NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo jan 16, 2019 7:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 06, 2008 8:56 pm 

Sinds ik ziek ben heb ik contact met een maatschappelijk werkster die ik kan raadplegen in geval van problemen op allerlei vlak. Toch ben ik niet helemaal tevreden met de manier van werken van haar, ze is een luisterend oor, maar ik heb niet het idee dat ik met haar veel verder kom.

Ik heb nogal wat geestelijke problemen sinds ik ziek ben. Op het gebied van de gezondheid uiteraard, werk gerelateerd, relatie gerelateerd, uiterlijk gerelateerd, toekomst gerelateerd etc. etc. etc. Mijn hoofd loopt over met allerlei gedachten en ik zie het soms echt niet meer zitten.

Waar kan ik terecht, met wat voor een instantie / persoon kan ik contact opnemen ? Een psycholoog, therapeut ? Ik heb geen idee.

Ik ben geen persoon die gelooft in hele "zweverige" therapieen enzo.

Wie heeft er tips, ik woon in de omgeving van Breda.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 06, 2008 11:45 pm 

Ik weet zeker dat jouw maatschappelijk werker/ster daar adressen voor heeft. Dat is toch hun werk?

Het moet inderdaad "klikken" met n therapeut. Als dat niet zo is: geef niet op en zoek verder.

Meestal begint n therapie met n intake. Zo leer je elkaar kennen.

Mijn ervaring is dat je van elke therapeut wel wat leert. Bij de ene wat meer dan bij de ander.

Succes!

*groetjes* miranda

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 07, 2008 11:17 am 

Hoi Brigteyes,

Wanneer je niet verder komt met je mw-er, kan je bij je huisarts terecht voor een doorverwijzing, hij/zij zal met je overleggen welke soort van therapeut/psycholoog voor jou het prettigste zal zijn. Wacht niet te lang, dit soort emoties moet je wel serieus nemen, nogmaals sterkte en zet hem op. Het is ook niet niks wat je zo overkomt. Groetjes, Maja

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2008 8:56 pm 

Hoi,

Ik ben volkomen eens met de voorgaande schrijver/schrijfster.

Wacht niet met zoeken van hulp, het is al knap genoeg van je dat je hebt ingezien, dat je met alles meezit(tenminste op een aantal terreinen).

Inderdaad kan je aan mw-er vertellen dat je niet ver meekomt.

Ik heb heel eerlijk ook in dip gezeten, die ik nieteens doorhad... werd heel emotioneel bij een gesprek met mijn maatschappelijk werker.

Hij kwam tot conclusie dat ik hulp moest zoeken.

Ook had hij een optie om aan groepsgesprekken deel te nemen in het ziekenhuis.

Hij vond de optie op zich beter, want dat kon je ook anderen horen over hun problemen.

Misschien bieden ze het laatste ook bij jouw in het ziekenhuis!

veel succes toegewenst.

Anns

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 25, 2008 11:23 pm 

nou, alsof het allemaal nog niet genoeg was is op 14 oktober mijn relatie uitgegaan. Kwam niet echt als een verrassing ,maar ik had niet verwacht dat het nu zou gebeuren.

Even voor de duidelijkheid, we hebben samen besloten er een punt achter te zetten, omdat we al geruime tijd als broer en zus samenleefden zeg maar. De basis van onze relatie is helaas niet sterk genoeg gebleken om al deze ellende samen te kunnen verwerken. We zijn op 2 dagen na 6 jaar bij elkaar geweest, dus het is nogal heftig allemaal. We hebben gelukkig geen ruzie en communicere nog veel met elkaar.

Ik heb vrijdag a.s. een afspraak met mijn maatschappelijk werkster, ik wil het toch nog een kans geven met haar, en als ik niet verder kom vraag ik een doorverwijzing.

We zullen zien, per 1 nov. ga ik weer bij mijn ouders wonen, dus er gaat weer een hoop veranderen....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 26, 2008 1:12 am 

Hallo Brighteyes

Ik wil je extra veel sterkte toewensen nu..

en hopelijk kom je verder met de maatschappelijkwerkster,

en anders zoek naar een bij jouw passend persoon,

je zult 't nu extra hard nodig hebben..

groetjes Elly

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 26, 2008 12:15 pm 

Heel, heel veel sterkte, Brighteyes. Het zal je allemaal wel heel zwaar vallen, maar probeer de moed erin te houden en ik wens je heel veel liefde en steun van de mensen om je heen. Liefs, Maja

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 12:41 pm 

Bedankt voor jullie berichtjes !!

het is allemaal heel onwerkelijk wat er gebeurd, laat het maar over me heenkomen, zoals ik alles de afgelopen 3 jaar over mee heen heb laten komen.

Morgen een afspraak met de maatschappelijk werkster, dus ben benieuwd. Als ik met haar niet verder kom vraag ik mijn huisarts om een doorverwijzing naar een psycholoog.

dit weekend ga ik oververhuizen naar mijn ouders, dus dat wordt nog even heftig vrees ik...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 04, 2008 9:41 pm 

Hai Brighteyes,

Rot om te horen wat er allemaal gebeurd op het moment. 'Hulp zoeken' is erg groot en vaag, wel goed bedoeld en je hebt er eigenlijk niks aan.

Dat zeggen ze tegen mij ook altijd en dan weet ik ook niet goed wat ik er mee moet.

Probeer te ontdekken waar je BEHOEFTE aan hebt, dan kan je gerichter zoeken. Wil je een luisterend oor (psycholoog, homeopaat, dominee), gekoesterd worden (massage), eens lekker zeiken en klagen (vrienden die het met je eens zijn), uit je dak gaan (dansen), rust (2 weken in bed liggen met je hoofd onder de dekens), janken (alleen of met iemand die je troost) etc. Of een combinatie.

Ik hoop voor je dat je hier wat aan hebt, want het is best fijn om weer op weg geholpen te worden als het je in je eentje even niet lukt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 05, 2008 2:00 pm 

Wat ik ineens bedacht: een coach kan je helpen je behoeftes in kaart te brengen. Het zijn mensen die vaak zelf ervaringsdeskundigen zijn, m.a.w. zelf ook het nodige hebben meegemaakt, en een aanvullende opleiding hebben gedaan. Zoek er bv. 3 uit (telefoonboek, internet?) en vraag een gratis kennismakingsgesprek om te kijken of het klikt, dat is namelijk hartstikke belangrijk!

Vaak is het zo dat de kosten, in ieder geval voor een deel, vergoed worden door de ziektekostenverzekering. Mits een coach is aangesloten bij een erkende beroepsvereniging.

Als je je behoeftes beter begrijpt, kan je daarna ook beter op zoek naar hulp die aansluit bij wat je nodig hebt. Een maatschappelijk werkster is iemand voor praktische hulp en korte termijn denk ik, maar zo te horen heb je gewoon wat meer steun nodig.

Sterkte joh!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 6:54 pm 

Bedankt voor je berichtjes Orla, daar heb ik zeker wat aan.

Ik ben inderdaad nog heel erg voor mezelf aan het aftasten wat voor mij op dit moment het beste werkt. Waar ik behoefte aan heb. Zit nu net een weekje weer bij mijn ouders en merk dat het contact met mijn vriendinnen nu extra belangrijk is. Een mogelijkheid om even weg te zjn van huis en even lekker mijn hart te luchten.

Met mijn ouders kan ik ook wel praten, maar nog niet echt over gevoelens en emoties, omdat dat nog heel gevoelig ligt vooral bij mij en mijn moeder. Maar dat komt nog wel. Ik heb wel een goede band met mijn ouders.

Verder probeer ik me bezig te houden met dingen die me plezier doen. Morgen komt mijn paard weer naar huis, ze heeft 6 mnd. bij vrienden in Duitsland gestaan en komt nu weer terug. Dat gaat me een hoop afleiding geven, en rustmomentjes. Lekker tutten met haar en straks weer gaan rijden.

Het heeft tijd nodig om uit te zoeken hoe en wat, maar jouw tips zijn zeker nuttig !! Bedankt daarvoor.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]