NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu vr dec 14, 2018 5:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Eetproblemen
BerichtGeplaatst: ma maart 26, 2012 6:55 pm 

Hoi ik ben Diana en heb in januari een nier/pancreastransplantatie gehad. Helaas is de volgende dag de pancreas al weer verwijderd omdat er een stolsel inzat. Emotioneel is het heel zwaar geweest maar ook lichamelijk is het heel erg tegen gevallen. Mijn creat schommeld nog steeds . De laatste 10 dagen is mijn prograft verhoogd en heb nu problemen met eten. S' midags met brood " gaat " het nog maar s'avonds is echt niet leuk. Ik heb dan wel honger. Maar zodra ik ga eten lijkt het wel alsof alles blijft hangen. Het eerste uur na het eten goelijk me ook echt niet lekker en tijdens het eten zweet ik heel erg ,, vooral in mijn nek en hoofd. heeft iemandhier ervaring mee of weet hoe het komt ? Ik denkzelf door prograft

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 27, 2012 8:00 am 

hallo

dat is spijtig nieuws dat je pancreas het al zo snel opgaf.

het eetprobleem zou misschien aan de medicatie kunne liggen.

mijn dochter nikky is getransplanteerd in 2008 en ze heeft nog steeds problemen met eten.

s'morgens brood gaat al helemaal niet ze eet crackers.

en s'avonds lukt het meestal wel maar frietjes en te vettig lukt ook niet.

of ze is ziek of ze zit op de wc.

pikant en frisdrank met prik mag ze helemaal niet drinken want daar krijgt ze dan weer reflux van.

nikky neemt twee maal per dag iets voor haar maag maar veel helpt het niet.

ze heeft al veel verschillende dingen genomen voor de maag maar we hebben nog niets gevonden om het te verhelpen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 29, 2012 11:23 pm 

Hoi Diana,

Jeetje wat vervelend zeg. Ik denk ook dat het aan de medicatie ligt want toen de prograft is verhoogd is het erger geworden. Voor de operatie was ik "verslaafd" aan cola light en dat wil er echt niet meer in. Drink alleen nog dingen zonder prik. Mij is alles ook heel erg tegen gevallen want ik voel m veel slechter dan ervoor. Ik hoop dat ze iets kunnen vinden voor de eetproblemen want dit is echt niet fijn hoop dat ze voor je dochter ook ooit nog iets kunnen doen want zo lijkt me voor haar ook geen leuk leven. Bedankt voor je reactie, groetjes Diana

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 31, 2012 2:22 pm 

Na mijn niertransplantatie ben ik juist meer gaan eten/vreten.Ben ook de gevreesde 10 kilo aangekomenin een jaar.Colalight ben ik al gestopt voor ik daadwerkelijk aan de dialyse ging.

Ik slik 2 x2mg Prograft perdag en ook 5 magPrednisolon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 9:34 am 

Hoi Sly,

Ik slik 2 x 4 Gr. Prograft maar heb geen prednison. Daar gingen mijn bloedsuikers veel teveel van schommelen. Bij jou komen die eet buien van de prednison denk ik

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]