NVN forum

Forum van Nierpatiëntenvereniging Nederland
Het is nu vr feb 23, 2018 8:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: wil minder werken
BerichtGeplaatst: wo feb 05, 2014 1:44 pm 

Hoi,

Ik ben nu weer bijna hersteld van een bloeding in me cyste. Maar tijdens mijn herstel, advies van de arts was veel rusten, ben ik erachter gekomen dat de 40 uur die ik werk gewoon te zwaar is. Mijn nefroloog had me vorig jaar toen ik ook een bloeding had voor gewaarschuwd en het advies gegeven om minder te werken. En nu is het eindelijk doorgedrongen dat het echt zo is. Ik was voor de bloeding ook erg snel moe. Me geest wilde nog wel maar me lichaam wilde niet meer.

Ikzelf zat te denken aan 5 x 6uur per dag dus 30 uur per week. Maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken op het werk. Ik kan het aangeven bij mijn chef. Die weet van mijn situatie. Maar ik heb ook gehoord dat het ook via de arbo arts moest. Wie heeft hier ervaring mee?!

Ik werk nu momenteel via een uitzendbureau en vanmorgen had ik mijn chef aan de telefoon en na het gesprek kreeg ik het gevoel dat ik mijn langste tijd heb gehad daar. Maar ik kan er gigantisch naast zitten.

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: wil minder werken
BerichtGeplaatst: do feb 06, 2014 10:32 am 

Hoi Renzo,

Ik denk dqt veel nierpatienten hier ervaring mee hebben.
Het is eigenlijk zo: ga jij gewoon minder werken krijg je minder loon. Wordt je ooit arbeidsongeschikt wordt je uitkering gebaseerd op dat mindere loon.
Je kunt je gedeeltelijk ziekmelden. Dat is altijd verstandiger om in overleg met de arbo-arts te doen.
Maak gelijk ook een dossier van al je afspraken en wat daarin besproken/afgesproken wordt.
In een vast dienstverband ga je nu gedeeltelijk de ziektewet in. Dat gaat 2 jaar. Daarna wordt een WIA uitkering aangevraagd.
Afhankelijk van hoeveel beperking je hebt wordt je inkomen dan aangevuld tot 70% van je verdiencapaciteit op het moment dat je je eerste ziekmelding deed.
Veriden je meer dan 65% van dat bedrag krijg je geen WIA.
Zo werkt het bij een vast dienst verband.
Hoe het via uitzendbureau`s werkt weet ik niet. Maar iemand in die organsiatie moet je dat wel kunnen uitleggen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 06, 2014 11:55 am 

Hallo dr.nonzero,

in eerste instantie bedankt voor uw antwoord. Ik zal het zeker voorleggen bij de arbo arts waar ik maandag een afspraak mee heb. Ook zal ik het voorleggen aan mijn uitzendbureau dat ik minder wil gaan werken aangezien momenteel me gezondheid op de eerste plaats komt. En hen, uitzendbureau en arbo arts, op de Verzekeringsgeneeskundig protocol Chronische nierschade wijzen.
Ik weet gewoon dat 40 uur, ook al is het administratief werk, teveel is momenteel. De laatste tijd voelde ik gewoon de energie sneller wegebben uit me lichaam.

Nogmaals bedankt

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 07, 2014 4:39 pm 

Dag Renzo,

Als het werk je teveel wordt kun je ook advies inwinnen bij de NVN.
Vroeger kon dat bij de Patiënten Desk tegenwoordig heet dit STAP. Tel.nr. 035-6937799

Zij kunnen je voorlichten over eventueel te ondernemen stappen.

Succes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 12, 2014 11:06 am 

Hoi,

even een update.
Maandag ben ik dus naar de arbo arts geweest. En deze begon zelf al over dat ik niet terug kon keren op de volle 40 uur ndat ik mijn verhaal had gedaan. Dat ik ondanks het feit dat het administratief werk is er geen energie meer voor had dat ik de energie gewoon voelde weggaan.
Dus ik wacht nu nog even het rapport af en wat het uitzendbureau gaat doen. Want inmiddels heb ik van het bedrijf waar ik werkte te horen gekregen dat mijn werk ten einde is en hierdoor ik bedankt wordt voor mijn diensten. Dus daar wacht ik nu op een antwoord van het uitzendbureau aangezien ik nog wel in de ziektewet zit. Maar ik denk dat ik geen poot heb om op te staan aangezien ik nog in Fase A zit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]