NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo aug 15, 2018 9:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2016 6:26 pm 

Hallo,

In januari is er in mijn rechternier een behoorlijke steen aangetroffen na eerder al ingrepen gehad aan mijn linkernier (zie voorsteltopic). Besloten is toen om een niersteenvergruizing te proberen. Half februari was het zover en ging ik de vergruizer in. De operator gaf aan dat hij verwachte dat hij me snel weer zou zien.

Twee weken later lag ik met spoed in het ziekenhuis met een zware nierbekkenontsteking als gevolg van blokkade van de nieruitgang door een steenstraat (3 a 4 stenen in urineleider zichtbaar). Er is toen een Dubbel J geplaatst om de nier tot rust te laten komen (haat dat ding rechts, is heel erg gevoelig en pijnlijk bij plassen). Begin april is toen een ureterscopie geweest om de dubbel J te verwijderen en de nierstraat eruit te halen. Ging op zich allemaal redelijk goed, behalve dan dat ik een stevige urineweginfectie kreeg (door de dubbel J denk ik). Echter....

6-8 weken later kreeg ik weer last van mijn rechterzijde en zijn de onderzoeken weer gestart. Er bleek wederom een steenstraat gevormd te zijn en er werd weer een ureterscopie gepland. Half juli was dit weer zo ver en in een ingreep die tot aan de veiligheidsmarge voor de nier ging zijn er toen 12 stenen weggehaald en weer die verdomde dubbel J gekregen met alle last. De arts was niet tevreden en plande een vervolg (weer ureterscopie) binnen drie weken. 4 augustus was het weer zover en toen zijn er wederom meerdere stenen weggehaald/gelaserd. Een steen zat muurvast en was redelijk onbereikbaar in een nierkelk. Hier weer uitgekomen met een zware urinewegontsteking (dubbel J ?)

So far so good. Erg vermoeid uit de procedures gekomen en hopend dat het nu eindelijk over was. Helaas vanaf 25 augustus ging het weer bergafwaarts. Vermoeidheid nam enorm toe (slaap nu nog steeds 12-14 uur per dag) en de pijn nam sterk toe. Veel onderzoeken gehad en op advies van arts veel rust gehouden wat de situatie enigzins gestabiliseerd heeft. Vrijdag (16 september) aanstaande hopelijk een uitslag maar ben bang als mijn gevoel mij niet bedriegt dat er weer een steenstraat zit gecombineerd met afwijkingen in bloed/urine (gezien de onderzoeken en kweken).

Zijn er mensen die hier meer ervaring mee hebben dat een steenstraat iedere keer (en vrij snel na een ingreep) weer terugkomen ? Wordt er erg treurig van, rij (ik zit in een rolstoel, wat ook mede veroorzaakt dat stenen te langzaam door de urineleider zakken) nu bijna heel 2016 ziekenhuis in en ziekenhuis uit.

Als de huidige problemen zijn opgelost hoop ik ook antwoord te krijgen op waarom dit zo chronisch is geworden... kan me niet voorstellen dat mijn nieren zo snel weer nieuwe stenen aanmaken (helaas valt aan stenen die ze eruit halen weinig te zien hoelang ze al aanwezig zijn).... en wat ik kan doen om dit in de toekomst te voorkomen.

Nu opzoek naar mensen die hier ook ervaring mee hebben, aangezien je eigenlijk alleen de succesverhalen hoort van niersteenvergruizing......

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]