NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu vr dec 14, 2018 4:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2009 5:14 pm 

Ik ben sinds mijn geboorte rolstoelgebonden door een handicap, ik ben een man van 44 jaar en alleenstaand Ik ben sinds 4 jaar onder behandeling voor mijn depressie. Ik heb in het dagelijkse leven veel problemen met die depressie.

Nu heb ik pas geleden dat ik moet gaan dialyseren. Ik heb daar weinig zin in! De vele ziekenhuisbezoeken, het dieet, de onzekerheid, de gevolgen voor mijn sociale leven wegen niet op tegen de voordelen. Mijn ouders en mijn 2 broers zijn allemaal bereid een nier af te staan. Dat is natuurlijk geweldig, maar ik blijf negatief tegenover alles. Als ik ga dialyseren, doe ik dat om .......tja, waarom eigenlijk? Ik wil er met mijn ouders en broers niet over praten om "eruit"te stappen. Ze staan te dicht bij mij, en het ondankbaar.

Kortom, alle gesprekken met artsen, dietiste, mw-er en zo moeten allemaal nog plaatsvinden. Maar ik weet echt niet wat ik moet doen!!

reacties: ericteunissen@hotmail.com dank allemaal!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2009 10:14 pm 

hallo

eric het is heel moeilijk om te reageren op je vraag.

maar praten helpt hé

laat je familie weten wat je voelt zij zullen je zeker en vast begrijpen

probeer te denken aan al de mooie dingen je familie je vrienden

al het positiefe

ook al heb je het heel moeilijk ongetwijfeld heb je ook mooie momenten

en mooie herrineringen

dialise is het einde niet heb je al is gepraat over de verschillende mogelijkheden bv peritionale dialise dat doe je thuis elke nacht je hebt weinig of geen dieet en je kan gewoon je dagelijkse taken doen omdat je elke nacht aanlicht.

eric neem je ook medicatie voor je depressie en ben je in behandeling bij een psicholoog

ik wens je het allerbeste toe heel veel sterkte en hopelijk kom je eruit ik denk dat je dit echt samen moet doen met de mensen die je liefhebt .

groetjes

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]