NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu za okt 20, 2018 6:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 24, 2013 9:43 pm 

Hallo allemaal.
Ik wilde wat opzoeken in het forum maar ik denk dat ik toch zelf een topic moet openen dus stel ik mezelf eerst maar even voor.

Mijn naam is Lyda
Ik ben 43 en heb een zoontje van bijna 7.
De reden dat ik op het forum van de Nierstichting kom zoeken is omdat mijn partner nierpatiënt is.
Zijn nieren zijn stuk gegaan door een urineweg vernauwing bij de geboorte.
Op t moment werken zijn nieren voor 25% en zijn ze al 8 jaar stabiel gebleven op dat percentage.

Zo'n 1,5 jaar nu, hebben we om persoonlijke redenen die ik hier niet kan noemen, erg veel last van stress. Omdat het veroorzaakt wordt door andere personen dan wijzelf, kunnen we niets doen aan de hoeveelheid stress. Je kunt anderen niet laten stoppen. Je kunt er alleen mee leren omgaan.
Ikzelf heb hulp gezocht maar mijn partner heeft daar meer moeite mee.
Ik probeer hem langzaamaan een beetje de kant op te duwen van gesprekken bij de huisarts of maatschappelijk werk. Maar tot die tijd, en misschien tijdens nog, zou het "fijn" zijn om wat ondersteuning te kunnen halen uit simpele middelen zoals bijv valeriaan of soortgelijk.
Dat spul haal je gewoon bij de drogist maar... Kan dat wel met een nierprobleem?

Er zijn vast meer mensen die wel eens dat soort ondersteuning hebben gezocht.
Dus hoop ik dat jullie ons op weg kunnen helpen.
Spullen als Bach bloesems gebruik ik zelf graag voor vanalles, maar vriendlief merkt geen verbetering.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 26, 2014 10:13 pm 

Ik hoop dat je nog wat aan deze late reactie hebt.

Ik zou voorzichtig zijn met geneesmiddelen via de drogist. Iets dat werkt heeft ook bijwerkingen, iets als Sint-Janskruid, wat erg effectief kan zijn bij bijvoorbeeld somberheid en gewoon te koop is bij de drogist heeft al bij menig patiënt voor grote problemen gezorgd. Dit heeft met de wisselende concentraties per flesje/pil te maken, maar ook met hoe iemand er op reageert en het feit dat er geen controle op is. Met een nieraandoening, waarbij je zaken immers minder makkelijk via het bloed klaart, wordt dit nog onvoorspelbaarder. Toch maar richting huisarts (of zelf bellen....).

Succes!

p.s. Onder het kopje urethrakleppen op dit forum vind je wellicht nog meer informatie over de aandoening van je man. Het gaat hier vaak wel om kindjes die op jonge leeftijd (soms zelfs als baby al) al (forse) nierproblemen hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 27, 2017 9:21 pm 

Ik heb veel baat bij supplement Laminine (verlaagd cortisolspiegel en heeft meerdere positieve werkingen ,en kan ook pos werken voor nieren )
Google maar eens en bekijk de filmpjes erover .
Supplement is vrij prijzig( min 2 per dag ) en moeilijk aan te komen maar ik ken nog wel een adres voor schappelijke prijs :P
Pb me maar (75 euro per mnd )als je interesse hebt.

Nee mensen ik ben geen dealer en verdien er zelf niets aan :mrgreen:

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]