NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu vr dec 14, 2018 5:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ik ben bang!!!
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2009 7:15 pm 

Geachte allemaal,

na een heel tijdje ben ik hier weer. ik ben Dave 33. en ja heb ook nier problemen. nu nog 16 % gelukkig is me vader al goed gekeurd als donor. dus nu is het alleen maar afwachten of ik slechter word. ja dat wachten word ik ook wel eens zat. ik voel me steeds minder worden.maar de nierfunctie blijft op 16 %.

ach er speelt zoveel meer mee in me leventje. en dingen gaan niet altijd zo als ze gaan. iedereen om je heen lijkt me door te gaan.

en waarom ik bang ben geen idee. het moet en zal toch goed komen.

ja dat moet ook ik moet posief zijn. maar ik zit er soms wel doorheen. ben minder gaan werken sporten gaat niet meer. van drinken krijg je last. en toch schijn ik nog heel goed te zijn.

Denk dat ik gewoon meer tegen de transplantatie zelf op zie. de pijn na de operatie. ook al ben ik niet echt kinderachtig. en of alles wel goed komt. ik weet ik ook niet goed waarom ik de laatste tijd zo twijfel. het doet me gewoon veel.

en ach er zijn wel meer dingen maar daar is het hier niet de juist plaats voor.

ik wens iedereen sterkte en doet me wel goed dat ik toch een beetje hier mijn verhaal kwijt kan!!!

vriendelijk groeten Dave!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2009 8:25 pm 

hey Dave,

je wordt nu volgens mij ontzettend heen en weer geslingerd,

de onzekerheid...hoe lang blijft de nierfunctie nog 16%, gaat de operatie goed,heb ik veel pijn etc....aan de buitenkant is vaak niet zichtbaar dat je zo ziek bent....positiviteit is heel belangrijk!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 4:49 pm 

hallo dave

dat jij bang bent en onzeker is normaal hé.

er komt veel op je af

nikky onze dochter heeft vorig jaar een nieuwe nier gehad

nadat ze 14maanden aan dialise was

er ging een hele nieuwe wereld open voor haar.

zij was ook bang en wist ook allemaal niet goed wat er allemaal ging gebeuren maar het is reuze goed meegevallen bij haar

ze heeft nauwelijks pijn gehad en na 8dagen ging zij gezond en wel naar huis zij geniet nu volop van het leven

hopelijk kan dit jou een beetje gerust stellen

natuurlijk gaat het niet bij iedereen langs dezelfde weg

maar hou in je achterhoofd dat het nu alleen maar beter kan gaan

dat je kan uitkijken naar een nieuwe gezonde nier

en dat je daarna terug kan gaan werken en sporten en van het leven kan genieten

heel veel sterkte en moed

groetjes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 5:31 pm 

Hoi Dave

Mischien is het een oplossing om met epo te starten...dan voel je je in ieder geval (verhogen hb ) beter.

En dat je er tegenop zie..is te begrijpen.

Ik heb zelf ook in die situatie gezeten..(ook minder werken..en vroeger thuis van feestjes en zo.)..

Maar geloof me..de operatie enzo...valt <font color="red">echt</font id="red"> mee!

En daarna..( als het goed gaat)voel je je weer super!....echt hoor.

Ga voor je toekomst!!...je bent zo jong nog.

Veel sterkte...en kop omhoog.

Gr Henk

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 10:24 pm 

Hallo bedankt voor de fijne reactie,

ach er speelt zo veel teleurstelling in de liefde en dit met werk minder geld.maarja ook ik weet dat alles goed komt. en ben een bevoorecht mens dat me pa zo lief is zijn nier af te staan 9hij is dus goed gekeurd he) dus transplantie komt er een keer aan.

en heb van ook van suus begrepen dat het ook wel mee valt.

maar op dit moment komt er zoveel op me af.,maar morgen ook weer afspraak met maatschappelijk werk in amersfoort (ziekenhuis) zal me ook goed doen. 19 nov weer afspraak in amersfoort met me eigen dokter. en 23 nov voorlichtingavond in umc utrecht. dus er word weer van alles aan gedaan. kop he.

groetjes en liefs Dave

ps; zal proberen positief te zijn al vind ik dat nu nog wat lastig!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2009 3:42 pm 

hoi Dave,

kan me voorstellen dat het nu vervelend is dat je voelt dat je lichaam minder wordt, maar probeer het positief te zien.

Hoe langer je de transplantatie uit kan stellen hoe langer je kan genieten van je nier als het uiteindelijk zover is.

Probeer tot die tijd je in ieder geval goed aan je dieet te houden. pillen goed innemen en toch proberen wat te doen aan lichaamsbeweging, desnoods 5 minuten per dag fietsen. zo houd je je conditie een beetje op peil. daar heb je na de transplantatie alleen maar plezier van. je herstelt dan sneller van de operatie.

En de pijn na de operatie valt reuze mee, je krijgt goede pijnstilling. en de meetse mensen staan na een aantal dagen alweer buiten, op weg naar huis om daar verder aan te sterken.

en voor je werk, neem contact op met de patientendesk. die kunnen je misschien nog verder helpen voor een uitkering of aanpassingen op je werk. en evt. angsten tegen je maatschappelijk werk vertellen, die kunnen ze verhelpen voor je.

Succes met alles.

Susanne.

ps elk nadeel heeft z'n voordeel, probeer de lichtpuntjes van de situatie te zien.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 09, 2009 4:34 pm 

Hallo allemaal,

iedereen bedankt voor alle goede raad.

heb trouwens afgelopen woensdagmiddag goed gesprek gehad met maatschappelijk werk in amersfoort in het ziekenhuis daar.

mensen tot later fijn weekend.

groetjes Dave!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 5:06 pm 

Hallo Davie, Wat ben jij een geluksvogel. Je bent nog jong heb een nierziekte heb ook een lieve vader die bereid is een nietr aan jou af te staan in het vertrouwen dat jij na de transplantatie weer goed en gezond kan verder leven. Je zal hier tijdelijk iets voor in moeten leveren, maar je toekomst is veel duidelijker geworden.Probeer de problemen overboord te zetten en richt je vertrouwen op de liefde en de steun die je van een ieder krijgt.Zelf heb ik ook nieren die niet willen zoals het zou moeten ze zweven al een halfjaar op 12%, ben ook ernstig moe,altijd op dieet,en voel me nooit lekker. Mijn leeftijd is 79 jaar maar zie de toekomst toch positief tegemoet in de wetenschap dat vele mensen eraan werken dat ik nog enige jaren erbij kan doen. Davie veel sterkte voor jou en probeer de donkere tijden in het licht van de toekomst te zien.

Laat me weten hoe je je transplantatie ervaren hebt.

Henny22

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 04, 2010 5:41 pm 

Hoi Dave,

Iedere nierpatient kent de tegenslagen des levens. Ik heb het de laatste tijd ook heel erg. Vooral omdat ik gebroken heb met me ex, het ging niet meer. Lang verhaal..

Maar probeer iets te vinden waar je je agressie of depressiviteit in kwijt kan. Bij mij is dat school/gamen(schietspellen)/sportschool en zwemmen..

Misschien een idee om met een maatschappelijk werker te praten!? Hielp wel bij mij..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 04, 2010 7:36 pm 

ik sluit me bij patrick aan.

zoek iets waar je je agressie of depressiviteit in kwijt kan.

kan vanalles zijn. ikzelf vindt me uitlaatklep in spinnen en mountainbiken.

en misschien kan maatschappelijk werk je inderdaad nog verder helpen.

succes,

Susanne

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 06, 2010 7:07 pm 

@susanne21

Wat een ervaring hebben we samen eej;)...

Aanwinst voor forum;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 06, 2010 9:54 pm 

@patrick1986.

ja samen hebben we inderdaad al behoorlijk wat ervaring,en we blijven wel altijd de positieve kanten bekijken;)

en misschien kunnen wij als superteam nog wel heel veel mensen helpen op dit forum;)

laten we het hopen!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 07, 2010 8:43 pm 

@susanne,

nu ik er weer een beetje lekker inzit in het fora gebeuren wel idd...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 07, 2010 11:28 pm 

Davie.. kop op he....

Wat goed dat je nog steeds stabiel bent... ik weet dat het lastig is maar probeer te genieten van wat je nog kunt! Je lieve familie staat voor je klaar en het komt allemaal goed! Misschien kun je toch om een datum vragen voor de transplantatie? Je zit toch al in de "zone"??

Sterkte!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 08, 2010 4:59 pm 

Het is gwoon *piep* om te wachten op bepaalde zaken waar je graag antwoord op wilt hebben!

Hier op het forum kan je altijd wel wat kwijt en dan geven wij advies/tips!

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]