NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu vr dec 14, 2018 5:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gedachtenspinsels...
BerichtGeplaatst: vr jul 16, 2010 4:34 pm 

Heejz

Ik had een vraagje. Iedereen kent me bijna van dit forum, maar toch was ik benieuwd naar een speciaal ding.

Om de zoveel tijd kan ik niet slapen en gaat er van alles door me hoofd heen. Allerlei hersenspinsels die (misschien niet bij een 23jarige horen). Ik schrijf het van me af. Hier onder een "kort" stukje misschien wel schokkend ook...

<i>Vrijdag 11-9-2009. Het is vandaag precies 3 dagen geleden dat ik naar Leiden ben geweest voor een nieuwe transplantatie. Het spookte al sinds dinsdagmiddag door mijn hoofd. Want ik kreeg te horen dat het voor 70-75% zeker is dat dit mijn laatste transplantatie zou worden. Ik heb drie dagen lopen piekeren en praten met de enige persoon waar ik nog meer van hou dan van mijn ouders. Zij begrijpt mij of beter gezegd ik krijg het gevoel dat zij veel dingen weet. Ze heeft woensdag aangegeven dat ze niet zou weten wat ze zou moeten doen als ik er niet meer ben, wanneer zij in dezelfde situatie zou zitten als ik nu zat. Vandaag heb ik der opgehaald van school, het was heel raar, wachten op een meisje dat je leuk vind, maar niet weten of zij jouw leuk vind. Het lijkt zo raar maar al een hele tijd voel ik me aangetrokken tot haar, maar naar mijn idee is ze onbereikbaar.

Het was wel een raar gevoel toen zij instapte en mijn wereld zag er ineens leuker uit. We hebben gepraat over mijn gedachtes, over wel of niet transplanteren en waarom ik zou willen stoppen. Ook hebben we gepraat over school enzo. Voor ik het wist was ik bij haar in het dorp, op nog geen 12km van Lepelstraat vandaan. Ze stapte uit en toen kwam er een leeg gevoel. Een gevoel dat ik niet kan omschrijven. Ik had ineens het gevoel dat ik der vaker moest zien, zoveel als ik kan. Toen ik terug naar huis reed was ik een beetje van de wereld, met de helft met mijn hoofd bij haar en met de andere kwart bij het verkeer en met de rest bij die transplantatie. Ze heeft me echt aan het denken gezet. Toen ik het nieuws hoorde dat de kans klein is dat ik nogmaals getransplanteerd zou kunnen worden na deze, stortte de wereld in. Zowel die van mij, als denk die van mijn ouders. Weet niet of Ilse het al weet, maar die hoeft het nog niet te weten. Om het kort te houden zij is de enigste waarvoor ik momenteel toch mijn leven niet wil beëindigen. Voor haar doe ik alles.

Dus ik heb vanaf vandaag besloten dat ik ga voor die eventuele laatste transplantatie. Hoe moeilijk het dan ook zal zijn hierna om nog een nieuwe nier te kunnen krijgen. Ik ga me er geen 100 maar 200% voor inzetten en zal er alles aan gaan doen om het te doen slagen.

</i>

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 17, 2010 1:07 pm 

Het is toch heerlijk als je ergens de kracht vandaan kan halen??

Nix is sterker dan liefde.

GA ERVOOR!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2010 3:43 pm 

@sieske,

Helaas hebben we moeten breken. Het ging niet meer tussen ons, eigenlijk best jammer. Dus...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2010 8:11 pm 

hey Parick,

hopelijk ga je nu nog voor 200% vor de transplantatie als heb je gebroken met je vriendin.

Ga ervoor!!

Succes en sterkte

enne mijn mailadres heb je al dus als je iets kwijt wilt mag je me altijd mailen.

groetjes,

Susanne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2010 10:33 am 

@sussanne21

Ja ik wil er wel voor gaan, maar je weet hoe het nu weer loopt eej;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2010 9:55 pm 

Tja, het hele leven bestaat uit keuzes maken. En je weet nooit van te voren of het de goede keus is. Doe wat je hart je ingeeft.

Ik dialyseer nog n tijdje door...............

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 6:03 pm 

Beste Patrick,

Houd moed en ga ervoor!

Je bent er voor vele lotgenoten hier op het forum, dat siert je enorm!

Ik weet zeker dat al die lotgenoten jou dankbaar zijn en nu voor jou duimen dat het goed komt.

Je bent zeer de moeite waard ... en weet je er loopt vast ergens een lieve meid rond die dat ook nog gaat ontdekken! [:)]Dus zet 'm op, toi toi toi ...

Wendy

<blockquote id="quote"><font size="2" face="Verdana, Arial, Tahoma" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oorspronkelijk geplaatst door Patrick1986</i>

Heejz

Ik had een vraagje. Iedereen kent me bijna van dit forum, maar toch was ik benieuwd naar een speciaal ding.

Om de zoveel tijd kan ik niet slapen en gaat er van alles door me hoofd heen. Allerlei hersenspinsels die (misschien niet bij een 23jarige horen). Ik schrijf het van me af. Hier onder een "kort" stukje misschien wel schokkend ook...

<i>Vrijdag 11-9-2009. Het is vandaag precies 3 dagen geleden dat ik naar Leiden ben geweest voor een nieuwe transplantatie. Het spookte al sinds dinsdagmiddag door mijn hoofd. Want ik kreeg te horen dat het voor 70-75% zeker is dat dit mijn laatste transplantatie zou worden. Ik heb drie dagen lopen piekeren en praten met de enige persoon waar ik nog meer van hou dan van mijn ouders. Zij begrijpt mij of beter gezegd ik krijg het gevoel dat zij veel dingen weet. Ze heeft woensdag aangegeven dat ze niet zou weten wat ze zou moeten doen als ik er niet meer ben, wanneer zij in dezelfde situatie zou zitten als ik nu zat. Vandaag heb ik der opgehaald van school, het was heel raar, wachten op een meisje dat je leuk vind, maar niet weten of zij jouw leuk vind. Het lijkt zo raar maar al een hele tijd voel ik me aangetrokken tot haar, maar naar mijn idee is ze onbereikbaar.

Het was wel een raar gevoel toen zij instapte en mijn wereld zag er ineens leuker uit. We hebben gepraat over mijn gedachtes, over wel of niet transplanteren en waarom ik zou willen stoppen. Ook hebben we gepraat over school enzo. Voor ik het wist was ik bij haar in het dorp, op nog geen 12km van Lepelstraat vandaan. Ze stapte uit en toen kwam er een leeg gevoel. Een gevoel dat ik niet kan omschrijven. Ik had ineens het gevoel dat ik der vaker moest zien, zoveel als ik kan. Toen ik terug naar huis reed was ik een beetje van de wereld, met de helft met mijn hoofd bij haar en met de andere kwart bij het verkeer en met de rest bij die transplantatie. Ze heeft me echt aan het denken gezet. Toen ik het nieuws hoorde dat de kans klein is dat ik nogmaals getransplanteerd zou kunnen worden na deze, stortte de wereld in. Zowel die van mij, als denk die van mijn ouders. Weet niet of Ilse het al weet, maar die hoeft het nog niet te weten. Om het kort te houden zij is de enigste waarvoor ik momenteel toch mijn leven niet wil beëindigen. Voor haar doe ik alles.

Dus ik heb vanaf vandaag besloten dat ik ga voor die eventuele laatste transplantatie. Hoe moeilijk het dan ook zal zijn hierna om nog een nieuwe nier te kunnen krijgen. Ik ga me er geen 100 maar 200% voor inzetten en zal er alles aan gaan doen om het te doen slagen.

</i>

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 29, 2010 10:30 am 

@sieske

Ik ook...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 29, 2012 4:40 pm 

Heej

Ik heb geleerd om van mezelf te houden. Ik hield vroeger ook absoluut niet van mezelf en ik heb geleerd te accepteren hoe ik ben en te genieten van de dingen in het leven. Misschien is dit ook een tip voor jou??

Wanneer je van jezelf houd lukt het beter om van iemand anders te houden. Ik heb inmiddels al 4 jaar een vriend.

Ik weet niet ik ben net nieuw op dit forum is het een optie om over te stappen naar een ander ziekenhuis waar misschien wel nog een kans is dat ze je kunnen transplanteren? Ik heb in mijn leven 3 niertransplantaties gehad... 2 van een overleden donor en 1 via crossover. Ik denk maar hard op...hoop dat je er misschien wat aan hebt?? Ik heb een jongen gekend die kon niet getransplanteerd worden maar in Maastricht weer wel? Zet m op! Leven is mooi :)

Groetjes

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]