar te maken. Eind november krijg ik de toets afgelegd. Dit wil zeggen er wordt gekeken of ik weet wat ik moet doen als er bepaalde storingen zijn. Niet alle senario's kunnen geoefend worden.

Er blijven altijd vragen open staan.

Ik zou graag in contact komen met mensen die ook thuis hemodialyseren en vragen wat hun ervaringen zijn.

Groetjes Sandra

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: partners
BerichtGeplaatst: wo okt 04, 2017 7:51 pm 

hallo, ik ben Anne. Mijn partner heeft een nierfunctie 6. We weten dat ie niet lang meer heeft, maar heeft iemand een idee van hoe lang zijn levensverwachting is? Geen dialyse, hij heeft veel slaap en is erg moe. Hij trilt heel erg. Veel last van jicht, krijgt ie prednison voor. Hij is 75 jaar... Ik ben zo bang dat ik hem op een nacht levenloos vind....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]