NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo jan 16, 2019 7:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: "Klik"?
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2008 4:33 pm 

vandaag ben ik compleet verrast met de mededeling van de hondenschoolhoudster (waar ik meehelp) dat ze onze samenwerking wilde beeindigen omdat ze met mij geen "klik" had. Ik was oprecht verbaasd en snapte er helemaal niets van. Wat voor klik? Ik werkte hard, was gemotiveerd, geinteresseerd en enthousiast. Dit is wat ik ooit voor mezelf wil gaan doen.

Ok, ik vond haar af en toe wat afstandelijk, maar ik wijtte dat aan dat ze haar aandacht meer nodig had voor de cursisten dan dat ik die kon gebruiken, wat me volkomen logisch leek. Ik genoot van de ochtendne dat ik haar hielp tijdens de lessen. Ja, ze had al 2 hulpjes waar ze "closer" mee om ging, maarja die hadden ok honden dus die gingen regelmatig samen wandelen. Ik vond er niks vreemds aan.

Het is niet de eerste keer dat ik afgewezen wordt omdat er geen "klik" is bij de tegenpartij. Ik snap er de balle niet van. Ik ben hartstikke gemotiveerd, ik werk me uit de naad en ben super enthousiast in wat ik doe --> what's wrong? vraag ik me dan af [V].

Aan mij schijnt het nooit te liggen, maar op de een of andere manier loopt het vaak mis tussen mij en de tegenpartij zonder dat ik me daarzelf bewust van ben. Altijd vraag ik waarom, maar nooit is het mijn schuld.. hoe kan ik me dan in Godsnaam verbeteren en de volgende keer voorkomen dat het weer op deze manier eindigt?

Wat moet ik hiermee?

Wat is een "klik"? --> Ik heb het voor mezelf nog niet kunnen verwoorden.

Waarom moet er een "klik" zijn om ergens te kunnen werken

Kan je ook ergens terecht komen zonder een "klik"

En nu de wanhoop nabij is vraag ik me zelfs af of die beruchbare, schijnbaar belangrijke "klik" er uberhaubt in m'n eigen relatie is, als ik niet eens weet wat het is, of wat ik me erbij moet voorstellen.

|

ik wordt gek van die "klik" ; kenne ze die dingen niet gewoon afschaffen? Dat voorkomt een hoop ellende! [:(!]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2008 6:33 pm 

hallo megamuisje

ja die klik hé

ik ken dat

ik heb het ook wel eens voor dat die klik er niet is.

probeer gewoon jezelf te zijn

en die mensen die het wel goed met je kunnen vinden

hou die in ere ...

spijtig dat het zo moet lopen

en ik vind het heel egoistisch van die mevrouw om u de laan uit te sturen omdat zij die klik niet had met jou.

als jij erzo hard voor gewerkt hebt en je zo hebt ingezet

snap ik niet dat die madam u zomaar weg stuurt

en dat heeft niks te maken met een klik die er niet of wel is.geef iedereen een kans

ik zou als ik u was er niet teveel aandacht aan schenken

waarschijnlijk is ze gewoon stikjaloers op jou.

sterkte meid

en ga ervoor

ander en beter zou ik zeggen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2008 7:37 pm 

De "klik" is afhankelijk van vele factoren.

Zoek het niet bij jezelf, dat is het eerste wat ik je wil zeggen.

Maar wat is "de klik" dan wel? Het heeft niets te maken met goed gemotiveerd aan je werk, je uiterste best doen of wat ook.

Het meest in de buurt komt denk ik: een natuurlijke omgang met elkaar, veel overeenkomsten, karaktertrekken enz. Moeilijk uit te leggen, dat ben ik met Diana eens.

Maar een ding weet ik wel: wat jij de ander geeft, krijg je meestal ook terug, maar bij sommige mensen is "de klik"niet mogelijk.

'DE KLIK" komt meestal vanzelf, ernaar zoeken heeft geen zin. Wees optimistisch, er zijn volgens mij genoeg mensen waarmee het tussen jou en hen wel klikt. Hopelijk heb je hier wat aan.

Groeten van Dick

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2008 8:03 pm 

Dank voor jullie reacties. Inmiddels ben ik wel over de ergste schrik en frustratie heen.

Ik heb vanavond een aardig gesprek met mijn vriend gevoerd.

Ik ben van nature al erg onzeker en terughoudend. Dit soort acties versterken dit effect dan flink.

als het niet bij anderen kan dan maar bij mezelf: Ik heb vanavond briefjes gemaakt door mijn diensten aan te bieden in het uitlaten en het geven van basis gehoorzaamheidsoefeningen aan mensen hier in de buurt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2008 8:14 pm 

Hallo megamuisje.

Jammer dat het niet klikte me je vorige werk<font color="red">g</font id="red">ever, maar goed dat je nuzelf actie onderneemt.

Ik wens je er veel succes mee, en blijf positief vooral over je zelf.

groetjes Elly

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2008 9:42 pm 

Niet terugkijken nu, maar je plan uitvoeren!!!! Dit is wat je graag wilt!

Good luck!!

*liefs* miranda

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]