NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu wo aug 15, 2018 9:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2014 10:43 pm 

Hallo,
Ik schrijf dit bericht namens mijn vader. Die dialyseert nu al ruim 1,5 jaar.
Eerst via zijn nek omdat hij van buikdialyse naar hemodialyse ging na een buikvliesontsteking.
Maar sinds hij een shunt heeft gekregen in zijn arm is het een grote drama met prikken.
Ze kunnen telkens de ader niet vinden en dan blijven ze maar prikken. Het is echt hartverscheurend om te zien omdat mijn vader
Ook veel pijn heeft
Hij loopt altijd met een blauwe/zwarte arm rond! Volgens hen is de shunt goed alleen de ader is moeilijk te vinden .
Hij was een tijdje op vakantie en is daar bij een kliniek behandeld. Nou wereld van verschil! De verpleegster ging direct naar de ader. ze hoefde alleen 1 keer te prikken en zijn arm zijn er eindelijk weer normaal uit. Ze schrokken ook daar toen ze zijn arm aan het beginnen hebben gezien
Ik wil graag weten of anderen dit ook hebben meegemaakt of gehad?
Mijn vader dialyseert in het MCH westeinde in den haag. Hoe zijn jullie ervaringen met dit ziekenhuis. Want ik begin aan het ziekenhuis te twijfelen.
Alvast bedankt

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2015 10:50 pm 

Hoi Salma,

Allereerst vervelend om te horen zeg.
Ik heb zelf ook 1,5 gedialyseerd en heb de eerste 4 maanden problemen gehad met aanprikken van de shunt. Mijn shunt bleek te diep te zitten waardoor ik heel vaak misgeprikt werd, met als gevolg dat ik ook vaak op 1 naald moest spoelen. Wat natuurlijk niet efficient werkt.
ik ben uiteindelijk terug geweest bij de vaatchirurg om naar de shunt te kijken. Hierdoor is mijn shunt door middel van een operatie meer naar de oppervlakte geplaatst. Sindsdien geen problemen daarna meer gehad.
Ik weet natuurlijk niet of dit ook van toepassing is bij je vader maar dat was mijn probleem voor het mis prikken.

Ik hoop natuurlijk dat het inmiddels is opgelost :D

Groetjes

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]