NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu za okt 20, 2018 5:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 06, 2009 11:45 pm 

Hoi,

Zijn er nog mensen die nog steeds last hebben (2 jaar na transplant) van een ronder gezicht? Ik haat het! Ik kan mijn hoofd niet meer zijn, niet meer op foto's, niet meer in de spiegel. Ik heb een behoorlijk doorgedreven haat ontwikkeld ten aanzien van mijn uiterlijk. Ik neem 2 mg medrol/dag. Lager mag niet.

Maar ik ben mezelf zo kotsbeu. :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 07, 2009 3:34 pm 

helpfull

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 10, 2009 12:09 am 

wat is belangrijk, een ronder gezicht of je gezondheid. bovendien is 2mgr.medrol zowat niets. een bezoekje aan een psycholoog is misschien werl wat voor je.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 1:28 am 

Beste Juliàn,

Je hebt een ronder gezicht gekregen na de transplantatie. Mensen veranderen nu eenmaal, het gezicht kan veranderen na gebruik van medicatie, maar het verandert ook simpelweg door het ouder worden. Krijg je daar dan straks ook moeite mee?

Wat ik wil zeggen, probeer jezelf te accepteren zoals je bent, bovendien gaat het niet om de buitenkant, maar om de binnenkant en datgene wat je uitstraalt.Wat de een lelijk vindt, vindt een ander knap. En iemand die er niet zo fraai uitziet kan toch heel aantrekkelijk overkomen. Geloof in jezelf[;)].

Groetjes,

Margot

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 14, 2015 2:51 pm 

Hallo andere forum leden,

Ik ben Joyce, 31 en vorig jaar mei is het minimal change nefrotisch syndroom bij mij vastgesteld. Gezien het om een aandoening gaat die mogellijk na behandeling voor lange tijd weg kon blijven, ben ik vorig jaar vooral bezig geweest met de behandeling "uitzitten" en hopen dat ik er daarna van af zou zijn. Ik was erg ziek van alle bijwerkingen maar dit jaar januari leek alles gelukkig weer onder controle.
Het duurde even voor ik me weer helemaal de oude voelde en helaas toen dat eenmaal zo ver was, scheen NS weer terug te zijn....
Wat een tegenvaller. Deze keer ben ik er dan ook heel anders ingegaan. Ik maak me zorgen om de toekomst, heb best een fysiek en mentaal zware baan, straks kan ik die niet houden. Ik verander steeds zo door de medicijnen, zowel fysiek als mentaal, hoe zal dit uitwerken op mijn relatie en sowieso op mijzelf en mijn sociale leven....een hoop onzekerheden waar ik mezelf behoorlijk gek mee kan maken. Daarbij helpt de prednison niet, heb vreselijk last van stemmingswisselingen en die dikke bolle toet en het aankomen maken mij geen gelukkigere vrouw. (Behoorlijk ongelukkig en onzeker zelfs)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 14, 2015 6:58 pm 

Beste jannu,
Zelf is er vorig jaar iga nefropathie bij mij ontdekt na een nierbiopt en ben ik ook begonnen aan de prednison. Ik heb de eerste 3 maanden 60mg gebruikt en daarna is het langzaam afgebouwd en met langzaam bedoel ik ook echt langzaam! Uiteindelijk heb ik 10 maanden aan de prednison gezeten.
Wat jij omschrijft herken ik heel erg!! De onzekerheid over je uiterlijk!! Ik kreeg het bekende "volle maansgezicht", ook ben ik 17 kilo aangekomen en ik zit van top tot teen onder striae.
Het was voor mij heel moeilijk om dit allemaal te accepteren, zelf heb ik toen contact opgezocht met een maatschappelijk werkster, uiteindelijk is zij niet degene die me heeft geholpen, maar zij is wel degene geweest die met het duwtje in de goede richting heeft gegeven.
En begrijp me niet verkeerd, ik zit nog steeds niet 100% zeker in mijn vel, maar heb het wel geaccepteerd.
Ik zal nooit meer een bikini aankunnen op het strand bijvoorbeeld. En ik denk ook dat het scheelt dat mijn gezicht nu weer zo goed als normaal is.
Heel veel sterkte met de nieuwe prednison periode!! Het komt vast goed en je doet het voor een doel, tenminste zo dacht ik er altijd over.

Groetjes sonia

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]