NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo jan 16, 2019 8:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: wat nu??
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2010 2:33 pm 

hoi allemaal.

ik zit eigenlijk met een probleem. of misschien maak ik er zelf een probleem van terwijl het eigenlijk geen probleem is. vandaar dat ik mijn gedachten maar even hier uit, misschien dat iemand van jullie nog goeie tips heeft.

ik ben afgelopen winter/voorjaar heel veel ziek geweest, niet prettig voor mijn baas. mijn contract zou in juni aflopen. dat is verlengd gelukkig. tot maart 2011 omdat mijn baas wilt kijken of het deze winter beter gaat. zo niet dan lig ik er in maart uit.

nu lig ik weer ziek op bed. longontsteking en de griep. kortom flinke aanslag op mijn lichaam en dus duurt het its langer als een week. nu heb ik dat gister bij mijn baas gemeld en die was er niet bepaald blij mee. logisch, ze rekenen op mij en ik laat het afweten.

eerder dit jaar heeft mijn baas al uitgesproken dat ze dacht dat ik teveel deed in mijn priveleven. nu weet ik zeker dat ik dat nu niet meer doe. ik sport 2 uurtjes per week, verdeeld over 2 dagen en de rest ben ik in de avond gewoon thuis. ook het weekend ben ik minimaal 1 van de 2 dagen thuis. dus dat is toch wel genoeg rust??

nu ben ik dus bang dat mijn baan op de tocht staat en ik in maart op straat sta. aan de andere kant begin ik nu te twijfelen of mijn baan lichamelijk niet teveel van me vraagt (ben apothekersassistent en sta en loop dus de hele dag) en ik dus misschien iets anders moet gaan zoeken.

ik weet het soms echt niet meer. hopelijk heeft iemand van jullie nog tips voor me om nog meer ziek zijn te voorkomen en dus beter te functioneren?? ik weet wel dat het komt doordat ik verminderde afweer heb door de transplantatie. daarnaast ook nog afweerafweiking heb. longafwijking en astma. maar toch tips graag want anders gaat dit een hele onzekere winter worden vrees ik.

Groetjes,

Susanne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2010 10:26 pm 

Ik zou eens contact opnemen met de Patientendesk. Wellicht dat zij iets voor je kunnen betekenen.

http://www.nvn.nl/Hulp-nodig/Patinten-Desk

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 23, 2010 10:59 am 

hoi Riedewies,

heb inmiddels contact gezocht met hun dus wacht even af of hun nog tips voor me hebben

bedankt voor je reactie.

Susanne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 30, 2010 3:13 pm 

hoi susanne ik wil je graag mijn ervaring meegeven. Achteraf gezien heb ik veel te lang vastgehouden aan mijn baan. De arbo arts gaf al aan dat deze niet bij mij paste maar het heeft heel lang geduurd voor ik dat kon erkennen. Jammer daardoor is veel tijd en energie verloren gegaan aan een niet passende werkplek. Probeer je horizon wat te verbreden en laat je helpen!!!

Veel succes, henny

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 02, 2010 3:01 pm 

hey henny,

het gaat nu gelukkig weer goed met mij. ben voorzichtig weer aan t opbouwen, maar denk ondertussen inderdaad ook na wat ik zou willen als dit niet blijkt te lukken, wat ik niet hoop.

maar bedankt voor je ervaring en je tips.

Groetjes,

Susanne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 13, 2010 4:55 pm 

Hoi Susanne,

Wat vervelend voor je, zeg!

Ik hoop dat je inmiddels contact hebt gehad met de Patientendesk.

Zij zijn echt de besten die jou hiermee kunnen helpen, in het contact met je baas, eventueel aanpassen van je werkplek/werkzaamheden, contact met Arbodienst en UWV etc.

Ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee!

Succes en sterkte....blijf ook genieten van de leuke dingen![8D]

groetjes, Stefanie

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 14, 2010 1:26 pm 

hoi stefanie,

ja heb contact gehad en mijn werk is wel iets aangepast. minder balie zodat ik wat minder in contact kom met zieke mensen.

zit intussen wel op 2 onderhoudskuren antibiotica, 1 voor blaasontsteking en 1 voor longontsteking. dus hopelijk haal ik ier de winter mee door.

een van leuke dingen blijf ik zeker genieten!!! heb gelukkig hele lieve vriendinnen om me heen die me in moeillijk tijden steunen.

Groetjes,

Susanne

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]