NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu ma dec 18, 2017 10:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 04, 2017 5:31 pm 

heej :D

Wat wordt er bij jullie allemaal onderzocht in de 24 uurs urine ? :P
Zag op mijn formulier Ler /Natu/Kreu/Mia ,niet zo heel veel dus denk dat ik zelf nog Ureum aankruist omdat dit in mijn bloed te hoog was :wink:

Als ik die lijst bekijk moet ik me inhouden om niet meer aan te kruisen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 05, 2017 6:19 pm 

Geen idee. Die"antieke"aankruisformulieren worden in mijn ziekenhuis niet meer gebruikt. In het andereziekenhuis waar ik ook kom hebben ze helemaal geen formulieren.

Mag aannemen dat degene die bevoegd is om zo'n formulier in te vullen wel weet wat hij moet aankruisen. Zelf aankruisen lijkt mij helemaal geen goed plan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 06, 2017 11:58 am 

Mag aannemen dat degene die bevoegd is om zo'n formulier in te vullen wel weet wat hij moet aankruisen. Zelf aankruisen lijkt mij helemaal geen goed plan.

Hoezo wat is er mis met iets extra 's te onderzoeken :roll:

We zijn niet allemaal heiliger dan de paus :mrgreen:

Maar ik laat het zo ,wordt toch al op ureum geprikt :P 8)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 16, 2017 11:04 am 

Als ze bepaalde waarden in de urine niet nakijken is dat om dat het bij nierpatienten geen extra nuttige informatie geeft.
Als het ureum in je bloed te hoog is, is dat op zich een aanduiding dat je nieren het niet uit je bloed filteren...dan is de waarde van het ureum in de urine van geen enkele toegevoegde waarde.
Extra aankruisen kan op zich geen kwaad..heb het zelf ook wel eens gedaan. het is alleen voor een ziekenhuis duur als je allerlei onderzoeken gaat laten doen die niet nodig zijn.
Het is alleen niet zo zinvol als je geen idee hebt wat er dan interessant is om te weten.
de meeste leken weten dat niet...
In je urine is waarschijnlijk vooral totale eiwitlekkage per 24 uur een graadmeter, en hoeveelheid zout en creatinine uitscheiding.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 30, 2017 5:21 am 

dr.nonzero schreef:
Als ze bepaalde waarden in de urine niet nakijken is dat om dat het bij nierpatienten geen extra nuttige informatie geeft.
Als het ureum in je bloed te hoog is, is dat op zich een aanduiding dat je nieren het niet uit je bloed filteren...dan is de waarde van het ureum in de urine van geen enkele toegevoegde waarde.
Extra aankruisen kan op zich geen kwaad..heb het zelf ook wel eens gedaan. het is alleen voor een ziekenhuis duur als je allerlei onderzoeken gaat laten doen die niet nodig zijn.
Het is alleen niet zo zinvol als je geen idee hebt wat er dan interessant is om te weten.
de meeste leken weten dat niet...
In je urine is waarschijnlijk vooral totale eiwitlekkage per 24 uur een graadmeter, en hoeveelheid zout en creatinine uitscheiding.

Oke ,bedankt voor je antwoord :wink:
Eerste portie is weg ,nu ff geduld op de uitslag :P

Heb niets extra aangevink :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]